برند میتواند روند انتشار مقالات باکیفیت بر روی بهترین سایتها را ادامه دهد.
روابطعمومی دیجیتال، یک رویکرد بازاریابی آنلاین است که با بهرهگیری از استراتژیهای اینترنتی، به دنبال افزایش آگاهی از برند است. درحالیکه از بسیاری جهات شبیه به روابطعمومی سنتی است، اما مخاطبان گستردهتری را هدف میگیرد. روابطعمومی دیجیتال با بهکارگیری رویکردهای نوین نظیر بازاریابی محتوا، رسانههای اجتماعی، بهینهسازی موتور جستجو و ارتباط با اینفلوئنسرها، میتواند یک استراتژی قدرتمند برندها برای بهبود حضور آنلاین و دیده شدن آنها باشد.
با عنایت به رشد سریع اینترنت و سیستمهای بازاریابی اینترنتی، متخصصان روابطعمومی دیجیتال میتوانند با بهکارگیری گسترهای از کانالهای بازاریابی، عواید بسیار بیشتری کسب کنند. در صدر این کانالها، وبینارها و رسانههای اجتماعی پرطرفدار و مصاحبههای پربازخورد با نشریات آنلاین جای دارند. برندها میتوانند از طریق ارتباط و تعامل با مخاطبان هدف، کانون توجهات خود را تصریح کنند و اطلاعات دقیق و بهروز خود را بسیار سادهتر از قبل در اختیار آنها بگذارند.
با این اوصاف: چرا روابطعمومی دیجیتال از ارکانهای مهم برند شما در ۲۰۲۱ است؟ اینها چند دلیل برای افزودن روابطعمومی دیجیتال به آمیزه بازاریابی و ارتباطات سازمانها هستند. روابطعمومی دیجیتال چه کمکی به برندتان خواهد کرد؟
۱- ترافیک وبتان را افزایش دهید
چه از طریق یک پست جدید بلاگ، چه اصلاح اساسی یک صفحه خدمات و چه صفحه «درباره ما»، گامهای بعدی برند باید پرورش اعتبار و نفوذ خود باشد تا لینکهای باکیفیت به صفحات آن داده شوند. گردآوری لینک از وبسایتهای معتبر میتواند تاثیر مثبتی بر رتبه در موتور جستجو بگذارد و ترافیک صفحات گوناگون سایت را افزایش دهد.
بهجای این که منتظر سرازیر شدن لینکهای گردآوریشده از طریق ذکر نام برند در رسانهها و لینکهای طبیعی باشید، بهکارگیری یک استراتژی روابطعمومی دیجیتال موجب ارتقای رتبهبندی جستجوی برند و افزایش ترافیک آن خواهد شد. با بهرهگیری از ترغیبهای رسانهای هدفمند و بهینهسازیشده بر اساس کلیدواژه، برندها میتوانند بر رسانههای مخاطب خود اثر بگذارند تا تمرکزشان را بر عبارات موجود در صفحات عمیقتر سایتشان بگذارند.
در آنِ واحد بهرهگیری برند از صفحات غنی از محتوا در هنگام لینکسازی، فرصتی برای صفحات آن خواهد بود تا جایگاهشان بهعنوان یک منبع کلیدی در صفحات جستجو را بیابند، رتبه بهتری داشته باشند و ترافیک بیشتری کسب کنند.
از آن مهمتر این که برندها میتوانند با یک استراتژی هوشمندانه برای روابطعمومی دیجیتال، اینفلوئنسرهایی با تعداد دنبالکنندگان یا میزان تعامل بیش تر را بهکار بگیرند. نهتنها یک برنامه هدفمند برای ارتباط با اینفلوئنسر، ترافیک برندتان را افزایش خواهد داد بلکه جریان ترافیک به یک صفحه هدف را به بیشترین حد خود میرساند. ضمناً از طریق روابطعمومی دیجیتال میتوان ارتباطات خوبی (میان برندها و اینفلوئنسرهای منتخب) شکل داد تا اینفلوئنسرها مبدل به سفیر آن برند یا وبسایت شوند. این رویکردها نهایتاً رتبه وب و ترافیکتان را افزایش میدهند.
۲- برند خود را بهعنوان یک قدرت تثبیت کنید
از طریق یک برنامه هوشمندانه برای روابطعمومی دیجیتال، برند میتواند روند انتشار مقالات باکیفیت بر روی بهترین سایتها را ادامه دهد. وقتی مخاطب هدفتان برند را همچون یک منبع مهم برای اطلاعات معتبر بداند، تصویر برند و اعتماد به آن افزایش دوچندانی خواهد یافت. نهایتاً اعتماد به برندتان افزایش مییابد و مبدل به یک قدرت در بازار خود خواهید شد.
یک استراتژی خوب برای روابطعمومی دیجیتال میتواند هدایتگر برداشت و نگرش مخاطبانتان نسبت به برند شما باشد. وقتی مخاطب جایگاه مناسبی برای برندتان قائل شود، با کمال میل محتوای تولیدی توسط شما را مصرف خواهد کرد. همچنین یک برنامه کارآمد برای روابطعمومی دیجیتال میتواند مقاصد خوب برندتان در آن بازار را ترویج کند که منجر به ارجاعهای ارگانیک و طبیعی از سوی مخاطبان علاقهمندتان خواهد شد. در نهایت همین عوامل موجب افزایش قدرت و اعتبار برندتان خواهند شد.
۳- سرنخسازی و فروشتان را ارتقا دهید
با بهرهگیری از یک برنامه ماهرانه برای روابطعمومی دیجیتال، برندها بیشازپیش در فضاهای آنلاین مطرح خواهند شد که مخاطبان هدفشان در آنها اجتماع میکنند. ارائه راهکارهای نوین یک برند در محضر مخاطبان هدف، موجب سرنخسازی از طریق ترافیک خواهد شد و منجر به فروش بیشتر برای برندتان خواهد شد.
**مخلص کلام
با عنایت به عواید پرشمار روابطعمومی دیجیتال، بهکارگیری این استراتژی در برنامه بازاریابی و ارتباطات برند، قدرت رقابتی برند در سال ۲۰۲۱ و پس از آن را افزایش خواهد داد.
ترجمه: شارا– مرجع انگلیسی: www.5wpr.com
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.