۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 36365
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
  • ارسال توسط :
شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم
شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم

شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم

امیدواریم اداره مالیات بتواند از کسانی که فرار مایلاتی دارند هم مالیات بگیرد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار ‌شد، با اشاره به اهمیت ازدواج بیان کرد: سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت صدیقه کبری (س) روز ازدواج نام گرفته و خصوص در ازدواج باید از چشم و هم‌چشمی دوری کرد زیرا خانواده‌ای ممکن است بگویند که فلانی در هتل مراسم عروسی فرزندش را گرفته، پس ما هم باید همین کار را کنیم در حالی که خوب است وام ازدواج خرج آغاز زندگی عروس و داماد شود تا پایه زندگی نو بنیادشان از نظر اقتصادی محکم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید چشم و هم‌چشمی‌ها و سختگیری‌ها را کنار گذاشت، اینکه بگوییم این خانم یا این آقا فلان مدرک تحصیلی را دارد، پس در شأن ما نیست، این‌ها صحیح نیست و موجب آرامش زندگی و سعادت نمی‌ شود.

وی بیان کرد: باید شاخص ارزیابی ما ایمان و صداقت باشد و این که فرد چقدر وفادار و اهل زندگی و چه میزان برای بزرگان احترام قائل است، در مقابل فرمان خدا و پیامبر (ص) آیا تسلیم بوده و متوجه حلال و حرام است یا نه، این‌ها ارزش دارد و باید روی این معیارها ازدواج را دنبال کرد، نه روی چشم و هم‌چشمی‌ها و چیزهایی که ممکن است مخرّب باشند، فخر فروشی‌های بیجا و تکیه روی مسائل دنیایی برای زندگی مشکل ایجاد خواهد کرد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: زوج‌های جوان ما باید بر اساس موازین ایمانی، اخلاقی، انسانی، احترام و کرامت انسانی و حرمت‌داری با هم زندگی کنند و جامعه نیاز دارد تا ازدواج آسان شکل بگیرد.

وی یادآور شد: جهیزیه سنگین و مهریه به تعداد سال‌های تولد، سعادت، آرامش و خوشبختی نمی‌آورد و ایمان، صداقت، تقوا و انسانیت اسنان را به سعادت می رساند و لازم ایت اسن مسائل ترویج شود.

مام جمعه قزوین در مورد پرداخت مالیات هم به نمازگزاران گفت: امیدواریم اداره مالیات بتواند از کسانی که فرار مایلاتی دارند هم مالیات بگیرد و لازم است مالیات‌های فراموش شده احیا شود، افرادی که برای فرار از مالیات قانون را دور می زنند و بدهکاران مالیاتی بزرگ شناسایی شوند و از کسبه و اصناف هم با رعایت انصاف و ملاطفت مالیات دریافت شود زیرا مالیات یک بدهکاری است که همه ما برای اینکه بتوانیم از خدمات عمومی استفاده کنیم باید آن را بپردازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خواستار صرفه جویی در مصرف آب وانرژی شد و گفت: در همه روزها باید در مصرف بهینه آب دقت کنیم، آبی که وضو می‌گیریم، ظرف و لباس می‌شوییم و برای کشاورزی مصرف می‌کنیم ارزش دارد، باید روش های سنتی غرقابی‌ در کشاورزی را تبدیل به آبیاری مدرن کنیم تا دچار بحران نشویم.