۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » نیروهای مسلح » نیروی انتظامی
  • شناسه : 29533
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۵۷
  • ارسال توسط :
سال گذشته در حوزه جرایم سایبری ۱۳۰ هزار پرونده رسیدگی شد
سال گذشته در حوزه جرایم سایبری ۱۳۰ هزار پرونده رسیدگی شد

سال گذشته در حوزه جرایم سایبری ۱۳۰ هزار پرونده رسیدگی شد

پلیس فتا در حوزه عمومی وظیفه دارد با جرایم سایبری مقابله کند و از دیگر حوزه‌ها نیز برای کشف جرایم کمک میگیرد

سردار وحید مجید گفت: جرایم سایبری مربوط به حوزه کاربران اینترنت است و حوزه‌های زیرساختی که استفاده می‌کنند که در کشور ما با جرایم متعدد سایبری اعم از کلاهبرداری‌های اینترنتی، برداشت‌های اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و مزاحمت‌های اینترنتی مواجهیم.

وی افزود: مجرمین سایبری در کشور ما مجرمینی هستند که دارای دانش‌های آکادمیک و مهارت‌هایی در حوزه آی تی و مبارزه دو تفکر ریاضی سن‌های جوان و پایین است و با انگیزه‌های مختلف کنجکاوی، مالی، بزهکاری، خرابکاری. خودنمایی و ابراز دانشی که دارند می‌باشد.

رئیس پلیس فتای کشور گفت: پلیس فتا در حوزه عمومی وظیفه دارد با جرایم سایبری مقابله کند و از دیگر حوزه‌ها نیز برای کشف جرایم کمک میگیرد به طور مثال شورای عالی فضای مجازی مرکز ملی به عنوان سیاست گذار اصلی، وزارت ارشاد، حمل و نقل و ارتباطات و حوزه عمومی و کسب و کار‌ها بر مبنای مصوبه شورای عالی فضای مجازی، بانک مرکزی و حوزه‌هایی که زیرساخت دست شان است و فراسازمانی است و در حوزه امنیت دخیل هستند در این زمینه میتوانند کمک حال پلیس فتا باشند و در حوزه جرایم سایبری بدون استفاده از ظرفیت این حوزه‌ها نمی‌توان به ایده‌های واقعی برسیم.

سردار وحید مجید با بیان اینکه قدرت کشف پلیس فتا در مقایسه با پارسال به میزان ۲ و نیم برابر افزایش پیدا کرده است افزود: افراد با ۲ رویکرد به پلیس مراجعه میکنند و و ما مکلف به رسیدگی هستیم، یا شاکی خصوصی یا مرجع قضایی و تظلم خواهی می‌کنند در این رابطه قدرت کشف جرایم ما ۹۶ و نیم درصد بوده است و جرایمی که در این حوزه وجود دارد و برداشت‌های اینترنتی و ایجاد مزاحمت‌های اینترنتی در این حوزه تعریف می‌شود، رویکرد بعدی موضوع‌هایی است که شاکی خصوصی ندارد و در حوزه پایش روزانه انجام می‌دهیم و در حوزه اراذل اوباش و فروش سلاح و موضوع‌های اخلاقی این آلودگی‌ها را ماه به ماه می‌سنجیم و با کمک پلیس فتای استان‌ها افزون بر ۶۶ هزار پایش استانی انجام داده ایم.

رئیس پلیس فتای کشور گفت: در قالب موضوعاتی که مربوط به پلیس فتا ست، ولی شاکی خصوصی ندارند، به عنوان پلیس پارسال این فضا مورد پایش قرار گرفت و ۲۲ هزار مورد را شناسایی کردیم و بر مبنای کلاهبرداری و ایجاد صفحات مجرمانه و جمع آوری فالور بود و حدود ۵ هزار صفحه و سایت مجرمانه کشف و به مراجع قضایی معرفی شد.