۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 31335
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
  • ارسال توسط :
طرح «شمیم حسینی» با نگاه کمک به  هیات های مذهبی برگزار می شود
طرح «شمیم حسینی» با نگاه کمک به  هیات های مذهبی برگزار می شود

طرح «شمیم حسینی» با نگاه کمک به هیات های مذهبی برگزار می شود

سرداب امامزاده حسین (ع) با همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در شب عید سعید غدیرخم افتتاح شد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از سرداب امامزاده حسین بن الرضا(ع) با حضور مسوولان استانی، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های ویژه ماه محرم در سطح امامزادگان کشور عنوان کرد: طرح «شمیم حسینی» با نگاه کمک به هیات های مذهبی برگزار می شود که به صورت جدی بحث استقرار هیات های مذهبی در امامزادگان را پیگیری می کنیم که در حال حاضر هیات های شاخص زیادی در امامزادگان سطح کشور مستقر شده اند که طبیعتاً این امر موجب جذب جوانان در فضاهای امامزادگان خواهد شد.

حجت الاسلام عادل با اشاره به فعالیت موکب ها در ایام اربعین تصریح کرد: پیش بینی ما برای ۳۱۳ موکب است که در حال برنامه ریزی است که ۷۰ درصد موکب ها در مرزها و داخل کشور و ۳۰ درصد مواکب نیز در داخل خاک عراق، در ابتدای طریق، در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا مستقر خواهند شد.

 وی ادامه داد: استان قزوین نیز یکی از استان هایی است که موکب هایی در ابتدای طریق و موکب زبیده خاتون در کربلا، مستقر خواهد کرد که از موکب های شاخص می باشد. 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به نوع فعالیت موکب های اوقاف خاطرنشان کرد: موکب ها دارای سه سطح هستند که یک سطح ارایه خدمات فرهنگی، یک سطح با امکان اسکان و یک سطح با امکان پذیرایی می باشد. البته برخی موکب ها هر سه امکان را ارایه می دهند.

وی افزود: فعالیت و خدمات دهی مواکب ده روز پیش از اربعین آغاز می شود و البته به تناوب ممکن است برخی موکب ها زودتر و یا دیرتر از موعد مقرر فعالیت خود را آغاز نمایند.