۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » قزوین » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 32870
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
  • ارسال توسط :
“روزهای پیام بری”رونمایی شد
“روزهای پیام بری”رونمایی شد

“روزهای پیام بری”رونمایی شد

مرتضی سرهنگی: این کتاب می تواند آغازی برای کارهای بهتر در عرصه دفاع مقدس باشد.

با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور، هاشمی، معاون وزیر ارشاد، مرتضی سرهنگی پژوهشگر ادبیات پایداری، و جمعی از مدیران ادارات وسازمان های فرهنگی استان ، هنرمندان و خانواده شهدا آیین از کتاب “روزهای پیام بری” در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی قزوین رونمایی شد.

آیت الله عابدینی در این مراسم با تبریک به خالق این اثر گفت: خواندن کتاب خوب باید در جامعه نهادینه شود و اگر ملتهای دیگر در کتاب خوانی و کتاب نویسی از ما  جلو بزنند برای ما خوب نیست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: قرآن به عنوان اولین کتاب نزد ما مسلمانان و با سوره قلم آغاز شده و همین نکته ما را ملزم می کند در این عرصه الگو باشیم. خدایی که به قلم سوگند یاد کرده و کتاب انسان ساز آن به خواندن اهمیت داده باید برای ما الگو باشد و ما در این عرصه پیشگام دیگر ملتها باشیم.

امام جمعه قزوین افزود: وقتی کتاب می خوانیم باید خروجی هم داشته باشیم و در مقابل اینهمه تهاجم فرهنگی علیه انقلاب با کمک کتاب بایستی در جهاد تبیین مقابل دشمن بایستیم.

خاطرات دفاع مقدس سرمایه ارزشمند فرهنگی است

آیت الله عابدینی درپایان تاکید کرد : مسئولان فرهنگی رسالت سنگینی در روشنگری دارند و بایستی در این عرصه تلاش بیشتری کنند.

مهدی دادمان رئیس حوزه هنری در این مراسم گفت: داستان کتاب «روزهای پیام بری» را چند ماه قبل شنیدم  و احساس کردم این کتاب مواجهه جدیدی با دفاع مقدس دارد و می تواند برای مخاطب جذابیت زیادی داشته باشد.در کنار سوژه جذاب راوی و زاویه نو و تازه ای که نویسنده دارد این کتاب برای همه یک جذابیت هم دارد که به قلم نویسنده ای است که سنگر پایداری در قزوین را به دوش می کشد و این جبهه را توسعه بخشیده است.

رئیس حوزه هنری کشور سپس تصریح کرد: این اثر یک کتاب درجه یک و ناب در ادبیات پایداری محسوب می شود و باید از نویسنده آن قدردانی کنیم.

مرتضی سرهنگی از فعالان ادبیات پایداری در این مراسم گفت: این کتاب می تواند آغازی برای کارهای بهتر در عرصه دفاع مقدس باشد. کتاب های ادبیات جنگ به ما کمک می کند جهان جنگ را بهتر بشناسیم و به افتخارات خود اتکا کنیم. سرهنگی بیان کرد: ادبیات جنگ بدون مرز است و این ادبیات همدمی جز جنگ ندارد اما ادبیات امید هم هست و تلاش می شود آن را نگهدارد زیرا قیمت جنگ را برای ما آشکار می کند و اگر این هزینه مشخص شود متوجه می شویم چگونه آن را نگهداریم.