۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 31876
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۵۹
  • ارسال توسط :
روزنامه‌نگاري جهاني را بخوانید
روزنامه‌نگاري جهاني را بخوانید

روزنامه‌نگاري جهاني را بخوانید

بخش اول كتاب شامل شش فصل، به «مفاهيم كليدي» روزنامه‌نگاري جهاني مي‌پردازد .

وقایع خبری: كتاب «روزنامه‌نگاري جهاني: آشنايي با نظام‌هاي رسانه‌اي بين‌المللي» نوشته دانيلا وي. ديميتروا با ترجمه مسعود ميرزايي منتشر شد.
اين كتاب در سه بخش و ۱۷ فصل تنظيم شده است. در فصل اول كه در واقع فصل نظري و مقدماتي است، مدل‌هاي نظري مسلط و مشهور كه درك ما را از رسانه‌هاي جهاني تسهيل مي‌كنند، مرور شده است.بخش اول كتاب شامل شش فصل، به «مفاهيم كليدي» روزنامه‌نگاري جهاني مي‌پردازد كه موضوعات محوري و اصلي آن عبارتند از: جريان بين‌المللي اخبار در عصر ديجيتال، نقش فناوري در ارتباطات و روزنامه‌نگاري جهاني، آزادي مطبوعات در نقاط مختلف جهان، بررسي فرهنگ‌هاي روزنامه‌نگاري، آموزش روزنامه‌نگاري جهاني در عصر ديجيتال و اخلاق و مسووليت‌هاي روزنامه‌نگاري در عصر اطلاعات.
بخش دوم كتاب نيز با هفت فصل، به بررسي وضعيت روزنامه‌نگاري و رسانه در «مناطق مختلف جهان» از جمله صحراي آفريقا، خاورميانه و شمال آفريقا، اروپاي مركزي و شرقي، اروپاي غربي و شمالي، آسيا و پاسيفيك، امريكاي لاتين و امريكاي شمالي مي‌پردازد.بخش سوم و پاياني كتاب هم شامل سه فصل است كه به «مسائل جاري» مي‌پردازد و موضوعاتي نظير تحولات فناورانه در خبرگزاري‌هاي بين‌المللي و ملي، پوشش رسانه‌اي بحران‌ها و منازعات بين‌المللي و ديپلماسي عمومي و ارتباطات بين‌المللي را در بر مي‌گيرد.