۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین
  • شناسه : 836
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۲۴
  • ارسال توسط :
رفتار زائران در حج، باید بیانگر آموزه‌های ائمه اطهار (ع) باشد
رفتار زائران در حج، باید بیانگر آموزه‌های ائمه اطهار (ع) باشد

رفتار زائران در حج، باید بیانگر آموزه‌های ائمه اطهار (ع) باشد

باید جایگاه قلم را بدانیم زیرا اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد، درباره خواندن، نوشتن و دانش بود.

آیت الله عابدینی ، امام جمعه قزوین در خطبه های نمازجمعه گفت : رهبر معظم انقلاب توصیه کردند حجاج این فرصت را قدر بدانند و در نمازهای جماعت شرکت کنند و ضمن دوری از تفرقه در مسیر وحدت گام بردارند.

وی افزود:باید توصیه‌های رهبری را در حج مورد توجه قرار دهیم و بدانیم رفتار زائران در حج، باید بیانگر آموزه‌های ائمه اطهار (ع) باشد و اگر غیر خواست ائمه رفتار کنیم آسیب خواهیم دید.

وی افزود: از حجاج انتظار می‌رود با شرکت در کلاس‌های آموزشی تلاش کنند تا حجی توأم با معرفت به معصومین را به جای آورند و با شناخت و معنویت در این زیارت معنوی شرکت کنند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی سپس با اشاره به بازگشت پیکر دو شهید تازه تفحص شده استان قزوین تصریح کرد : شهید گرانقدر محرمعلی رویتوند غیاثوند پس از ۳۱ سال پیکر پاکش به میان خانواده و مردم آمد و شهید دیگر حجت الاسلام مهدی زاده پس از ۳۴ سال پیکر پاکش روی دستان مردم ولایتمدار و قدرشناس قزوین تشییع شد و مردم با حضور در مراسم تشییع نشان دادند به آرمان شهدا پایبند هستند.

امام جمعه قزوین در خصوص روز قلم گفت: باید جایگاه قلم را بدانیم زیرا اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد، درباره خواندن، نوشتن و دانش بود و فرزندان ما عبادت را با علم و دانش گره زده اند و موفقیت خود را از خدای متعال درخواست می‌کنند.

خطیب جمعه قزوین گفت: خداوند به قلم سوگند یاد کرده لذا اهل قلم باید قدر خود را بدانند و صیانت آن را حفظ کرده و به گونه‌ای حرکت کنند تا از قلم آنها دروغ، شایعه، تضعیف دین، آسیب رساندن به آبروی مؤمنین و اتهام به دیگران صادر نشود.

وی اضافه کرد: باید قدر کسانی که قلمشان موجب بیداری جامعه شده مانند شهید مطهری و شهید آوینی و علما و مراجع را بدانیم زیرا کسانی که قداست قلم را حفظ کردند خدا به آنها عزت و اقتدار داد و آنهایی که قداست قلم را شکستند آسیب دیدند.