۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ارتش » نیروهای مسلح
  • شناسه : 28659
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
  • ارسال توسط :
سربازی نظام و رهبری افتخار من است
سربازی نظام و رهبری افتخار من است

سربازی نظام و رهبری افتخار من است

مهمترین سرمایه کشور ما جوانان هستند .

دستیار ویژه فرمانده کل ارتش در امور پدافند هوایی با تاکید بر اینکه به سربازی نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخار می‌کنم، گفت: کشور ما دفاع هوایی یکپارچه و خوبی دارد ونیرو‌های مسلح ما برای دفاع از آسمان کشور کمترین غفلتی ندارند.

به گزارش”وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی ارتش امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی دستیار ویژه فرمانده کل ارتش در امور پدافند هوایی و فرمانده اسبق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) درباره برخی شایعه‌ها پیرامون خود گفت: هیچ آشنا و فامیلی در ارتش ندارم و زمانی هم که قرار شد قرارگاه پدافند هوایی تشکیل شود، امیر صالحی با افراد زیادی مصاحبه کرد ازجمله با بنده. بعد متوجه شدم که دوستانم، من را به ایشان پیشنهاد داده بودند و در مجموع هشت سال که زمان قابل توجهی است، این مسئولیت سنگین را عهده دار بودم و الحمدلله با همت جهادی همرزمان عزیزم سعی کردیم تکلیف سربازی خود را به نحو شایسته انجام دهیم.

وی درباره شایعه درز اطلاعات یا آنچه جاسوسی شایعه شد هم افزود: الحمدلله، کشورمان چند سامانه اطلاعاتی قوی دارد و اگر رد جاسوسی فردی زده شود، دیگر به ارتباطات و جایگاه او نگاه نمی‌کنند چرا که بر سر امنیت نظام و مردم هیچ تعارفی نباید داشت. ما سرباز هستیم و هر کجا که از ما بخواهند، با جان و دل کار می‌کنیم. بعد از انتصاب امیر موسوی به فرماندهی کل ارتش، تصمیم بر این شد که شمایل و ساختارپدافند هوایی تغییر کند و نیروی پدافند تشکیل شود و ما هم در جایگاه یک سرباز تمکین کردیم.

دستیار ارشد فرمانده کل ارتش درباره شایعه برکناری خود نیز گفت: اگر کسی به هر علتی، برکنار شود، می‌رود در خانه‌اش می‌نشیند، اما از قرارگاه پدافند هوایی به سمت مشاور پدافند هوایی فرمانده کل ارتش با جایگاه سپهبدی منصوب شدم که این جایگاه با روح موضوع برکناری کاملا در تضاد است. برکناری در صورتی است که فرد خلاف کند، که در این صورت در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد نه اینکه به او جایگاه دیگری بدهند. ما روزی که انتخاب کردیم سرباز باشیم، این شغل را دوست داشتیم، اما روزی که مسئول شدیم انتخاب کردیم که سینه خودمان را سپر کنیم و الان هم افتخار به سربازی نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌کنم.

امیر سرتیپ اسماعیلی درباره مواجهه با این شایعات گفت: ناراحتی بیشتر من از باب اعتبار نظام و نیرو‌های مسلح بود، چون وقتی می‌گویند فلانی به دلیل جاسوسی اعدام شد، افکار عمومی تحت تاثیر این شایعه‌ها می‌گوید این سربازی بوده که کشور ۸ سال به او اعتماد کرده است.

 وی در ادامه تصریح کرد: پدافند هوایی دائم و پیوسته پایش می‌شود تا تهدید‌ها و میزان آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و ببینند تهدید‌ها در سطوح مختلف از کجاست و در کجا باید دفاع قوی تری شود تا در موقع نبرد کمترین آسیب بوجود بیاید. این یک اصل در همه جای دنیاست و ما هم خودمان را طوری آماده کردیم که اگر خدای نکرده درگیری یا جنگی رخ داد، بتوانیم محکم و سرپا بایستیم.امیر اسماعیلی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درحوزه دفاع هوایی از هر حیث اقدام شایسته‌ای کرده اند.

دستیار ویژه فرمانده کل ارتش در امور پدافند هوایی گفت: مهمترین سرمایه کشور ما جوانان هستند و در دفاع هوایی که به دست همین جوان‌ها در ارتش و سپاه فراهم شده، بیشتر سامانه‌ها توسط شرکت‌های نوپایی ساخته شدند که از نظر دانشی از تمام کشور‌های اطراف ما یک سر و گردن بالاتر هستند و توانسته‌اند مثلا راداری را طراحی کنند که جزو ۶ کشور اول دنیا در این حوزه است.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در مقاطع مختلف تصریح کرد: اگر رژیم غاصب صهیونیستی ادعا می‌کند که فلان جا را می‌زند، مطمئن باشید پشت این قضیه یک مسئله اقتصادی نهفته است. شیوه کار این‌ها به همین صورت است. خود آن‌ها به خوبی می‌دانند که اولین اقدامشان علیه ما آخرین لحظه‌ای است که آن‌ها آسمان را می‌بینند و نفس می‌کشند. نیرو‌های مسلح ما برای دفاع از آسمان کشور کمترین غفلتی ندارند و دائم در حال فعالیت هستند.

فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به نشاندن هواپیمایی که در سال ۹۳ هواپیمایی حامل ۱۰۸ نظامی آمریکایی بود و به دروغ با نام غیر نظامی از افغانستان به سمت یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس در حال حرکت بود، گفت: همان موقع جنگنده‌های اف ۱۸ آمریکایی به مرز‌های آبی و هوایی ما نزدیک شدند، اما به آن‌ها اخطار داده شد و تمکین کردند. خلبان آن هواپیما هم عذرخواهی کرد و پذیرفت که دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده است و می‌خواست با میان‌بر زدن از جمهوری اسلامی مسیر را نزدیک‌تر کند، اما این دروغ گویی از نظر ما پذیرفته نبود.

