۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » دسته‌بندی نشده » کارگری- کارمندی
  • شناسه : 36356
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
  • ارسال توسط :
ساعت ۶ صبح، چند درصد افراد برای کار اداری به ادارات مراجعه می کنند؟
ساعت ۶ صبح، چند درصد افراد برای کار اداری به ادارات مراجعه می کنند؟

ساعت ۶ صبح، چند درصد افراد برای کار اداری به ادارات مراجعه می کنند؟

آیا حقوق کارکنان دولت هر ساله به میزان تورم واقعی جامعه افزایش پیدا کرده است؟

*محمد فرحی

با عنایت به مصوبه اخیر دولت مبنی بر آغاز به کار ادارات از ساعت ۶ صبح، مشکلاتی هست که شاید اغلب افراد با آن دست به گریبان باشند .

عقب کشیدن ساعت آغاز به کار ادارات، صدمات جسمی و روحی برای کارمندان در پی خواهد داشت، چرا که میزان خواب طبیعی افراد ( ۸ ساعت در شبانه روز)، با اختلال مواجه شده و نتایج آن شامل بر هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن، ضعف سیستم ایمنی، افزایش فشار خون، اضافه وزن، استرس و پرخاشگری و … گریبانگیر جامعه خواهد شد.

یکی دیگر از معایب این مصوبه این است که معمولا در طی سال که فرزندان درگیر مدرسه هستند، والدین امکان برنامه های دید و بازدید شبانه با بستگان برایشان فراهم نیست و عموما در شبهای فصل تابستان برنامه های دورهمی و پیاده روی شبانه و… در برنامه های خانوادگی گنجانده می شود که با این شرایط، والدین کارمند می بایست ساعت ۹ شب شام خورده و خواب باشند!

همچنین آیا این شرایط با سیاستهای افزایش جمعیت همخوانی دارد؟

مضاف بر اینکه به دلیل شرایط اقتصادی جامعه، کارمندان اغلب برای امرار معاش در شیفت بعد از ظهر، مجبور به فعالیت در شغل دوم هستند که شرایط برای ایشان به مراتب دشوار تر خواهد بود.

یکی از دلایلی که ساعت تعطیلی ادارات کاهش پیدا نکرد، اجرای دقیق قانون بود، با این مضمون که: اگر ادارات ساعت ۷ و نیم آغاز به کار می کردند و ساعت ۱۳ تعطیل شوند میزان ساعت کاری ایشان در هفته کمتر از میزان قانونی آن می شود، و لیکن آیا همه موارد در مورد کارکنان، طبق قانون انجام شده؟ آیا حقوق کارکنان دولت هر ساله به میزان تورم واقعی جامعه افزایش پیدا کرده است؟

و آخرین نکته، ساعت ۶ صبح، چند درصد افراد برای کار اداری به ادارات مراجعه می کنند؟

در پایان امیدوارم تصمیم گیرندگان با یک بررسی همه جانبه، آغاز ساعت کار ادارات را به حالت قبل برگردانده و پایان آن را با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف برق، ساعت ۱۳ اعلام کنند و با توجه به پیشرفتهای تکنولوژی، از خدمات کارمندان به صورت دورکاری استفاده کنند.