۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 35632
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
  • ارسال توسط :
شهرك های صنعتي خرمدشت و کوهین پيشتاز در جذب سرمايه گذار
شهرك های صنعتي خرمدشت و کوهین پيشتاز در جذب سرمايه گذار

شهرك های صنعتي خرمدشت و کوهین پيشتاز در جذب سرمايه گذار

بیشترین میزان اراضی واگذار شده به ترتیب در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و کوهین بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در سال گذشته، ۱۴۲ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده است.

رضا صفاری افزود: سال گذشته و در راستای جذب سرمایه گذار، ایجاد رونق اقتصادی، توسعه تولیدات ایرانی و اشتغال پایدار جوانان، این شرکت موفق به جذب ۱۹۰ متقاضی سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده که این میزان در مدت مشابه رشد چشمگیری داشته است.  

وی میزان مساحت زمین صنعتی واگذار شده را ۱۴۲ هکتار عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین میزان اراضی واگذار شده به ترتیب در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و کوهین بوده و میزان سرمایه گذاری قرارداد‌های منعقده بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال می‌باشد که با راه اندازی این طرح‌های صنعتی زمینه امید به اشتغال و اشتغال پایدار چهار هزار و ۷۶۲ نفر فراهم خواهد شد.  

صفاری در ادامه از قزوین به‌عنوان استانی پرجاذبه برای سرمایه‌گذاری صنعتی نام برد و تصریح کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید برنامه ریزی این شرکت توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضا محور در راستای جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بوده بطوری که جذب ۱۱۰ سرمایه گذار جدید به میزان ۱۰۰ هکتار از برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سالجاری می‌باشد.

  در حال حاضر از دو هزار سرمایه گذار مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان نیمی از این واحد‌های صنعتی پروانه بهره برداری اخذ نموده که زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر را فراهم کرده است.