وی ادامه داد: شایعه‌ها و دروغ همیشه وجود دارد، در مورد تقرب جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم اشغالگر قدس به مرز‌های کشور که قبلا هم منتشر شده بود، و اولین کسی که این موضوع را تکذیب کرد رژیم صهیونیستی بود. بله جنگنده اف ۳۵ یک هواپیمای خیلی پیشرفته است که در اختیار این‌ها قرار گرفته است و این رژیم هم قصد ندارد از این هواپیما استفاده اقتصادی و کشاورزی بکند بلکه می‌خواهند از آن یک استفاده نظامی و ضد امنیتی علیه دیگران داشته باشند. اما رژیم اشعالگرقدس هم می‌داند استفاده نادرست از امکاناتی که دارند، کمترین تبعاتش نابودی موجودیت آنهاست.

امیر سرتیپ اسماعیلی خاطرنشان کرد: زمانی می‌گفتند هواپیمای u۲ آمریکایی در ارتفاع ۸۰ هزار پایی از آسمان ایران عبور می‌کند و ایران هم نمی‌تواند با آن مقابله کند، اما ما صوت مکالمه و اعلام اخطار به این هواپیما را دراختیار صدا و سیما قرار دادیم و پخش شد. این هواپیما از کرانه پاکستان به سمت افغانستان در حرکت بود که دو رادار کشور ما به آن اخطار دادند در صورتی که در عرف بین‌المللی اینگونه است که تنها یک رادار به هواپیما اخطار می‌دهد، اما با دو رادار به این هواپیما اخطار دادیم تا این هواپیما که خودش پردازشگر سیستم‌های دفاعی کشور‌های مختلف است بفهمد که از طریق دو رادار و با دو فرکانس مختلف مورد پردازش قرار گرفته است. علاوه بر این، در ارتفاع ۶۷ هزار پایی روی این هواپیما قفل راداری هم انجام شد و این موضوع را هم خود هواپیما از طریق سامانه داپلر و رادار‌های پهلونگر خود متوجه شد.

وی گفت: به این فناوری دست یافتیم که حتی یک موشک بالستیک را که در ارتفاع ۱۵۰ هزار پایی به سمت زمین شیرجه می‌زند، نیز بتوانیم کشف و رهگیری کنیم. کسی که سامانه آفندی می‌سازد برای قدرت نمایی هم که باشد، مشخصات آن را اعلام می‌کند، اما کسی که سامانه پدافندی می‌سازد، نمی‌تواند مشخصات و اجزای سامانه خود را اعلام کند به همین دلیل است که در این مورد شبهه ایجاد می‌شود. سامانه‌های پدافندی خودشان را در هنگام رزم نشان می‌دهند. تاکنون که اسرائیلی‌ها فقط رجز خواندند و ادعا کرده‌اند که نفوذ کرده‌ایم به آسمان ایران که بعد هم خودشان تکذیب کردند.

دستیار ویژه فرمانده کل ارتش در امور پدافند هوایی تصریح کرد: سرنوشت نفوذ در کشور برای هر پرنده بیگانه می‌شود همان بلایی که سر آرکیو ۱۷۰ آمریکایی آمد و اوباما حاضر بود مبالغ بیشتر از هزینه تولید آن را بپردازد تا لاشه‌اش را تحویل بگیرد.

فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) بیان کرد: درمورد سامانه‌های دفاع هوایی که در داخل کشور طراحی و ساخته می‌شود، همه سامانه‌های دفاع هوایی تقریباً یک بستر فنی مشترک دارند که بسته به نوع تهدید و نوع نیاز مواردی را اضافه و کم می‌کنند. زمانی که ما هنوز اس ۳۰۰ را از روسیه دریافت نکرده بودیم، یک بار ژنرال بندالوف فرمانده نیروی هوایی روسیه به ایران آمد. ایشان دو سوال از من پرسید یکی اینکه آیا شما واقعا آرکیو ۱۷۰ آمریکایی را زده‌اید و دوم اینکه آیا شما اس ۳۰۰ ایرانی را ساخته اید یا نه؟ پس از ملاقاتی که ما با هم داشتیم و به روسیه بازگشت تقریبا دو ماه بعد، سامانه‌های اس ۳۰۰ تحویل ایران شد. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم، اما شاید قدری دیر‌تر.

فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به حملات موشکی و پهپادی یمن علیه برخی کشور‌هایی نظیر امارات و عربستان گفت: کشور‌هایی که امروز یمن آن‌ها را ادب می‌کنند در صد سال اخیر هیچ سامانه‌ای را طراحی نکرده‌اند که بتواند با موشک بالستیک مقابله کند و همه آن‌ها را خریده‌اند اینکه انسان صرفا یک سامانه را بخرد داستانش مانند همین کشورهاست. البته کشوری مانند عربستان رزمایش‌های گسترده‌ای را برای دفاع هوایی برگزار می‌کند و برابر اطلاعات واصله خیلی از این رزمایش‌ها را هم با پیش فرض حمله احتمالی ایران و مقابله با آن اجرا کرده است در صورتی که موضوع کلی‌ای که آن‌ها در نظر گرفته‌اند اشتباه است و ایران قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. وقتی مبنای یک رزمایش غلط باشد محاسبات مقابله اش هم اشتباه می‌شود.