۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 36964
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۶
  • ارسال توسط :
طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور در نوبت بررسی صحن علنی
طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور در نوبت بررسی صحن علنی

طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور در نوبت بررسی صحن علنی

در حال حاضر نمی‌توان این ادعا را داشت که مدارس سراسر کشور به یک میزان از امکانات و عدالت آموزشی مناسب و یکسان برخوردار هستند .

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: تأثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل در کنکور سراسری، باید برای اصلاح آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

مهدی اسماعیلی با اشاره به در نوبت بودن طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور برای بررسی در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: این طرح در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تعیین تکلیف شده و در حال حاضر در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح با حضور کارشناسان سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش و حتی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا با جمع بندی صورت گرفته به صحن علنی مجلس ارجاع شده، ولی هنوز در دستور کار صحن علنی قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: امتحانات نهایی امسال که از سطح دشواری بالایی برخوردار بود، موجب شده تا بار دیگر این مطالبه دانش آموزان و اولیای آن‌ها مبنی بر تغییر تأثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل به تأثیر مثبت مطرح شود و ما پیگیر بررسی این طرح در صحن خواهیم بود.

اسماعیلی یادآور شد: شاه بیت این طرح، تبدیل تأثیر قطعی معدل به تأثیر مثبت و بازگشت دروس عمومی به کنکور است که با این دو تغییر مهم قطعا عدالت بیشتری در آزمون سراسری برقرار خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: دروس عمومی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و معتقدیم باید با ضرایب تعیین شده و کمتری که نسبت به دروس اختصاصی دارند در آزمون سراسری باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نمی‌توان این ادعا را داشت که مدارس سراسر کشور به یک میزان از امکانات و عدالت آموزشی مناسب و یکسان برخوردار هستند لذا با روش فعلی که معدل بهتر نصیب مناطق برخوردار می‌شود، عدالت در ورود به دانشگاه‌ها برقرار نمی‌شود.