۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فارس
  • شناسه : 33603
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
  • ارسال توسط :
عاملان تعرض و تجاوز به بانوان شیرازی اعدام شدند
عاملان تعرض و تجاوز به بانوان شیرازی اعدام شدند
سحرگاه اول دی ماه؛

عاملان تعرض و تجاوز به بانوان شیرازی اعدام شدند

اعدام شدگان پس از شناسایی طی چند عملیات ضربتی و درگیری مسلحانه در فارس دستگیر شدند.

وقایع خبری: عاملان تعرض و تجاوز به بانوان در پارک دراک، جاده صدرا و اکبرآباد شیراز که در مهر ماه سال گذشته شناسایی و بازداشت شدند، در زندان عادل آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر با اشاره به اینکه رأی بدوی و صدور حکم اعدام این سه متجاوز به عنف پس از رسیدگی در تیر ماه امسال در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر شد، گفت: این پرونده در ادامه روند دادرسی و پس از اعتراض محکومان در دیوان عالی کشور نیز بررسی و تایید شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در تشریح اقدامات مجرمانه این افراد گفت: این سه متجاروز به عنف در سال گذشته به صورت مسلحانه در تفرجگاه دراک و جاده‌های صدرا و اکبرآباد شیراز با سلاح سرد اقدام به سرقت مسلحانه و تعرض و تجاوز به عنف نسبت به تعدادی از بانوان کرده بودند.

وی بیان کرد: پس از شکایت تعدادی از خانواده‌ها در خصوص تعرض تعدادی افراد ناشناس در تفرجگاه دراک موضوع در دستور کار بازپرس ویژه دادسرای جنایی و جرائم امنیتی دادسرای شیراز قرار گرفت و عوامل این اقدام غیر انسانی پس از شناسایی طی چند عملیات ضربتی و درگیری مسلحانه دستگیری شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه تعدادی از قربانیان این مجرمان حرفه‌ای و خطرناک علیه آن‌ها شکایت تنظیم کرده و موضوع مورد پیگیری همه جانبه دادگستری استان قرار گرفت، گفت: تعدادی از بانوان شاکی و همچنین نزدیکان آنان در جریان اقدام مجرمانه، خشن و غیر انسانی این افراد به شدت دچار آلام روحی و روانی شده یا در بیمارستان بستری شدند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه اقدام قاطع دستگاه قضایی در مجازات این متجاوزان به نوامیس مردم را در راستای دفاع از حقوق عموم مردم، به خصوص زنان جامعه خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی با آراء قاطع خود و مدافعان امنیت مردم در فراجا و دستگاه‌های امنیتی با برقراری نظم و امنیت و برخورد قاطع و قانونی با مجرمان همواره به صورت عملی و در میدان از جان و مال و ناموس مردم دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرونده مذکور از جمله پرونده‌های مهم استان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم استان مورد رصد مدیریتی قرار داشت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات شد، افزود: افرادی که افکار شیطانی مشابهی را در سر می‌پرورانند از عاقبت شوم و مجازات سخت این مجرمان درس عبرت بگیرند.

در اواخر تابستان سال گذشته در پی سرقت مسلحانه و تعرض و تجاوز به عنف به تعدادی از بانوان و ضرب جرح همراهان آنان در شیراز، با اقدام سریع و هماهنگ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مجرمان شناسایی، دستگیر و محاکمه شدند و صبح امروز (اول دی ماه ۱۴۰۱) با اجرای حکم اعدام این سه متجاوز به نوامیس در زندان عادل آباد شیراز به سزای عمل ننگین خود رسیدند.