۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » استان ها » جامعه » حقوقی- قضایی » مرکزی
  • شناسه : 1084
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی قوه قضائیه
شهدا و ایثارگران نمونه های عالی معرفت و بصیرت به شمار می آیند
شهدا و ایثارگران نمونه های عالی معرفت و بصیرت به شمار می آیند

شهدا و ایثارگران نمونه های عالی معرفت و بصیرت به شمار می آیند

میدان دفاع مقدس و دفاع از حرم، به عنوان میدان‌های موفقیت نظام و پیروزی حق، پیش روی ما قرار دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر خود به استان مرکزی در دیدار با خانواده های معظم شهدا و فعالان اقتصادی این استان، ایام دهه کرامت را تبریک گفت و با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات اصناف در استان مرکزی تصریح کرد: اصناف و بازاریان همواره در طول تاریخ انقلاب، فعالیت و تلاشی اثرگذار داشته اند و حضور آنها در عرصه های گوناگون اقتصادی و سیاسی، مبارزه با رژیم ستمشاهی، دفاع از نظام، ایستادگی مقابل خناسان و تقدیم شهدای گرانقدر، همواره حضوری پررنگ و موثر بوده است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، دهه کرامت را فرصتی ارزشمند برای معرفت افزایی و بصیرت افزایی نسبت به مقام شامخ حضرت امام رضا (ع) دانست و افزود: صاحبان سخن، تریبون داران، رسانه ها، علما و دانشگاهیان باید از این فرصت ارزشمند در جهت افزایش سطح امام شناسی و معرفت نسبت به حجت خدا در جامعه استفاده کنند زیرا هیچ امری بعد از توحید به میزان امام شناسی مورد توجه قرار نگرفته و در طول تاریخ، بسیاری انحرافات به دلیل عدم معرفت نسبت به حجت خدا رخ داده است.

آیت الله رئیسی، شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی در راه حق را سه مرحله متوالی دانست و اظهار کرد: شهدا و ایثارگران، حجت خدا در عمل به هر سه مرحله هستند و نمونه های عالی معرفت و بصیرت به شمار می آیند. آنها به ما آموختند که راه عزت، اقتدار و افتخار، معرفت یابی و ایستادگی در راه خداست و موفقیت ما در هر میدانی، در گرو اعتماد به نفس و اتکال به خدا بوده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: میدان دفاع مقدس و دفاع از حرم، به عنوان میدان‌های موفقیت نظام و پیروزی حق، پیش روی ما قرار دارد. در جایی هم که نگاه ما به بیگانگان بوده و فکر کرده ایم که دیگران گره گشا هستند، عقب نگه داشته شده ایم.

آیت الله رئیسی، استان مرکزی را یک قطب صنعتی و کشاورزی در کشور دانست وبا اشاره به ظرفیت های مطلوب واحد‌های صنعتی این استان تاکید کرد: استان مرکزی باید به عنوان فضایی پرتلاش در جهت تولید و اشتغال فعال باشد و به مجموعه هایی که می توانند در عرصه های گوناکون، نیازهای جدی کشور را تامین کنند، کمک شود.

رئیس قوه قضاییه دلدادگی به حضرت حق، عشق به اهل بیت (ع) و خطرپذیری جوانان را مهمترین سرمایه های کشور دانست و با بیان اینکه صدق چنین ادعایی همین ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است، تصریح کرد: آنچه در مورد سقوط پهپاد آمریکایی دیدیم، جز در سایه مقاومت و ایستادگی و پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب رخ نداد. امروز هیچکس در جهان شک ندارد که امنیت، اقتدار و عزت ایران ارتقا یافته است و ما باید این ارتقا را در حوزه های اقتصادی و اجتماعی نیز شاهد باشیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، بر مبارزه قاطع دستگاه قضایی با فساد در عرصه های گوناگون تاکید کرد و به خانواده شهدا و ایثارگران اطمینان داد که قوه قضاییه اجازه میدانداری به مفسدان را نخواهد داد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر لزوم اصلاح ساختارهای فسادزا از سوی دولت، اصلاح بسترهای قانونی منجر به فساد از سوی مجلس و برخورد عبرت آموز دستگاه قضایی با مفاسد، خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم که با کمک مردم و دعای خانواده شهدا در مسیر مبارزه با فساد گام برداریم و به موفقیت خود یقین داریم زیرا معتقدیم ساختار این نظام مبتنی بر خون‌های پاکی است که متصل به ثارالله است و خدا از این خونها که موجب جهل زدایی در منطقه و جهان و همچنین ایجاد موج بیداری اسلامی شده است، نخواهد گذشت.

آیت الله رئیسی در پایان گفت: قرار این عالم طبق وعده الهی مبتنی بر اصلاح و اجرای عدالت است و آنچه امروز از پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه شاهد آن هستیم، گواهی بر این ادعاست.