۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » تهران » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 2957
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
  • ارسال توسط :
روز عید قربان روز تجدید بیعت با ابراهیم خلیل است
روز عید قربان روز تجدید بیعت با ابراهیم خلیل است

روز عید قربان روز تجدید بیعت با ابراهیم خلیل است

آزادگان ما در طول سال‌های سیاه، پر رنج و پر شکنجه اسارت حتی یکبار هم نشد که پیام بدهند که ما خسته شدیم،

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به سیره حضرت ابراهیم(ع) اظهار کرد: قرآن می‌فرماید ابراهیم وقتی پیام الهی را دریافت کرد، در خصوص قوم لوط از خدا و ملائک درخواست می‌کند عذاب را نازل نکنید. انبیاء الهی دغدغه گناهکاران را دارند. ملت اسلام باید پای خود را جای پای حضرت ابراهیم (ع) بگذارند.

وی افزود: این مدرسه ابراهیم و پیامبر اعظم است، ببینید خداوند در قرآن چگونه از ابراهیم تجلیل می‌کند. مردم! مسلمانان! بدانید که ابراهیم حلیم بود، یعنی با گذشت بود. آیا ما در جامعه خود به این خصیصه آراسته هستیم و برای کسانی که در راه حق گام بر نمی‌دارند نگرانیم؟ دعا می‌کنیم؟ یا خدای نکرده از آنها فاصله می‌گیریم.

وی با بیان اینکه روز عید قربان روز تجدید بیعت با ابراهیم خلیل است، گفت: برادران و خواهران عزیز! شما که اهل نماز جمعه و جماعت هستید و در صف اول قدم بر می‌دارید، باید بیش از دیگران دغدغه داشته باشید.

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص سیره و رفتار آزادگان در دوران دفاع مقدس هم بیان کرد: در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن هستیم، یکی از مهمترین دستورالعمل‌های سید آزادگان در دوران اسارت خطاب به نیروهای بسیجی، سپاهی، ارتشی و خیل عظیم آزادگان که با همه وجود در این راه قدم برداشته بودند این بود که برادران هم بند! نباید حتی یک نفر از ما در این اسارت جا بماند. همه با هم باید استقامت کنیم، همه باهم باید ایستادگی کنیم، همه باهم باید برای ملت ایران، نیروهای مسلح، امام و رهبری پیام‌آور قدرت و عزت باشیم.

ابوترابی‌فرد گفت: این اندیشه است که آزادگان ما آن اقتدار را به نمایش گذاشتند، همه با عزت ایستادند و با قدرت از انقلاب دفاع کردند. مردم عزیز! آزادگان ما در طول سال‌های سیاه، پر رنج و پر شکنجه اسارت حتی یکبار هم نشد که پیام بدهند که ما خسته شدیم، بلکه پیام آنها برای امام، مسئولین و رزمندگان در جبهه این بود که ما ایستاده‌ایم و این پیام بود که دفاع مقدس را به قله اقتدار تبدیل کرد.

ابوترابی تصریح کرد: ببینید امام بزرگوار چگونه به ما درس عزت آموخت، چگونه به ما ایستادگی در برابر نظام سلطه را آموخت، ای رهبر معظم ای خلف صالح امام، این مدرسه ای که شما برای ما گشوده‌ای، مدرسه عزت و اقتدار ابرهیمی است، تداوم راه حضرت ابراهیم (ع) است.

وی افزود: این جان کلام رهبری که جان کلام قرآن است، اینکه ملت اسلام، ملت عزیز، مستقل، شجاع و مقتدر سوریه، عراق، حزب الله مقاوم لبنان و دلیرمردان یمن! شما در راه ابراهیم خلیل الرحمان گام بر می دارید. اتکای به خدای متعال و ایستادگی در برابر این بت‌ها و مجسمه های بی روح و بی‌جان.

وی ادامه داد: مقابله سازمان یافته و گسترده با منافع نامشروع و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و نظام سلطه. ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی که نمایندگی نظام سلطه در منطقه جنوب غرب آسیا را برعهده دارد و دستش به خون جوانان، زنان، مردان و کودکان فلسطینی آلوده است. ایستادگی در برابر این جریان مفسد و فاسد الهام از مدرسه ابراهیمی است. خلق قدرت و استفاده بهینه از قدرت، برای ارتقای جایگاه امت اسلام، به استقبال خطر رفتن با آرمان های بلند و مبانی مستحکم مبتنی بر دانش، اینها راهبرد ایران است.

وی گفت: آنان که در مسجد الاقصی بر خواهران و برادران مظلوم فلسطینی ما یورش بردند، بدانند که بر سر نیزه می‌توان تکیه کرد، اما نمی‌توانند بر سر نیزه بنشینند، رژیم صهیونیستی، آل سعود و آل خلیفه بر سر نیزه نشسته‌اند و رژیم هایی که بر سر نیزه نشسته اند قطعا محکوم به نابودی و زوال هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولتمردان پاکستان و هند در شبه قاره هند، با عقلانیت و دانش، راه را برای حراست از حقوق انسان‌ها و مسلمانان به ویژه در کشمیر فراهم کنند و ما شاهد دوستی و مودت آنها باشیم.