۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 38287
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
  • ارسال توسط :
شاغلین ۱۴۰۳ باید ۳۵ سال خدمت کنند
شاغلین ۱۴۰۳ باید ۳۵ سال خدمت کنند

شاغلین ۱۴۰۳ باید ۳۵ سال خدمت کنند

بر اساس مصوبه مجلس سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال و سنوات خدمتی که انجام می‌دهند ۳۵ سال در نظر گرفته شده است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره مصوبه روز گذشته مجلس پیرامون زمان بازنشستگی شاغلان گفت: موضوع سن بازنشستگی در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم مطرح نشده و این مصوبه صحن دارای ابهاماتی است که لازم است برای رسیدگی بیشتر به صحن بازگردد.  

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده با بیان اینکه این موضوع در مجلس تصویب شده و قابل بازگشت نیست، گفت: روز گذشته در زمان رأی‌گیری و بعد از آن و هنگام ظهر به این موضوع اشاره کردم که خروجی مصوبه مجلس چیست. بر اساس مصوبه مجلس سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال است و سنوات خدمتی که انجام می‌دهند ۳۵ سال در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید در نظر داشت که این قانون برای افرادی که در حال حاضر در حال خدمت هستند به مرور زمان اجرا می‌شود یعنی اگر به متوسط بنگریم، تقریباً متوسط آن حدود دو ماه تا دو ماه و نیم است، یعنی کسی که ورودی امسال است، با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شود البته اگر کسی که در حال حاضر شاغل است به صورت داوطلبانه بخواهد تا ۳۵ سال در کار بماند، مانعی برای او نیست.   وی ادامه داد: به طور روشن می‌گویم تداوم کار به این شکل است که ورودی‌های ۱۴۰۳ حتما باید با ۳۵ سال سابقه خدمت و یا ۶۲ سال سن بازنشسته شوند که این میزان برای خانم‌ها ۳۰ سال سابقه خدمت و یا ۵۵ سال سن است از این رو موضوع بسیار شفاف است و نقل و قول‌ها و جداولی که غیر از این مفهوم تنظیم می‌شود درست نیست که سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نیز شب گذشته این موضوع را طی مصاحبه‌ای به صورت دقیق، شفاف و روشن توضیح داد.