۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی
  • شناسه : 23273
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
  • ارسال توسط :
شیخ قاووق: روح حاج قاسم در هر پیروزی بر اسرائیل حاضر است
شیخ قاووق: روح حاج قاسم در هر پیروزی بر اسرائیل حاضر است

شیخ قاووق: روح حاج قاسم در هر پیروزی بر اسرائیل حاضر است

توانایی‌های مقاومت هر روز از نظر کمّی و کیفی تقویت و معادله بازدارندگی نیز با دشمن استوارتر می‌شود.

شیخ نبیل قاووق یکی از اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد روح حاج قاسم سلیمانی در هر پیروزی در رویارویی با اسرائیل، حاضر است.

  به گزارش “وقایع خبری” به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ یکی از اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه مقاومت در لبنان همواره در حال تقویت قدرت و توانایی‌های نظامی اش است و در حمایت از نیرو‌های مقاومت فلسطینی نیز همواره پیشتاز و پیشگام است و پیروزی اخیر نیز در غزه یک پیروزی تاریخی است، درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد روح حاج قاسم سلیمانی در هر پیروزی در رویارویی با اسرائیل، حاضر است و او راهبرد مقاومت را تقویت کرد و ارتقاء داد و دشمن را از هر طرف با موشک محاصره کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان، شیخ نبیل قاووق در مصاحبه العهد با وی به مناسبت بیست و یکمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان گفت تقویت مجموعه حمایت از لبنان یک کار روزانه و مداوم است و مقاومت در این خصوص آرام نمی‌گیرد و استراحت نمی‌کند و شکستتن معادله بازدارندگی به یک امر محال تبدیل شده است.

شیخ نبیل قاووق تأکید کرد محور مقاومت، مکمّل یکدیگر و منسجم است و این محور امروز بیش از هر زمان دیگری قوی‌تر و استوارتر و منسجم‌تر است و ورود غزه با مقاومت و موشکهایش در دفاع از قدس نیز یک موفقیت تاریخی و موجب غافلگیری اسرائیل است و آنچه رخ داد تأیید می‌کند آزادسازی همه فلسطین و از بین رفتن اشغالگری دیگر رؤیا و شعار و آرزو نیست.

وی درباره شهید حاج عماد مغنیه، فرمانده بزرگ جهادی که در سال ۲۰۰۸ میلادی به دست صهونیست‌ها ترور شد و به شهادت رسید نیز فاش کرد او هنگام تدارک برای جشن پیروزی در سال ۲۰۰۰ میلادی در بنت جبیل گفت این پیروزی بدون آزادسازی اسیران، ناقص است و من در تدارک برای عملیات به اسارت گیری (نظامیان صهیونیست) هستم که تضمین کننده آزادسازی همه اسیران و بازداشت شدگان باشد و پیروزی بدون بازگشت آنان کامل نمی‌شود و عملا نیز در پنجمین ماه سال ۲۰۰۰ میلادی از منطقه مشرف به مزارع شبعا با این هدف دیدن کرد و خودش برای این عملیات طراحی و نیز مانور برگزار و بر آن نظارت کرد.

قاووق افزود توانایی‌های مقاومت هر روز از نظر کمّی و کیفی تقویت و معادله بازدارندگی نیز با دشمن استوارتر می‌شود و طبیعتاً به حمایت بیشتر و مصونیت بیشتر از زمین و ملت و حاکمیت لبنان منجر می‌شود. آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی، امت اسلامی را وارد مرحله پیروزی‌ها کرد و ماه مه میلادی سنبل نکبت وبدبختی بود، اما راهبرد مقاومت باعث شد که ماه مه به سنبل پیروزی از لبنان گرفته تا فلسطین و امت اسلامی تبدیل شود.

وی افزود : محور مقاومت، مکمّل هم و منسجم است که برای برخی اهداف واحد تلاش می‌کند و بر راهبرد رویارویی با طرح اسرائیلی-آمریکایی مبتنی است که طرح تل آویو و واشنگتن نیز بر تجاوز به فلسطین و منطقه و ملت‌های آن است. این محور، امروز قوی‌تر و استوارتر و منسجم‌تر از هر زمان دیگری است.

قاووق گفت با هر پیروزی در رویارویی با اسرائیل، روح حاج قاسم سلیمانی را حاضر می‌بینیم که راهبرد مقاومت را تقویت کرد و ارتقاء داد و دشمن را از هر طرف با موشک محاصره کرد.

وی گفت ورود غزه با مقاومت و موشکهایش برای دفاع از قدس، یک دستاورد تاریخی و غافلگیرکننده اسرائیل بود. مقاومت در غزه همه تلاش‌ها را برای تجزیه و قطع کردن ارتباط مناطق مختلف فلسطین با یکدیگر را خنثی کرد. امروز از غزه گرفته تا قدس و کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی، ملت فلسطین یک صدا شده است و می‌گوید فلسطین از دریا تا رود واحد است و همه تلاش‌ها برای اسرائیلی کردن پس از ده‌ها سال شکست خورده است.

این مسؤل در حزب الهل لبنان تصریح کرد ورود غزه به این رویارویی به میزان زیادی به تحقق این موفقیت تاریخی کمک کرد و سستی دشمن و دروغین بودن و توهم سلطه اش را فاش کرد و امکان سقوط این رژیم و از بین رفتن اشغالگری اش را تقویت کرد. پیروزی در نبرد شمشیر قدس بار دیگر به آرمان فلسطین جان دوباره داد و تصمیمات ترامپ را از هم گسیخته کرد.

وی درباره چگونگی حمایت حزب الله از ملت و مقاومت فلسطین در این روز‌ها و درباره سطح هماهنگی و ارتباطات گفت حزب الله در گذشته و الان در مقام اول حمایت از فلسطین بوده است و این رویه نیز هرگز تغییر نخواهد کرد و این مایه افتخار و کرامت برای ماست. این حمایت با دیدگاه و راهبرد ما کاملا انطباق دارد. فلسطین و آزادسازی آن در مرکز طرح مقاومت و اهداف آن قرار دارد. مقاومت فلسطین، نوع و شکل حمایت از نبرد را مشخص کرد. حزب الله در کمکی که مقاومت فلسطین مشخص می‌کند پیشگام بوده است. هماهنگی و ارتباط با مقاومت فلسطین در سطوح مختلف ادامه دارد و دائم است و مقاومت در لبنان در یک سنگر واحد است و با مقاومت فلسطین در یک رویارویی واحد و در یک نبرد واحد علیه اسرائیل است.

شیخ نبیل قاووق در ادامه درباره تدابیر جنگی و اقدامات شهید عماد مغنیه توضیح داد. وی دربار سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان نیز گفت او حوادث را لحظه به لحظه در جریان آزادسازی دنبال می‌کرد و با هر گروهی در ارتباط بود.