۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » جامعه » حوادث » خانواده
  • شناسه : 31916
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
  • ارسال توسط :
شليك هنگام ركعت دوم نماز
شليك هنگام ركعت دوم نماز

شليك هنگام ركعت دوم نماز

جزييات قتل دو نفر از اعضاي يك خانواده در دفتر ثبت طلاق ايرانشهر

پدري به همراه دختر خود در دفترخانه ثبت طلاق در شهرستان ايرانشهر واقع در سيستان و بلوچستان كشته شدند. اين حادثه دردناك در حالي رخ داد كه پدر به همراه دختر خود براي ثبت طلاق به دفتر خانه مولانا عبدالصمد دامني رفته بودند كه توسط شوهر دختر كه داماد خانواده است، كشته شدند. هويت پدر كشته شده «يوسف شهسواري» اهل روستاي پيشك‌آباد بمپور عنوان شده است. جوان پس از تيراندازي و قتل خانم و پدر خانم خود متواري مي‌شود.
يك منبع آگاه درباره جزييات اين خبر به «اعتماد» مي‌گويد: «اين حادثه دو روز پيش حوالي ساعت يك ظهر قبل از نماز ظهر در دفتر خانه ثبت طلاق اتفاق افتاد. حاكم شرعي شهرستان ايرانشهر «عبدالصمد دامني» كه دفتر ازدواج و طلاق دارند تا براي خواندن نماز ظهر به مسجد هم جوار اين دفترخانه مي‌روند مردي همسر و پدر همسر خودش را با اسلحه در دفترخانه ايشان به قتل مي‌رساند. اين حادثه هم به اين دليل رخ مي‌دهد كه اين زن و شوهر براي طلاق به اين دفترخانه مراجعه كرده بودند.

در سيستان و بلوچستان رسم اين‌گونه است كه قبل از طلاق، زن و شوهر نزد حاكم شرعي و امام جمعه مي‌روند تا اگر شد اختلافات آنها برطرف شود. اكثر اين امامان جمعه در اين استان دفتر ازدواج و طلاق هم دارند. وقتي اين زن و شوهر به دفترخانه مي‌روند اختلافات‌شان بالا مي‌گيرد و در فاصله اينكه امام جمعه براي خواندن نماز به مسجد مي‌رود مرد، همسر و پدر همسرش را به قتل مي‌رساند.»
اين منبع آگاه در ادامه مي‌گويد: «قاتل با انگيزه قبلي به دفترخانه رفته بود و اسلحه كلت كمري به همراه داشت. قاتل پيش از اين حادثه نيز سابقه كيفري داشت و به جرم حمل سلاح گرم ۷ سال در زندان بوده است. پس از مدتي كه از زندان آزاد مي‌شود چون شغل مناسبي نداشته مقابل بازار ايرانشهر كفاشي مي‌كرده است. حالا مشخص نيست كه اسلحه را چگونه تهيه و با خود حمل كرده است.

اختلاف ميان اين زن و شوهر از سه ماه پيش شروع مي‌شود و چون مشكلات‌شان از طريق اقوام حل نمي‌شده تصميم مي‌گيرند ابتدا به امام جمعه رجوع كنند و چون آنجا هم مشكل‌شان حل نمي‌شود، مرد دست به چنين اقدامي مي‌زند. در همان دفترخانه هم مرد اعلام مي‌كند كه اگر همسرم پافشاري كند و شما طلاق را صادر كنيد من او را مي‌كشم. اين بحث و گفت‌وگو تا نماز ظهر ادامه پيدا مي‌كند و هنگامي كه افراد براي خواندن نماز دفترخانه را ترك مي‌كنند در ركعت دوم نمازشان صداي شليك اسلحه را مي‌شنوند. در ركعت سوم هم شليك دوم‌ انجام مي‌گيرد و در نهايت پدر و دختر به دست داماد خانواده كشته مي‌شوند. قاتل پس از ارتكاب جرم فرار مي‌كند.

پس از اين جريان دستور دستگيري قاتل صادر مي‌شود ولي هنوز قاتل دستگير نشده است و برخي گفته‌اند كه قاتل را در راه كرمان ديده‌اند. اجساد هم پس از اين حادثه به بيمارستان خاتم‌الانبيا انتقال يافتند. اين زن و شوهر دو فرزند ۱۲ و ۷ ساله دارند.»
او توضيح مي‌دهد: «راستش نمي‌دانيم قاتل كه قبلا در حمل سلاح و مواد مخدر سابقه داشته و زندان بوده چگونه به جامعه برگشته تا چنين مشكلات و معضلاتي را به بار آورد.»