۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 29781
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
  • ارسال توسط :
“صبوری مادرانه” ای که کتاب شد!
“صبوری مادرانه” ای که کتاب شد!

“صبوری مادرانه” ای که کتاب شد!

بايدانديشه‏ هاي نسل امروز را با حقيقت آشنا سازيم.

صبوری، قصۀ همۀمادران مظلوم و صبور سرزمینم، ایران است که اگر کنکاشی در سرگذشت آنان داشته باشیم، همۀآنان همانند هم‏اند. صبوری واژۀ اصلی نهادینه شده در وجود همۀ مادران ماست. بویژه مادرانی که در طول دفاع مقدس و با صبوری بی‏ انتهای خود، جنگ را و دفاع را، جانانه مدیریتِ‏ دلی کرده و آن را به پیش بردند و اگر امروز شاهد پیروزی و حماسه ‏های ماندگار شهدا و ایثارگران مان هستیم بخش عمدۀ آن تصویر صبوری این مادران است.
مادری که در این کتاب، فرزندش به بیان خاطرات پرداخته است، نمونه ‏ای از هزاران هزار مادری است که اگر پای درد دلشان بنشینیم قصه ‏هایی مشابه از درد و رنج‏های بیشماری دارند که نشان از اراده، ایمان، اعتقاد و صبوری‏شان در جای‏جای زندگی دارد.
معصومۀ سالم کار که خود درد کشیدۀ دوران سخت دفاع و روزهای پس از آن می باشد با قلم شیوا و رسای خود به بیان خاطرات مرتبط با برادران شهید و جانبازش، ابوالفضل و كاظم سالم‏كار، صبوری مادری را به تصویر کشیده است که فریاد مظلومیت همۀمادران زمانۀ ماست.
کتاب صبوری مادرانه، خاطرات خواندنی استاد فرهیخته، معصومه سالم کار، در ۱۱۲ صفحه و به همت حسن شکیب زاده و به عنوان آخرین کتاب منتشره قرن چهاردهم در استان قزوین، منتشر و هم اکنون در دسترس علاقمندان می باشد.
به قلم خاطره نگار در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

“من يك معلّم هستم و مي‏بينم كه چقدر نياز است براي نسل جديد از آن ‏دوران سخن‏ گفتن و آنان‏را آگاه ‏كردن. وقتي براي آنان از مشكلات و سختي‏ هاي دوران انقلاب و جنگ سخن مي‏گوييم آن‏چنان محو كلام مي ‏شوند كه مشخص مي‏ گردد تا چه حد تشنۀ دانستن هستند. حتّي با شنيدن برخي موضوعات، ناباورانه مي پرسند “واقعاَ چنين حوادثي رخ داده است و تحمل چنين مشكلاتي امكان‏پذير است؟ آيا اين‏ گذشت و ايثار رزمنده ‏ها براي كشور و دين با بيان اغراق ‏آميز همراه نشده است؟” ما بايد با شرح ايثارگري ‏هاي آن عزيزان رزمنده و شهيد، انديشه ‏هاي نسل امروز را با حقيقت آشنا سازيم”.