۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 22322
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
  • ارسال توسط :
شیوع کرونا در قزوین همچنان روند صعودی دارد
شیوع کرونا در قزوین همچنان روند صعودی دارد

شیوع کرونا در قزوین همچنان روند صعودی دارد

اگر محدودیت‌ها را اجرایی نکنیم، عزیزان بیشتری را از هموطنان و هم استانی‌ها از دست خواهیم داد.

شیوع کرونا در قزوین همچنان روند صعودی دارد

وقایع خبری- جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت : با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در استان، تصمیمات ویژه‌ای از سه روز گذشته اتخاذ شده است تا میزان تردد‌ها و رفت و آمد‌ها را به حداقل برسانیم.

منوچهر حبیبی، با بیان اینکه تا پایان هفته جاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شهرداری‌ها با یک سوم کارکنان خود فعالیت شان را ادامه خواهند داد، افزود: دستگاه‌ها تنها به منظور پاسخگویی به موارد ضروری شهروندان فعالیت داشته و امکان انجام سایر کار‌های اداری برای شهروندان طی هفته جاری مقدور نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: از شهروندان استان که در ۱۴ ماه گذشته همواره در خصوص تصمیمات ستاد کرونا همراهی و همکاری لازم را به عمل آورده‌اند درخواست می‌شود تا برای حفظ سلامتی خود و در راستای کاهش روند صعودی این ویروس از مراجعه غیرضروری به ادارات خودداری کرده و از خدمات الکترونیکی برای انجام امور خود استفاده کنند.

حبیبی، پیش شرط نزول شیوع این ویروس را رعایت ۹۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و گفت : بدون شک اگر محدودیت‌ها را در بازار، سیستم‌های حمل و نقل، تجمعات و رفت و آمد‌های خانوادگی اجرایی نکنیم، عزیزان بیشتری را از هموطنان و هم استانی‌ها از دست خواهیم داد.

وی، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال حاضر این استان را حدود ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: خوشبختانه طی ۲ روز گذشته شهروندان همکاری‌های لازم را در زمینه اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح استان به عمل آورده‌اند، اما انتظار ما برای کاهش میزان بستری و مرگ و میر‌های ناشی از این ویروس، بیش از این‌ها است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین افزود : با توجه به ادامه محدودیت‌ها، از بانک‌های استان خواسته شده است تا تحت هیچ شرایطی از اجرای عملیات بانکی بر روی چک‌ها خودداری کنند و در غیر این صورت شهروندان می‌توانند مراتب را برای پیگیری و برخورد با متخلفان به ما گزارش دهند.