۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 5210
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
  • ارسال توسط :
رویکرد ما در استان سیاست تسهیل گری و کمک به توسعه اقتصادی استان است
رویکرد ما در استان سیاست تسهیل گری و کمک به توسعه اقتصادی استان است
استاندار قزوین:

رویکرد ما در استان سیاست تسهیل گری و کمک به توسعه اقتصادی استان است

پارک علم و فنآوری قزوین در سال ۹۰ راه اندازی شد و با استقلال خود توانست برای استقرار واحدهای دانش بنیان حمایت های لازم را صورت دهد.

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور در استانداری برگزار شد گفت : قزوین یک استان با ظرفیت های خوب کشاورزی، صنعتی و گردشکری است و می تواند در صورت حمایت های کشوری در عرصه ملی نقش بیشتری ایفا کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: توسعه کشور نیازمند اتکا به علم و فناوری است و در سالهای اخیر در حمایت از شرکت های دانش بنیان کارهای خوبی شده و جوانان زیادی به مرحله خود باوری رسیده و توانسته اند  کارهای مهمی را عملی کنند.

جمالی پور بیان کرد: امروز جوانان خلاق و مبتکر و با دانش زیادی توانسته اند از دانش خود به تولید محصول و ثروت برسند و اگر حمایت ها جدی باشد به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید. با اعتماد به جوانان امروز به مرحله ای رسیده ایم که در جایی که وابسته بودیم توانسته ایم نیاز خود را در داخل تولید کنیم و این روند ارزشمند است.

استاندار قزوین یادآورشد: جوانان ما آمادگی دارند در صحنه جدیدی که با راه اندازی شرکت های دانش بنیان ایجاد شده بتوانند در علم و فناوری کارهای بزرگی انجام دهند اما این امر نیازمند حمایت منطقی و بموقع از آنهاست.جمالی پور با انتقاد از طولانی بودن روند صدور مجوزها گفت: گاهی اوقات برخی استعلام ها تا ۲۰۰  روز طول می کشد که منطقی نیست لذا ما در استان مصوب کردیم تا پاسخ های منفی یا مثبت بادلیل روشن و مستدل حداکثر در ۲۰ روز داده شود و اگر مدیری جواب نداد ما آن را مثبت تلقی می کنیم تا متقاضی معطل نشود.

وی بیان کرد: رویکرد ما در استان سیاست تسهیل گری و کمک به توسعه اقتصادی استان با حمایت از شرکت های دانش بنیان است و در این راه جدی هستیم.

وی اظهارداشت: باید اعتمادسازی و از یکدیگر حمایت کنیم تا با استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی و صنعت در کشور سرآمد شویم.استاندار قزوین بیان کرد: باید بپذیریم امروز که فروش نفت کشور متوقف شده همه ما به نوعی جیره خوار مالیاتی هستیم که  همین شرکت های بخش خصوصی آن را پرداخت می کنند.

داود محمدی ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به توانمندی های استان قزوین گفت : امروز کشور در شرایطی است که باید روشهای سنتی را کنار گذاشته و به سمت ایده های نوین و به روز برویم تا از قافله عقب نمانیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید ثروت از علم در دولت هدف گذاری شده و سیاست کشور نیز حرکت در همین مسیر است لذا باید به گونه ای رفتار کنیم تا به جای انکه علم در قفسه کتابخانه های  دانشگاهها بماند بتواند به محصول و سپس ثروت تبدیل شده و گره گشای مشکلات اقتصادی کشور شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه هنوز در تجاری سازی علوم ضعیف هستیم و علیرغم داشتن دانشگاههای معتبر علمی نتوانسته ایم درست عمل کنیم و نتیجه مطلوب بگیریم.

دکتر مصطی مافی ، سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین هم در این جلسه گفت : با حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور تلاش کرده ایم تا گام مهمی در راستای تبدیل علم به ثروت برداشته شود.

وی بیان کرد: پارک علم و فنآوری قزوین در سال ۹۰ راه اندازی شد و سپس با استقلال خود توانست برای استقرار واحدهای دانش بنیان حمایت های لازم را صورت دهد. مافی یادآورشد که در حال حاضر ۶۸ واحد فناور در پارک مستقر هستند و در موسسات دانش بنیان هم ۲۲ شرکت فعال شده اند که با اقدامات انجام شده تاکنون بیش از ۱۶۰ محصول تولید شده است. وی بیان کرد: همچنین هفت مرکز رشد داریم و از سه شتاب دهنده استان تعداد یک شتاب دهنده در پارک مستقر شده و نواحی علم و فناوری در حال شکل گرفتن است.  

سرپرست پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: وجود بیش از ۹ شهرک صنعتی و ۴۹ واحد دانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی در استان ایجاد کرده که در صورت ارتباط آنها با یکدیگر می توان به دستاوردهای خوبی رسید.

وی اظهارداشت: طرح ملی چشمه نور در مجاورت پارک در حال اجراست و در تعامل با صنایع بزرگ استان قادریم مراکز رشد و فناوری را تقویت کرده و به دستاوردهای خوبی برسیم.