۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » استان ها » جامعه » حقوقی- قضایی » مرکزی
  • شناسه : 1081
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی قوه قضائیه

رونق تولید بدون مقابله با قاچاق سازمان یافته بی معناست

معتقدیم دستان توانای کارگران و مهندسان این کشور، قادر به گشودن گره های بزرگی است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد مسعود ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، بر لزوم برگزاری جلسات منجر به حصول نتایج ملموس تاکید کرد و گفت: گرچه مسئولان و کارشناسان استانی در تصمیم گیری های ملی و کلان محدودیت دارند اما مطلقا در زمینه تصمیم سازی و یافتن راهبردهای کاربردی محدودیتی ندارند و باید مطالعه و کار کارشناسی را برای ارائه به تصمیم گیران دنبال کنند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم هدایت نقدینگی و تسهیلات بانکی به سمت تولید به جای دلالی، به موضوع مهم مبارزه با قاچاق اشاره کرد و افزود: وقتی از مقابله با قاچاق سخن می گوییم، مقصودمان کولبری و قاچاق جزء نیست بلکه هدف اصلی، مبارزه با قاچاق سازمان یافته است که بدون آن، رونق تولید محقق نخواهد شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به واردات بی رویه برخی کالاها نیز اظهار کرد: معتقدیم دستان توانای کارگران و مهندسان این کشور، قادر به گشودن گره های بزرگی است و از سوی دیگر هر جا به مردم میدان داده ایم و کار را به آنان سپرده ایم، ثمرات مطلوب آن را مشاهده کرده ایم. این امر فرموده امام و مقام معظم رهبری و اقتضای تدبیر است که باید به آن توجه کرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، دستور تشکیل کمیسیونی کاری متشکل از سازمان بازرسی، معاونت پیشگیری، دادستانی، معاونت های مربوطه در استانداری و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن برای پیگیری مسائل اقتصادی استانها را صادر کرد و افزود: ماحصل بررسی ها در این جلسات می تواند برای طرح در جلسات سران قوا یا ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شود و با توجه به اختیاراتی که قانون به مسئولان مختلف داده یا می توان از طریق ظرفیت های قانونی ایجاد کرد، گره ها را گشود و رونق تولید را محقق ساخت.

آیت الله رئیسی با تأکید بر لزوم حل مسائلی مربوط به اقلیم هر منطقه، به وظایف قوه قضاییه در حوزه رونق  اقتصادی اشاره کرد و افزود: برای حل مسائلی که در حوزه اختیارات دستگاه قضایی است، با پیگیری موضوعات در همان کمیسیون کاری و تعیین یک زمان مشخص می توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، حمایت از تولید را به معنای حمایت قانونی، حقوقی، قضایی و اقتصادی دانست و با بیان اینکه شعار حکیمانه رونق تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، برخاسته از مطالعات فراوان و بررسی چالشها و تنگناهای موجود بوده است، خاطرنشان کرد: باورمان این است که با توکل به خدا، عنایات ائمه و کار جهادی، آینده ای بسیار روشن در انتظار ماست و می توانیم از همه موانع موجود دشمن ساخته و کاستیهای داخلی، عبور کنیم.

آیت الله رئیسی در پایان، دست تفوق و برتری در منطقه را از آن جبهه انقلاب دانست و اطمینان داد که با دارا بودن روحیه جهادی، همانگونه که امروز از نظر دفاعی و امنیتی در قله پیشرفت ایستاده ایم، در حوزه های اقتصادی نیز موفق خواهیم بود.