۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ریاست جمهوری » نظام سلامت
  • شناسه : 18619
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
  • ارسال توسط :
عادی انگاری کرونا؛ معضلی بزرگ در ماه‌های آینده خواهد بود
عادی انگاری کرونا؛ معضلی بزرگ در ماه‌های آینده خواهد بود

عادی انگاری کرونا؛ معضلی بزرگ در ماه‌های آینده خواهد بود

مسئله عادی نگاری یک معضل بزرگ برای ماه‌های آینده ما خواهد بود.

وقایع خبری- رئیس جمهور تاکید کرد: عادی انگاری کرونا؛ معضلی بزرگ در ماه‌های آینده خواهد بود و اگر رعایت نکنیم وارد موج جدیدی از ابتلا به این ویروس خواهیم شد.

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه سخنانش اظهار داشت: امروز به لطف خداوند شرایط مناسبی را با آن روبرو هستیم و موجی که ما با آن روبرو بودیم کشور‌های اروپایی و آمریکا نیز با آن مقابله کرد، آن‌ها همچنان در مسیر تصاعد این ویروس و بیماری قرار دارند.

رئیس جمهور ادامه داد: موفقیت ما در مقابله با این ویروس کرونا به این جهت بود که مردم با ما همکاری لازم را داشتند و کادر درمان ما نیز با همه قدرت به صحنه آمد، تست‌ها نیز افزایش یافت.

آقای روحانی با بیان اینکه باید به این نکته توجه کنیم که رسیدن به روند کاهشی در زمانی که اوج می‌گیرد بسیار سخت خواهد بود، گفت: این موضوع برای اقتصاد، فرهنگ، آموزش و روابط اجتماعی کشور بسیار پرهزینه خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: زمانی که با پیک این ویروس روبرو می‌شویم، تا نزول پیدا کند برای همه نفس گیر خواهد بود، برای کادر درمان از یک سو و افرادی که از لحاظ اقتصادی نیز دچار ضرر و آسیب می‌شوند، همه این موارد بسیار سخت و پرهزینه و زمان برخواهد بود.
آقای روحانی گفت: برعکس موضوع فوق در یک مدت کوتاه و خیلی سریع به دلیل عدم مراعات مانند مناسبت‌های خانوادگی، ملی، ​مذهبی، ​طایفه‌ای به محض اینکه یک مقدار آرامش حاکم می‌شود توقع دارند شرایط عادی شود. در این صورت جبران آن سخت خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر مسئولان مرتبط از جمله وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بار‌ها تذکرات لازم را مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام کردند، افزود: مردم همچنان با پایداری اگر مقاومت نکنند احتمال دارد موج دیگری در بهمن ماه با آن مواجه شویم و هزینه در ایام ماه‌های بهمن و اسفند خسارت‌های بیشتری را به ما متحمل خواهد کرد.

روحانی تاکید کرد: هزینه و خسارت در اوایل بهمن و اسفند ماه بسیار سخت‌تر خواهد بود، چرا که عده‌ای از کسب و کار‌ها تمام درآمدشان در این ماه‌ها می‌باشد، با رعایت دستورالعمل‌ها کاری کنیم که ماه بهمن و اسفند شرایط مناسب تری باشد و فعالان اقتصادی ما بتوانند از این فرصت استفاده کنند و شب عید مناسبی را داشته باشیم و مردم نیز بتوانند در ایام عید به سفر بروند.

رئیس جمهور ادامه داد: این در صورتی است که تمام دستورالعمل‌ها رعایت شود و از امروز که سیزدهم دی ماه است تا اوایل بهمن مراعات‌های لازم را داشته باشیم.

روحانی تصریح کرد: مسئله عادی نگاری یک معضل بزرگ برای ماه‌های آینده ما خواهد بود و این عادی انگاری هم در مردم مانند رفت و آمد‌های خانوادگی و هم در موضوع حمل و نقل و تردد‌ها از جمله مترو و یا مکان‌های پرتجمع مانند فضایی که برای خرید افراد مراجعه می‌کنند بیشتر باید مراقبت شود، چون بیشتر این سرایت‌ها در این مکان‌ها رخ می‌دهد.

رئیس جمهور گفت: الان سه خطر پیش روی مااست که نخستین آن ویروس جهش یافته کرونا است که اگر مراعات نکنیم و دروازه‌ها را محکم نگیریم با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد و کنترل آن بسیار سخت است.

روحانی از سرما بعنوان دومین خطر پیش رو یاد کرد و گفت: در ایام سرد زمستانی از آنفلوانزا گرفته تا در‌های بسته خانه‌ها و کنارهم قرار گرفتن خانواده‌ها همه از عوامل خطر محسوب می‌شود.

رئیس جمهور بابیان اینکه آلودگی و وارونگی هوا سومین خطر پیش رو در این روزهاست گفت: از مردم عزیز و مسئولان نظارت و مراقبت خواهش می‌کنم توجه بیشتری به این موارد در این ایام انجام دهند تا بتوانیم در مهارکرونا بیش از پیش موافق باشیم.