۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » تهران
  • شناسه : 38502
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
  • ارسال توسط :
  • منبع : «اعتماد»
عامل اغفال و سرقت از زنان ميانسال بازداشت شد
عامل اغفال و سرقت از زنان ميانسال بازداشت شد

عامل اغفال و سرقت از زنان ميانسال بازداشت شد

كارآگاه پرونده از مرد ۵۹ ساله‌اي مي‌گويد كه از طعمه‌هايش طلا و پول نقد سرقت كرده است.

در پي وقوع سرقت‌هاي سريالي از زنان ميانسال و اغفال آنان به روش مشابه عامل اصلي كه مردي حدودا ۵۹ ساله بوده است، بازداشت مي‌شود. 

مواظب سارقان اينستاگرامي باشید

كارآگاه پرونده در اين مورد مي‌گويد: «سارق از حدود پنج، شش ماه پيش شروع به شناسايي طعمه‌هايش در اينستاگرام كرده بود. زنان ميانسال را شناسايي و با آنان طرح دوستي مي‌ريخت. وقتي اعتماد آنان را جلب مي‌كرد به خانه آنها مي‌رفت و طلا و پول نقد سرقت مي‌كرد. چند شاكي در اين زمينه پرونده تشكيل دادند، اما برخي ديگر از ترس ابروي‌شان سكوت و اعلام كردند شكايتي از سارق ندارند. حتي يكي از طعمه‌هاي سارق اهل قم بود. سارق او را به همدان مي‌برد و اموال قرباني را سرقت مي‌كند.» 
علي ولي‌پور گودرزي، رييس پليس آگاهي تهران نيز در مورد اين پرونده اعلام كرد: «پس از وقوع سرقت‌هاي سريالي از خانه‌هاي چند زن ميانسال و كلاهبرداري از آنها با شگرد مشابه موضوع رسيدگي به پرونده در دستوركار تيمي از كارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. تحقيقات ابتدايي كارآگاهان نشان داد، يك مرد جوان در فضاي مجازي طعمه‌هاي خود را كه اكثرا زنان ميانسال مجرد بودند، شناسايي كرده و پس از اعتمادسازي به قصد سرقت وارد خانه آنها شده است. همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد، متهم پس از اينكه مدارك هويتي شكات را به همراه طلا و پول به سرقت برده با استفاده از اين مدارك دست به اعمال مجرمانه ديگري از جمله كلاهبرداري زده است.» 
او در ادامه عنوان كرد: «با توجه به حساسيت موضوع، كارآگاهان وارد عمل شدند و با بهره‌گيري از شيوه‌هاي كشف جرم و اقدامات اطلاعاتي هويت متهم را شناسايي كردند، در ادامه نيز با استفاده از اطلاعات موجود مخفيگاه متهم مورد شناسايي قرار گرفت و در همين راستا نيز هماهنگي با مقام قضايي براي انجام عمليات در دستوركار ماموران قرار گرفت.»
ولي‌پور گودرزي با اشاره به انجام عمليات براي دستگيري اين فرد، گفت: «ماموران راهي مخفيگاه متهم شدند و او را در يك عمليات منسجم دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند. اين فرد در مقر انتظامي تحت بازجويي قرار گرفت كه در جريان همان بازجويي‌هاي اوليه متهم به جرم خود مبني بر سرقت و كلاهبرداري از زنان ميانسال مجرد اعتراف كرد.» 
رييس پليس آگاهي پايتخت با اشاره به تشكيل پرونده براي متهم دستگير شده، گفت: «اين فرد به همراه پرونده متشكله به دادسرا منتقل شد. همچنين با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضايي تحقيقات ماموران در اين پرونده براي كشف جرايم احتمالي و شناسايي ساير شكات ادامه دارد.»