۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34329
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۴۴
  • ارسال توسط :
زنجبیل تازه مانع عفونت‌های سرماخوردگی می‌شود
زنجبیل تازه مانع عفونت‌های سرماخوردگی می‌شود

زنجبیل تازه مانع عفونت‌های سرماخوردگی می‌شود

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهان Zingiber officinale است.

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهان Zingiber officinale است. عموما در آشپزی در بسیاری از غذاهای آسیایی، داروهای گیاهی و خاورمیانه به کار می‌رود زنجبیل از شاخه کورکومین است این روش عموما برای درمان مشکلات روده و معده مفید و غذایی عالی برای افرادی که رژیم بدون لکتین دارند محسوب می‌شود، زنجبیل هم چنین ممکن است به عنوان مسکن و به عنوان درمانی برای اختلالات سلامتی مورد استفاده قرار گیرد و زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

ترکیبات موجود در زنجبیل
ترکیبات فعال در زنجبیل عبارتند از gingerol، shogaol، paradol، zingerone، zerumbone، – dehydro، terpenoids و flavonoids [ R ]، تمام این ترکیبات دارای فعالیت‌های آنتی اکسیدانی هستند در حالی که برخی از آن ها دارای ضد تومور، ضد التهاب، ضد میکروب،مسکن درد و فعالیت‌های حفاظتی کبد هستند.

زنجبیل تازه مانع عفونت‌های سرماخوردگی می‌شود
زنجبیل تازه ، اما خشک نشده، می‌تواند از ورود به سلول‌های انسان در مطالعه ای مبتنی بر سلول جلوگیری کند و “زنجبیل باکتری‌های بد را می‌کشد”.

عصاره متانول زنجبیل آثار ضد باکتریایی دارد، عصاره متانول زنجبیل مانع رشد ۱۹ نوع هلیکوباکترپیلوری می‌شود. .مصرف زنجبیل تازه از سرما خوردگی جلوگیری می‌کند.

خطرهاو ضررهای مصرف زنجبیل
ممکن است به زنجبیل حساس باشید و واکنش به آن نشان دهید زنجبیل به نظر می‌رسد که آثار جانبی چندانی نداشته باشد، اما ممکن است رفلاکس اسید در برخی افراد را بدتر کند. زنجبیل ممکن است بر لخته‌های خونی تاثیر بگذارد، بنابراین نباید در همان زمان داروهای کم خونی مصرف شود اثرات مکمل طولانی مدت زنجبیل هنوز مشخص نشده است.