۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » سمن ها » شهرداری » فرهنگ عمومی
  • شناسه : 3005
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
  • ارسال توسط :
شهروندان نقش مؤثری در توسعه مشارکت های اجتماعی دارند
شهروندان نقش مؤثری در توسعه مشارکت های اجتماعی دارند

شهروندان نقش مؤثری در توسعه مشارکت های اجتماعی دارند

همکاری و مشارکت میان انسان‌ها جزو مهم‌ترین عوامل تداوم حیات بشر طبقه‌بندی می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت های اجتماعی ، همکاری و مشارکت میان انسان‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل تداوم حیات بشر دانست و مشارکت را فرآیندی تعاملی چند سویه در مسیر دستیابی به توسعه تبیین کرد.

عباس کشاورز صفیئی بیان کرد: حیات انسان به مشارکت اجتماعی او با دیگر همنوعانش وابسته است و انسان از همان ابتدای حیات و خلقتش برای تأمین نیازهای خود به کمک و مشارکت همنوعانش نیاز داشته است.

وی افزود: گستردگی تعاون و همکاری انسان‌ها باعث تنوع مشارکت‌ها نیز گردیده و دیگر همکاری و همیاری به مشارکت‌های اجتماعات ابتدایی محدود نمی‌شود، بلکه این مشارکت‌ها در موضوعاتی از قبیل مشارکت سیاسی، مشارکت اقتصادی، مشارکت فرهنگی، مشارکت روانی، مشارکت امنیتی، مشارکت دینی و… گسترش‌یافته و بدین ترتیب بشر به‌ویژه در دوران مدرن، وارد فصل جدیدی از حیات خویش گردیده است.

این مقام مسئول بابیان اینکه همکاری و مشارکت میان انسان‌ها جزو مهم‌ترین عوامل تداوم حیات بشر طبقه‌بندی می‌شود تصریح کرد: مشارکت فرآیندی تعاملی چند سویه در مسیر دستیابی به توسعه است که مداخله و نظارت مردم در تحقق عدالت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به تعریف مشارکت اجتماعی که نوعی فعالیت ارادی است خاطرنشان کرد: از طریق مشارکت اجتماعی اعضای جامعه در امورات محله، شهر و روستای خود شرکت کرده و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در شکل دادن به حیات اجتماعی نقش دارند.