۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » دانش و فناوری » قزوین
  • شناسه : 37292
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۳۱
  • ارسال توسط :
شعار سال تحصیلی امسال   «مهر نبوی، معلم تمدن ساز و عدالت تربیتی» است
شعار سال تحصیلی امسال   «مهر نبوی، معلم تمدن ساز و عدالت تربیتی» است

شعار سال تحصیلی امسال «مهر نبوی، معلم تمدن ساز و عدالت تربیتی» است

هشت هزار و ۳۰۰ معلم به نتیجه اولیه طرح رتبه بندی اعتراض کردند.

دکتر نقی سیاهکالی مرادی ، مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین با خبرنگاران رسانه های استان و نمایندگان رسانه های سراسری گفت و گو و به سوال آنان پاسخ داد.

وی با تبریک ایام هفته دولت و تسلیت ایام سوگواری ماه صفر به خبرنگاران گفت: شعار سال تحصیلی امسال «مهر نبوی، معلم تمدن ساز و عدالت تربیتی» است و تمام تلاش همکاران من این است تا این سال با شور و نشاط دانش آموزان و فرهنگیان عزیز آغاز شود.

سیاهکالی مرادی با اشاره به این نکته که در سال جدید تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود ؛ تصریح کرد: در سال گذشته ۲۸ هزار دانش آموز ابتدایی و ۲۲ هزار دبیر در آزمون استخدامی شرکت کردند که سهم استان ما ۳۲۴ نفر در مقطع ابتدایی و ۳۷۹ نفر در متوسطه است که از ابتدای مهرماه در کلاس های درس حاضر می شوند.

وی اضافه کرد: قرار است ۳۳۴ نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند و برخی نیز با آزمون موضوع ماده ۲۸ وارد خدمت درآموزش وپرورش خواهند شد. مجموع پذیرش معلمان جدید در استان ۱۰۳۷ نفر است که علاوه بر این تعداد از بازنشستگان نیز استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به کارنامه عملکرد دو ساله اخیر اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کسب رتبه اول در بخش مدیران دستگاه‌های اجرایی، کسب رتبه دوم در بحث رویداد استانی جوانی جمعیت، کسب رتبه اول مولدسازی در میان دستگاه‌های اجرایی استان و اجرای بالاترین نفر ساعت دوره آموزشی در ۱۰ سال گذشته در آموزش و پرورش استان از جمله دستاوردهای شاخص این اداره کل است.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: استان قزوین طی سال تحصیلی گذشته رتبه اول کشوری در بحث شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را به خود اختصاص داد به طوری که با شناسایی ۹۹۰ کودک از یک هزار و ۱۴۱ کودک، زمینه جذب ۴۶۱ نفر از آنان فراهم شد.

photo_2023-08-28_14-06-52

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: نزدیک به ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شده است که طی هفته دولت امسال ۲۵ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مجموع پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش استان را ۹۰ پروژه عنوان کرد و توضیح داد: از مجموع ۴۱ پروژه قابل افتتاح در سال ۱۴۰۲، ۲۵ پروژه هفته دولت، ۱۳ پروژه تا پایان مهرماه و مابقی پروژه‌ها هم در ایام دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در حوزه تربیت بدنی عنوان کرد: اعزام ۱۱۰ ورزشکار و مربی به مسابقات قهرمانی کشور، کسب مقام سومی فوتسال دختران مقطع متوسطه در بندرعباس، کسب مقام سوم مسابقات فوتبال پسران در آبادان، کسب مقام دوم در رشته ووشو مسابقات قهرمانی کشور،کسب مقام اول شطرنج مسابقات کشوری، دعوت هفت دانش‌آموز قزوینی به اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی متوسطه دوم و دعوت یک مربی به اردوی تیم ملی، بخشی از این موفقیت‌ها است.

این مسئول بیان کرد: دانش آموزان قزوینی در المپیادهای کشوری توانستند ۹ مدال کسب کنند که زهرا تهمتنی در مسابقات المپیاد شیمی مدال طلا گرفت، کیارش بهبودی در المپیاد زیست جهانی مدال نقره و نیلوفر طالبی در آزمون سراسری رتبه بیست گرفت.

دکتر سیاهکالی مرادی درپایان با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان گفت: هشت هزار و ۳۰۰ معلم به نتیجه اولیه طرح رتبه بندی اعتراض کردند که تمامی اعتراضات با توجه به مستندات ارسالی از سوی معلمان در کارگروه هاییویژه مورد بررسی دقیق قرار گرفت و در نهایت بیش از ۷۰ درصد معترضین ارتقای حقوق پیدا کردند.