۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 37957
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
  • ارسال توسط :
زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۴ با ضمانت دولت وام می گیرند
زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۴ با ضمانت دولت وام می گیرند

زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۴ با ضمانت دولت وام می گیرند

بانوان باید بتوانند بازارهای جهانی و منطقه را به خود اختصاص دهند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۴ با ضمانت دولت وام می گیرند و مقرر شده است که دولت برای تسهیلات، ضامن این افراد شود.

انسیه خزعلی در سفر به شهرستان کلات و دیدار با فرماندار و جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی این منطقه و همچنین بازدید از نمایشگاه توانمندسازی‌های زنان روستایی و عشایری، این شهرستان خاطرنشان کرد: در برگشت به تهران پیگیر تمامی مسائلی که امروز از سوی بانوان هنرمند و مسئولان شهرستان در خصوص صنایع‌دستی و مسائل مربوط به روستاها و شهرها مطرح شد خواهم بود.

وی با بیان اینکه اگر در کلات این تعداد روستا و این درصد روستانشین را داریم، نشان دهنده همت و غیرت مردم این سرزمین و منطقه است، اظهار کرد: بانوان نگهدارنده خوبی برای میراث و دستاوردها و آنچه گذشتگان برایشان به یادگار گذاشته‌اند، هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار کرد: بانوان با تغییراتی که در هنرهای دستی داده‌اند، باید آنها را روزآمد کرده تا بتوانند بازارهای جهانی و منطقه را به خود اختصاص دهند.

وی از نواربافی، ابریشم‌بافی و گلیم اقداش به عنوان سه محصول مهم صنایع دستی شهرستان کلات نام برد که امکان به ثبت رساندن آنها در سطح و عرصه جهانی وجود دارد.

خزعلی با بیان اینکه پیگیر ثبت این سه محصول در سطح جهانی خواهیم بود، ادامه داد: متأسفانه در همه کشور به خصوص در بخش عشایر و روستائیان برای گرفتن تسهیلات و همچنین ضامن‌ها با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۴ مقرر شده دولت برای تسهیلات ضامن این افراد شود. همچنین برای سهولت بیشتر کار ضمانت‌های زنجیره‌ای را هم پیگیری خواهیم کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بیان کرد: یکی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های مهم دولت در روستاها و شهرهای کوچک این است که زندگی و امکانات را به گونه‌ای فراهم کند تا نه تنها مهاجرت صورت نگیرد، بلکه شاهد مهاجرت معکوس جوانان باشیم.

وی همچنین افزود: پیگیر دانشگاه‌هایی به صورت مجازی هستیم که بانوان و خانم‌ها در کنار خانواده و فرزندان بتوانند هم تحصیل کنند و هم مسئولیت مهم همسرداری و فرزند پروری را به خوبی انجام دهند.

پنجمین همایش ملی ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توانمندسازی زنان روستایی و عشایری به مدت دو روز با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان کلات برگزار شد.