۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 33034
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۱۳
  • ارسال توسط :
عربستان بزرگترین شگفتی جام جهانی را  خلق کرد
عربستان بزرگترین شگفتی جام جهانی را  خلق کرد

عربستان بزرگترین شگفتی جام جهانی را خلق کرد

مسی تاکنون در جام‌‌های جهانی 7 گل به ثمر رسانده است و با لباس آرژانتین نیز در کل، موفق به ثبت ۹۲ گل شده است.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیروز پیگیری شد و در یکی از دیدارهای گروه Cتیم‌های آرژانتین و عربستان به مصاف هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه لوسیل شهر الریان برگزار شد، در نهایت با نتیجه غیرمنتظره ۲ -۱ به سود عربستان به پایان رسید.

در این دیدار که پنجمین بازی جام جهانی قطر محسوب می‌شد، ابتدا لیونل مسی در دقیقه ۱۰ برای آلبی‌سلسته از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.
نکته مهم اینکه مسی با این گلی که به ثمر رساند، به تنها بازیکن آرژانتینی تبدیل شد که در ۴ جام جهانی موفق به گلزنی شده است. مسی تاکنون در جام‌‌های جهانی ۷ گل به ثمر رسانده است و با لباس آرژانتین نیز در کل، موفق به ثبت ۹۲ گل شده است.مسی همچنین به چهارمین بازیکنی تبدیل شد که در ۵ جام جهانی مختلف شرکت کرده است. شماره ۱۰ آرژانتین با رکورد آنتونیو کارباخال، لوتار ماتیوس و رافائل مارکز برابری کرد.
 در ادامه عربستان که در نیمه دوم متحول شده بود، توسط صالح الشهری(۴۸) و سالم الدوسری (۵۳) به گل رسید و یک برد ارزشمند را از آن خود کرد. به این ترتیب شاگردان لیونل اسکالونی پس از ۳۶ بازی بدون باخت در رقابت‌های مختلف، سرانجام طعم شکست را چشیدند و عربستان هم با این پیروزی نخستین شگفتی جام بیست و دوم را رقم زد. مسی با این گل به دومین گلزن مسن تاریخ آرژانتین در جام‌های جهانی تبدیل شد (با ۳۵ سال و ۱۵۱ روز سن پس از مارتین پالرمو که با ۳۶ سال و ۲۲۷ روز سن در جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل یونان گل زد).

در این دیدار همچنین لیونل مسی در دقیقه ۲۲ و لائوتارو مارتینز در دقیقه ۲۷ موفق به گلزنی شدند که داور با استفاده از VAR آنها را مردود اعلام کرد. لائوتارو در دقیقه ۳۵ هم گلزنی کرد که داور آفساید گرفت و گل مردود شد. در این بازی درصد مالکیت توپ ۶۹ به ۳۱ برای آرژانتین ثبت شد. علاوه بر این تعداد پاس‌های آرژانتین ۵۹۵ و عربستان ۲۶۵ بود که نشان‌دهنده برتری و عملکرد بهتر آرژانتینی‌ها بود. محمد العویس، دروازه‌بان ۳۱ ساله تیم ملی عربستان در این مسابقه توانست بخوبی از دروازه‌‌اش محافظت کند و در پایان هم عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد. فضای ورزشگاه لوسیل بعد از این برد تاریخی عربستان به‌شدت به‌هم ریخت و هواداران سعودی شادی خود را با کری‌خوانی برای لیونل مسی نشان دادند. هواداران فوتبال عربستان در کری‌خوانی خود می‌گفتند: «مسی کجایی که اشکت را درآوردیم.» در این بین کنفدراسیون‌فوتبال‌آسیا به‌ برد نماینده قاره کهن واکنش نشان  داد و نوشت: «عربستان بزرگترین شگفتی جام جهانی را تا الان با شکست آرژانتین کاندیدای اول قهرمانی خلق کرد.» فیفا هم با اشاره به نتیجه این دیدار نوشت: «پاهای صالح الشهری و سالم الدوسری ۳ امتیاز را برابر یاران مسی به عربستان هدیه داد.»

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین بعد از شکست برابر عربستان گفت: «ما بازی را خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم. فوتبال، جام جهانی و رقابت‌های بزرگ این چیزها را دارند. در جام جهانی فرصت اشتباه کردن ندارید. باید بلند شویم و ادامه دهیم و هر دو بازی را ببریم. باخت هرگز خوب نیست و خوشبختانه هنوز دو بازی در پیش داریم و می‌توانیم این نتیجه را جبران کنیم.»
گفتنی است دیروز نخستین دیدار از گروه D میان دانمارک و تونس در ورزشگاه اجوکیشن  شهر دوحه برگزار شد این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.