۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بانکداری » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34882
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
  • ارسال توسط :
صدور کیفرخواست یک ابر بدهکار بانکی در دادسرای تهران
صدور کیفرخواست یک ابر بدهکار بانکی در دادسرای تهران

صدور کیفرخواست یک ابر بدهکار بانکی در دادسرای تهران

این کیفرخواست برای پرونده موسوم به" گروه. گ" صادر شده است.

وقایع خبری: علی صالحی دادستان تهران گفت: برای یک ابر بدهکار بانکی که با اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و باز پرداخت نکردن تسهیلات بانکی ریالی و ارزی، بالغ بر ۴۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد و ۳۲۳ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۷ ریال وجه رایج کشور و ۲۹ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۳۳ یوان کره جنوبی، مال نامشروع تحصیل کرده بود؛ قرار جلب دادرسی و کیفرخواست صادر شده است.

وی افزود: این کیفرخواست برای پرونده موسوم به” گروه. گ” صادر شده و شامل تشریح جرایم و درخواست مجازات قانونی برای یکی از بدهکاران کلان بانکی و ۲۵ متهم دیگر است که با تشکیل شرکت‌های متعدد چندین فقره تسهیلات ارزی و ریالی از بانک‌های اقتصاد نوین، آینده و پاسارگاد دریافت کرده و علی رغم تمکن مالی و سرمایه گذاری در بخش‌های اقتصادی پر بازده از باز پرداخت تسهیلات خودداری کرده اند.

دادستان تهران اظهار کرد: طبق نظریات هیأت کارشناسی، شرکت‌های متعلق به متهم ردیف اول این پرونده، بیش از سه هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال به بانک آینده، افزون بر ۳۱ هزار میلیارد ریال به بانک پاسارگاد و بالغ بر یک هزار و ۶۴۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۴۷۳ ریال به بانک اقتصاد نوین بدهکارند.