۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » سیاست
  • شناسه : 22996
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
  • ارسال توسط :
روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، مثبت است
روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، مثبت است

روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، مثبت است

همه داوطلبان باید این شیوه نامه‌های اعلام شده را رعایت کنند .

وقایع خبری- جمال عرف در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات و روند ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات کشور افزود: ابتدا عید فطر را تبریک می‌گویم، شکر خدا روند ثبت نام به درستی انجام می‌شود بطوری که تا روز گذشته ۱۳۰ داوطلب ثبت نام کردند.

وی گفت: در بحث ثبت نام نیز از ظرفیت‌های مواد قانونی ۵۵ و ۵۲ قانون انتخابات استفاده می‌کنیم و تمام داوطلبان علاقه‌مند هستند که ذیل ماده ۵۹ همه مدارک مثبته خود را در اختیار ما قرار دهند و ما نیز در انتها در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: به نظر می‌رسد که روند، روند مناسبی است و این روند را باید ادامه دهیم.

وی خطاب به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در شرایط کرونا هستیم، وزیر کشور که رییس قرارگاه عملیاتی کرونا است اعلام کرده است که در ستاد ثبت نام از داوطلبان، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم که رعایت می‌شود، اما شاهد بودیم که دیروز یکی ازداوطلبان شیوه نامه‌ها را رعایت نکرد.

اقای عرف ادامه داد: در این خصوص همه داوطلبان و خود ما مسؤولیت اجتماعی دارند که ایجاد تظاهر و تزاحم نکنیم. اگر مسؤولان ستاد و ثبت نام اعلام می‌کنند که برای ثبت نام یک فرد حداکثر دو نفر همراه داوطلبان حضور پیدا کند همه باید رعایت کنند که از کسانی که رعایت کردند تشکر می‌کنیم، اما داوطلبانی که اصرار می‌کنند جمعیت قابل توجهی همراه خودش بیاورد و تجمع ایجاد می‌کند این درست نیست و همه ما باید رعایت کنیم.

وی گفت: این مسؤولیت اجتماعی را شما رسانه‌ها به داوطلبان اعلام و گوش زد کنید که رعایت کنند از این به بعد شاهد این مسائل نباشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: به هر حال همه داوطلبان باید این شیوه نامه‌های اعلام شده را رعایت کنند اگر رعایت نکنند فردا چه توقعی داریم. ۴۰ کاربر داریم که در ۵ روز ۵۰ ساعت باید اینجا باشند که اگر مبتلا شدند فردا چه کسی پاسخگوست.

وی درباره احتمال افزایش مدت زمان ثبت نام نیز گفت: ما براساس قانون و هماهنگی با شورای نگهبان ثبت نام را انجام دادیم که در واقع همان فرجه زمانی ۵ روز در ۱۰ ساعت جوابگوست و به نظرم من، این افزایش ضرورتی ندارد، اما اگر ضرورتی داشت و با ناظر شورای نگهبان به جمع بندی رسیدیم، اعلام خواهیم کرد.

آقای عرف درباره اجرای مصوبات جدید شورای نگهبان درباره ثبت نام نیز افزود: با شورای نگهبان به تفاهم رسیدیم ذیل ماده ۵۹ که در اطلاعیه ۱۴ ستاد انتخابات ریاست جمهوری نیز اعلام کردیم همه داوطلبان مدارک مثبته را همراه دارند و به کاربران ارائه می‌کنند و ما نیز جمع آوری و در انتهای ۵ روز به شورا ارائه می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبی که اصرار می‌کند جمعیت قابل توجهی را با خود بیاورد و در خیابان‌های اطراف تجمع ایجاد می‌کند هم ما مسئولان و هم رسانه‌ها باید مسئولیت اجتماعی را گوشزد کنیم تا بعد از این شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

آقای جمال عرف پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: اگر رعایت پروتکل‌ها صورت نگیرد چگونه باید سلامت همه کاربران، مراجعه کنندگان، داوطلبان و اصحاب رسانه را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون و هماهنگی‌ای که با شورای نگهبان انجام دادیم در بازه زمانی ۵ روز و هر روز ۱۰ ساعت زمان ثبت نام است به نظر من ضرورتی ندارد که افزایش یابد اگر به جمع‌بندی رسیدیم که زمان افزایش یابد حتماً اعلام خواهیم کرد.

عرف گفت: ذیل ماده ۵۹ که در اطلاعیه ۱۴ اعلام کردیم همه داوطلبان همه مدارک مثبته را که در اختیار دارند به ما می‌دهند تا آنجا که اطلاع دارم به طور عموم مدارک مثبته را ارائه کردند ما هم جمع آوری می‌کنیم و در انتهای ۵ روز ثبت نام این مدارک را تحویل شورای نگهبان خواهیم داد.