۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13609
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
  • ارسال توسط :
شهرداری‌های استان مسئول مدیریت پسماند هستند
شهرداری‌های استان مسئول مدیریت پسماند هستند

شهرداری‌های استان مسئول مدیریت پسماند هستند

استانداری و محیط زیست در حوزه پسماند به عنوان دستگاه‌های اجرایی محسوب نمی‌شوند.

وقایع خبری : علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کارگروه پسماند استان گفت: براساس قانون، شهرداری‌ها موظف به اجرای ضوابط زیست محیطی در جمع‌آوری، حمل و فرآیند دفع زباله هستند و بر همین اساس، هرگونه اهمال و کم کاری از سوی آنان، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

فرخزاد افزود: اوضاع جمع‌آوری و دفع زباله در حوزه‌های خانگی، صنعتی، پزشکی قابل قبول نیست و در این بخش نیازمند بازنگری و اعمال مقررات سخت گیرانه‌تری هستیم.

این مسوول عمرانی، موضوع پسماند‌های شهری و روستایی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه استانداری و محیط زیست در حوزه پسماند به عنوان دستگاه‌های اجرایی محسوب نمی‌شوند از این رو و براساس ماده ۷ قانون رسیدگی به پسماند، وظیفه رسیدگی به این مساله در شهر‌ها برعهده شهرداری و در حوزه روستایی نیز برعهده بخشداری‌ها قرار داده شده است.

فرخزاد با اشاره به آخرین وضعیت دفع زباله در بخش رودبار الموت شرقی، تصریح کرد: با توجه به پایان مطالعات و نقطه‌گذاری جهت احداث سایت جدید پسماند این بخش، از بخشداری می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برای جمع‌آوری زباله‌های دپو شده در ۵۲ روستای منطقه و انتقال آن به سایت محمدآباد قزوین اقدام کند.

او  گفت: از دفتر روستایی نیز درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر برای پایان مطالعات و تخصیص زمین جهت احداث سایت پسماند در بخش‌های رودبار الموت غربی، طارم، کوهین و بخش مرکزی آوج اقدامات لازم را به عمل آورد.