۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 3588
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
  • ارسال توسط :
شرایط اقتصادی در کشور محدودیت‌هایی برای قشر دانشجو ایجاد کرده  است
شرایط اقتصادی در کشور محدودیت‌هایی برای قشر دانشجو ایجاد کرده  است

شرایط اقتصادی در کشور محدودیت‌هایی برای قشر دانشجو ایجاد کرده است

باید شرایط تفریحی بهتری برای سلامت جسم و روح و اوقات فراغت دانشجویان در نظر گرفته شود.

منصور غلامی در شصت و چهارمین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه شرایط اقتصادی در کشور محدودیت‌هایی برای قشر دانشجو ایجاد کرده است افزود: با ابتکارات مدیریتی درست، می‌توان این محدودیت‌ها را برطرف کرد.
وی اضافه کرود: امسال می‌توانیم با برنامه ریزی صحیح شرایط رفاهی بهتری برای دانشجویان رقم بزنیم البته مشکلات رفاهی (وضعیت خوابگاه ها، وضعیت تغذیه‌ای دانشجویی) با مشورت سازمان برنامه و بودجه بررسی شده و قرار است اعتباراتی برای حل این مشکلات در نظر گرفته شود تا مدیریت‌های دانشجویی خدمات بهتر و باکیفیت تری را در سال تحصیلی تجدید به دانشجویان ارائه دهند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشور‌هایی است که در حوزه خدمات دانشجویی از اعتبارات دولتی استفاده می‌کند گفت: این خدمات به صورت ویژه به دانشجویان ارائه می‌شود و معاونت‌های دانشجویی که آمادگی خود را برای ایجاد ساختاری فعال درخصوص ارائه خدمات رفاهی اعلام کنند از حمایت‌های تشویقی بهره مند می‌شوند.
غلامی با بیان اینکه در بحث تغذیه دانشجویی ارائه فعالیت‌ها درخصوص رستوران‌های مکمل در دانشگاه‌ها جزو برنامه‌های موفق بوده است اظهار داشت: در این برنامه، تنوع غذایی بهتری برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و دانشجویان می‌توانند غذای باکیفیت تری داشته باشند.
وی درباره وجود محدودیت‌ها در خوابگاه‌های دانشگاهی گفت: تسهیلات بانکی فراهم شده است و سود این تسهیلات را صندوق رفاه دانشجویان برعهده گرفته است تا خوابگاه‌های دانشجویی بهتری برای دانشجویان فراهم شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بحث تربیت بدنی دانشجویان و اهمیت این طرح تاکید کرد: باید شرایط تفریحی بهتری برای سلامت جسم و روح و اوقات فراغت دانشجویان در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: جدا از توجه کردن به خدمات رفاهی باید به بخش آموزش و پرورش دانشجویان هم توجه شود، زیرا همه تلاش ما آن است که بتوانیم دانشجویان موفقی تحویل جامعه دهیم.
وزیر علوم با بیان اینکه مشاوره دانشجویی بخش مهمی در دانشگاه‌های سراسر کشور است، گفت: شاید برخی از دانشجویان جدید الورود از فراهم سازی چنین امکاناتی اطلاعی نداشته باشند و لازم است در سال تحصیلی جدید اطلاع رسانی درستی در این باره شود.