۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین
  • شناسه : 919
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
  • ارسال توسط :
طرح نشاط همانند سال های گذشته به مدت هفت هفته برگزار می شود
طرح نشاط همانند سال های گذشته به مدت هفت هفته برگزار می شود

طرح نشاط همانند سال های گذشته به مدت هفت هفته برگزار می شود

با توجه به همزمانی طرح نشاط و آغاز دهه کرامت فرصت خوبی برای تزریق نشاط و شادی به جامعه فراهم شده است.

مراسم افتتاحیه طرح نشاط معنوی اداره اوقاف وامور خیریه استان قزوین با حضور مسئولان شهری ، نوآموزان طرح و خانواده هایشان ، مدیر کل و معاونین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و حجت الاسلام موسوی مقتی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در آستان مقدس امام زاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در این مراسم اظهار داشت : در راستای ایجادفضای مناسب برای اوقات فراقت جوانان و نوجوانان طرح نشاط معنوی برای نهمین سال پیاپی در بقاع متبرکه قزوین با برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.
مجیدی با اشاره به اینکه شاهد بازخوردهای خوبی در اجرای این طرح بوده ایم،ادامه داد: با توجه به همزمانی طرح نشاط و آغاز دهه کرامت فرصت خوبی برای تزریق نشاط و شادی به جامعه فراهم شده و در استان  نیز همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.
وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: طرح نشاط همانند سال های گذشته به مدت هفت هفته برگزار می شود که هدف از این طرح، غنی‌سازی و هدف بخشی به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در جوار اما‌م زادگان و بقاع متبرکه استان است.
وی اظهار کرد: این طرح از ۱۳ تیرماه تا ۲۹ مردادماه در ۴ شهرستان و در ۲۰ بقعه متبرکه با حضور مبلغین بومی، مستقر و اعزامی از استان آغاز به کار خواهد کرد که مخاطبین آن عموم افراد به خصوص دختران و پسران، دانش‌آموز در سه رده سنی ۷ الی ۱۸ سال هستند.
مجیدی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مستمر در بقاع متبرکه با محتوای کتابچه حفظ حضوری آیات قرآن کریم، کتاب نشاط معنوی برای کودکان و نوجوانان، مباحث تربیتی اخلاقی، مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، کلاس‌های هنری و مهارتی، کلاس‌های احکام و ورزش و تفریح را از جمله فعالیت‌ها برای این دوره پیش‌بینی کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین  گفت: برگزاری خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، چند رسانه‌ای، مشاوره قرآنی، عفاف و حجاب، زیارت امام زادگان و روایت‌گری از رشادت‌های شهدا انقلاب و دفاع مقدس جزو برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی این طرح خواهد بود.
وی بیان کرد: تعامل خوبی با آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و کانون‌های مساجد، ورزش و جوانان، حوزه علمیه، اداره کل تبلیغات اسلامی و … برای حضور حداکثری و بهتر از جوانان صورت گرفته است، اساتید، سخنرانان و کارشناسان برجسته‌ای در حوزه کودک و نوجوان ما را در اجرای این طرح یاری خواهند کرد.
وی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی با رویکرد کلاسیک شامل کلاسهای آموزشی با موضوعات مهارتی، دینی، قرآنی و … و همچنین رویکرد اردویی – تفریحی شامل برگزاری اردوی یکروزه برنامه‌ریزی شده که این برنامه با تأمین هزینه‌ از سوی خیران به صورت رایگان اجرا خواهد شد.