۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 23560
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
  • ارسال توسط :
صیانت از منابع آب نمونه دیگر اقدام دستگاه قضا در راستای  حقوق عامه است
صیانت از منابع آب نمونه دیگر اقدام دستگاه قضا در راستای  حقوق عامه است

صیانت از منابع آب نمونه دیگر اقدام دستگاه قضا در راستای حقوق عامه است

باید از حضور پرشور مردم برای میثاق مجدد با نظام و انقلاب در این انتخابات تبریک عرض کنیم.

محمد قاسمی، دادستان عمومی قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران استان که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه برگزار شد، از مردم به خاطر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تقدیر کرد.

وی با بیان این که طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، دستورالعمل نظارت و بازرسی از سوی قوه قضاییه تدوین و ابلاغ شده است، افزود: با ابلاغ این دستورالعمل، شاید تحول جدیدی در قوه قضاییه ایجاد شد چون قبل از آن دستگاه قضا پرونده محور بود ولی الان دیگر منتظر اقدام شاکیان و تشکیل پرونده نمی ماند و برای احیای حقوق عامه اقدام خواهد کرد.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه دفن زباله در محمدآباد اشاره کرد و گفت: این سایت قبل از ورود دستگاه قضایی به صورت شرکتی و از طریق هیات مدیره کنترل و مدیریت می شد که با ورود دستگاه قضا سایت محمدآباد در اختیار شهرداری قزوین قرار گرفت و هرچند سهام دار آن ۲۱ شهرداری استان است.

قاسمی افزود: با ورود دستگاه قضایی، تحول عظیمی در این پسماند در راستای حقوق عامه صورت گرفت و لندفیل جدیدی(گودال یا محلی که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن میشوند)  باید در آن نصب شود و در حوزه ساماندهی پسماندهای پزشکی نیز اقدامات خوبی در آن صورت گرفت.

قاسمی با بیان اینکه براساس این دستورالعمل برای پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه ورود کرده ایم، افزود: رفع تصرف از منابع طبیعی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، رفع تصرف از بستر رودخانه ها و صیانت از باغستان سنتی و حفاظت از محیط زیست از جمله کارهای انجام شده در این حوزه بوده است.

دادستان قزوین اضافه کرد: در حوزه تغییر کاربری، سال گذشته به اندازه ۱۰ سال قبل پیشگیری از تغییر کاربری صورت گرفت و با حضور نماینده دستگاه ها از همان مراحل اولیه جلوی تغییر کاربری و ساخت و سازها گرفته شد.

وی گفت: صیانت از منابع آب نمونه دیگر اقدام دستگاه قضا در راستای حقوق عامه بوده است که شاید در این دو حوزه رتبه برتر کشور را آوردیم و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیرمجاز نیز از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.

دادستان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخیرا قانون حمایت از خانواده و کودکان ابلاغ شده است، افزود: براساس این قانون خیلی از رویه هایی که در دادرسی نسبت به افراد جامعه داشتیم تحول اساسی یافته است.

وی گفت: این قانون هم اینک لازم الاجرا شده و باید بسترهای اجرای آن فراهم شود و باید ضابطان خاص در دادگاه ها و دادسراها نیز آموزش لازم را ببینند.

قاسمی ادامه داد: رویکرد این قانون بیشتر اصلاحی است تا اگر این افراد در معرض آسیب قرار گرفته اند متفاوت تر با آنها برخورد شود و امیدواریم با فراهم شدن بسترهای این موضوع زمینه اجرای آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: یکی از تاکیدات رییس قوه قضاییه، حمایت از خانواده، کودکان و اطفال است و خوشبختانه مراحل تشریفاتی قانون آن طی شده و اگر اجرایی شود قطعا تحولی در این حوزه به وجود می آید.

قاسمی خاطر نشان ساخت: رویکرد ایجاد شده در قوه قضاییه در این حوزه، مثبت است و امیدواریم با پیگیری صورت گرفته بتوانیم روند اجرای این قانون را سرعت ببخشیم.

وی در خصوص پرونده شهرک اندیشه، افزود: رفع مشکلات این پرونده را در بخشی از اراضی تعیین تکلیف شده به شهرداری و راه و شهرسازی واگذار کرده ایم ولی اگر از عهده بر نیایند باید دستگاه قضایی ورود کند.

قاسمی با اشاره به برگزاری انتخابات سالم و پرشور، گفت: باید از حضور پرشور مردم برای میثاق مجدد با نظام و انقلاب در این انتخابات تبریک عرض کنیم و امیدوار باشیم دولت جدید با رویکرد خود در درجه اول برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که الان بخشی از آسیبهای اجتماعی ناشی از آن است تلاش کند.