۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ عمومی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 7311
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۸:۳۸
  • ارسال توسط :
سلیمانی نماد مقاومت در برابر داعش بود
سلیمانی نماد مقاومت در برابر داعش بود

سلیمانی نماد مقاومت در برابر داعش بود

امریکا با این اقدام به‌طور رسمی دست به عملی تروریستی زد

سید محمدکاظم موسوی بجنوردی
 رئیس مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی


داعش زاییده و پرداخته دلارهای نفتی متحجران منطقه، بویژه عربستان سعودی‌ است که با حمایت‌های بی‌دریغ امریکا و اسرائیل قدم به عرصه گذاشت. اینها داعش را برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه به وجود آوردند و جنایت‌هایی که از سوی این گروه تکفیری رخ داد، همگی با حمایت کشورهای یادشده انجام گرفت. از طریق این حمایت‌ها شرکت‌هایی با بهره‌گیری از دلارهای نفتی مزدوران جنایتکار را از سراسر جهان استخدام کردند و آنان را تحت عنوان داعش به منطقه فرستادند. ترورهایی که از سوی این افراد انجام گرفت، در به هم زدن نظم عمومی در منطقه تأثیر فراوانی به جا گذاشت؛ اینها دست به کشتارهای متعددی زدند که درباره‌شان شنیده و خوانده‌ایم. بی‌تردید اگر ایران نبود، داعش ده‌ها برابر آنچه شاهد بودیم دست به جنایت می‌زد، اما این گروه تکفیری از سوی سپاه و به فرماندهی شایسته و میدانی سردار قاسم سلیمانی متوقف شدند. در واقع به شهادت رساندن سردار سلیمانی پاسخی به اقدام ایران به رهبری او در از میان بردن گروه گمارده آنان در این منطقه بود. به تلافی نقشی که ایران و این فرمانده لایق در از میان بردن داعش داشت، امریکا دست به ترور مردی زد که نماد جدی مقاومت در ایران به شمار می‌آید.

قاسم سلیمانی با اقدامات حساب‌شده‌اش به نماد مقاومت در برابر داعش تبدیل شده بود، از همین رو امریکا، اسرائیل و متحجران منطقه دست به دست یکدیگر دادند و این جنایت بزرگ را رقم زدند. از نظر قانونی این اقدام در خاک عراق، کشوری که میزبانی سردار سلیمانی را برعهده داشته رخ داده، این نخستین مرتبه‌ای است که در عرصه جهانی شاهد ترور مقام رسمی یک کشور از سوی کشوری هستیم که از قضا خود مدعی مبارزه با تروریسم است. امریکایی‌ها در حال بنا نهادن سنتی هستند که از میان رفتن امنیت را در سراسر جهان به دنبال خواهد داشت. می‌توان ادعا کرد که تروریسم رسمی و دولتی با کمک قدرت‌های اسرائیل و امریکا شکل گرفته که مصداق آن به شهادت رساندن سردار سلیمانی است.

امیدوارم در این شرایط به بهترین شکل قادر به نشان دادن جنایتی باشیم که به سرکردگی کشورهای یاد شده رخ داده است. از این طریق به جهانیان ثابت می‌شود که ایران یکی از مهم‌ترین مخالفان تروریسم از طریق فرماندهی شایسته و مثال‌زدنی سردار سلیمانی است. سردار سلیمانی را به انتقام اقدام مهمی که در سرکوب داعش انجام داده به شهادت رساندند و ملت ایران را غرق غم و اندوه کردند. شهید سلیمانی تنها یک سردار نبود، او محبوبیت بسیاری میان همه مردم و احزاب داشت، حتی فراتر از جغرافیای ایران در میان امت اسلام و کشورهای منطقه هم از جایگاه خوبی برخوردار بود. او افتخار و فرخندگی‌مان در منطقه بود و در تاریخ کشورمان نیز همیشه اینچنین باقی خواهد ماند. به همراهی و فرماندهی او بود که سرزمین‌مان از افتخار اصلی‌ترین نقش در مبارزه با تروریسم در منطقه برخوردار شد. بخشی از محبوبیت این سردار کشورمان به نوع تفکر او بازمی‌گردد؛ او تفکری ماورای گروه سیاسی و احزاب مختلف داشت؛ تفکر او بر مقاومت علیه ظالم و دشمنان بنا نهاده شده بود و این مسأله‌ای‌ است که همه مردم ما، فارغ از تفکرات خود به آن معتقد هستند. ما ایرانیان همواره طرفدار مظلوم بوده‌ایم و همواره درهای کشورمان را به روی ستم‌دیدگان و مظلومان کشورهای اطراف گشوده‌ایم. حتی اگر توجهی به گذشته‌های دورتر داشته باشیم، خواهید دید که در دوره کوروش چه‌طور ایرانیان دست به لغو بردگی زدند و کوروش آن را مخالف آزادگی و انسانیت خواند؛ در مقابل ستم کشورهای آن زمان از جمله بابل ایستاد و بردگان تحت سیطره آنان را آزاد کرد و این اقدام را برچید که رد پای پررنگی از آن در فرمان کوروش هم آمده است.

امریکا با این اقدام به‌طور رسمی دست به عملی تروریستی زد و حالا فرصتی برای اثبات این نکته است که آنها نه تنها مخالف ترور نیستند بلکه خود از سردمدارانش به شمار می‌آیند.‌‌