۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بانکداری
  • شناسه : 32631
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۵۲
  • ارسال توسط :
شرایط دریافت وام اشتغالزایی سربازان اعلام شد
شرایط دریافت وام اشتغالزایی سربازان اعلام شد

شرایط دریافت وام اشتغالزایی سربازان اعلام شد

۱۸ بانک عامل اقدام به پرداخت این وام می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی درباره دریافت وام اشتغالزایی سربازان گفت: برای دریافت این وام فرقی نمی‌کند که در فراجا خدمت کرده باشید یا سپاه و ارتش.
به گزارش” وقایع خبری” به نقل از مهر، امسال مبلغ وام اشتغالزایی ستاد کل نیروهای مسلح به سربازانی که دوره‌های مهارت‌آموزی را دیده باشند حدود ۵‌هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سود آن ۴ درصد است و ۱۸ بانک عامل اقدام به پرداخت این وام می‌کنند.
 بازپرداخت این وام‌ها ۷ ساله است و تفاوتی که با سال قبل دارد این است که در سال گذشته سربازان نمی‌دانستند برای استفاده از این وام‌ها باید به کجا مراجعه و ثبت‌نام کنند، اما امسال می‌توانند در هر شهر و استانی که هستند به پلیس +۱۰ مراجعه و درخواستشان را برای وام اشتغالزایی ثبت کنند.
به گفته سردار موسی کمالی، دستیار و مشاور‌عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، وام اشتغالزایی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل تغییراتی دارد، بر اساس این تغییرات اگر سربازی قبل از خدمت یا حین خدمت یا بعد از خدمت هم دوره‌های مهارت‌آموزی را طی کرده باشد می‌تواند از این وام استفاده کند.
بر اساس اعلام فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح، مبلغ وام اشتغالزایی برای سربازانی که خوداشتغالی دارند ۳۵۰ میلیون تومان و برای سربازانی که کارآفرین هستند و می‌توانند برای دو یا تعداد بیشتری از افراد اشتغال ایجاد کنند ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
سردار محمدجواد زاده‌کمند نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مبلغ وام اشتغالزایی برای سربازان منقضی خدمت سازمان‌های مختلف متفاوت است، گفت: خیر، هیچ فرقی نمی‌کند یک سرباز در فراجا خدمت کرده باشد یا ارتش و سپاه. برای همه سربازان عدد و رقم مشخص است و شرط لازم برای بهره‌مندی از این وام گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی است.
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی با بیان اینکه برای استان‌ها سهمیه تعیین نشده است تا اکثر سربازان بتوانند از وام اشتغالزایی بهره‌مند شوند، گفت: البته این را باید گفت، هر استان مبلغ خاصی سهمیه دارد که دولت آن را تعیین کرده است و اصلاً ربطی به ستاد کل نیروهای مسلح ندارد.