۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 38532
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۹
  • ارسال توسط :
رفع مشکلات خوابگاه‌های متاهلی در دستور کار دولت
رفع مشکلات خوابگاه‌های متاهلی در دستور کار دولت

رفع مشکلات خوابگاه‌های متاهلی در دستور کار دولت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رفع مشکلات خوابگاه‌های متاهلی در دستور کار دولت قرار دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: هم اکنون۵۰۰ واحد خوابگاهی در داخل پردیس دانشگاه تهران در دست احداث است و ۱۴ ماهه این ۵۰۰ واحد تحویل داده می‌شود.

محمدعلی زلفی‌گل افزود: سعی می‌شود از طریق تهاتر و فروش اموال مازاد و اعتباراتی که دولت بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اختصاص می‌دهد، تا آنجایی که می‌توانیم خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دهیم.

زلفی‌گل درباره رفع مشکلات خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی افزود: رئیس جمهور از ما درخواست کردند که پیشنهادهای خود را درباره موضوع خوابگاه‌های متاهلی مطرح کنیم که ما در نامه‌ای امروز آن را خدمت آقای رئیس جمهور تقدیم کردیم.

وی گفت: به عنوان مثال دانشگاه تهران یک خوابگاه ۱۰۰ واحدی در نقاطی از شهر داشت که از طریق مولدسازی فروخته شد و خوشبختانه ۷۰ درصد آن اعتبار را برای خوابگاه متاهلی اختصاص دادند و اکنون۵۰۰ واحد در داخل پردیس دانشگاه تهران در دست احداث است و قول داده‌اند که ۱۴ ماهه این ۵۰۰ واحد را به ما تحویل دهند. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: همین الان هم یک کارگروه مولدسازی برای دانشگاه یزد مجوز فروش بعضی از املاکی را که در داخل شهر بود، گرفتند تا بفروشند و پول آن را کامل برای خوابگاه متاهلی بیاورند.

زلفی گل گفت: در هنگام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، حکمی در برنامه هفتم توسعه مصوب شده که معادل ۱۵ درصد اعتبارات کل دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی و ۵ درصد هم برای امور فرهنگی اختصاص پیدا کند.

به گفته وی، همکاران سازمان برنامه و بودجه قول داده‌اند که این مبالغ را در ردیف بودجه هر دانشگاهی پیش‌بینی کنند و اگر این اتفاق بیفتد سال آینده مقدمات خیز علمی جدید فراهم خواهد شد.