۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » سیاست » شهرداری » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 36447
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
  • ارسال توسط :

وقایع خبری: صبح امروز و با حضور عمیدی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین ، اسماعیلی مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین ، دکتر مهدی صباغی شهردار قزوین، محسن حق شناس نائب رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، طاهری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری قزوین از ۱۰ پروژه هوشمند سازی شهرداری قزوین رونمایی شد.

این پروژه های هوشمند سازی شامل: «اپلیکیشن قزوین من»،«کیف پول شهروندی »،«نرم افزار حمل و نقل بار»،«نرم افزار حمل و نقل مسافر»،«ارائه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»،«نسخه همراه ۱۳۷ شهروندان»،«اجرای فاز دوم پروژه راه اندازی شبکه اینترنت پر سرعت خانگی»،«شهروند سپاری  اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدا»،«رونمایی از بی سیم های نسل جدید ایرانسل» و «انعقاد تفاهم نامه با کانون سردفتران استان» است.

رسالت مدیران شهری خدمت رسانی بی منت و استفاده از فنآوری برای تسریع در کارهاست

دکتر مهدی صباغی ، شهردار قزوین در این مراسم گفت: رسالت مدیران شهری خدمت رسانی بدون منت به مردم و سرعت بخشیدن به کارهااست و هر طرحی که افتتاح می شود ما را به هدف نزدیک تر می کند.

وی تصریح کرد: در شهر قزوین ۵ هزار راننده تاکسی داریم که ۱۵۰۰ نفر در دو شیفت کار می کنند و تقریبا ۳۵۰۰ تاکسی فعال هستند و اجرای طرح اپلیکیشن و پرداخت کرایه به صورت الکترونیک اقدام خوبی است که شهروندان را از مشکلات تامین وجه نقد در تردد درون شهری بی نیاز می کند.

دکتر صباغی گفت: با رونمایی از ۱۰ پروژه هوشمند سازی شهرداری قزوین اقدامات و خدمات شهرداری با سرعت بیشتری در اختیار شهروندان قرار می گیرد و گامی در مسیر هوشمندسازی برداشته می شود.

شهردار قزوین یادآورشد: استفاده از پهباد در مدیریت شهری برای رصد ساخت و سازهای غیرمجاز و نظارت بر وضعیت باغستان برای اولین بار در کشور عملیاتی شده که می تواند الگوی خوبی برای دیگر شهرداریها باشد.

photo_2023-06-20_15-41-11

صباغی اظهارداشت: با استفاده از سیستم های نوین و تکنولوژی روز در خدمات رسانی شهرداری می تواند فصل نوینی از خدمت رسانی با سرعت و سهولت بیشتر را برای مردم ممکن کند.

وی درپایان سخنان خود از همکاری و تعامل خوب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در اجرای طرح های هوشمندسازی تقدیر و تشکر کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین : باید بساط خدمت به مردم پهن تر شود.

۱۰۰ درصد بودجه هوشمندسازی در شهرداری قزوین باید محقق شود

محسن حق شناس، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم با تبریک ایام ذی الحجه گفت: بسته ای را که مدیریت شهری برای خدمت بیشتر به مردم تدارک دیدند در قالب خدمت بی منت است و سازمان «فاوا» تلاش ارزشمندی انجام داده اند و « کیو آر کد » یک طرح خوب است و با استفاده از پهپاد سازمان آتش نشانی و مجموعه مخابرات و فناوری اطلاعات استان وارد کار نوینی شدند و باید بساط خدمت به مردم پهن تر شود.

حق شناس گفت: هوشمندسازی و فناوری برای شورای شهر مهم بود که تکلیف کردند که ۱۰۰ درصد بودجه هوشمندسازی باید محقق شود و امروز شاهد بخشی از آن افق هستیم و هرچقدر در حوزه فناوری بیشتر کار کنیم شاهد دستاوردهای آن در مدیریت شهری و رفاه مردم خواهیم بود.

وی بیان کرد: خدمات فناورانه موجب شفاف سازی و سلامت اداری و رضایت مردم و مدیریت یکپارچه می شود و هرچقدر بستر فناوری گسترده تر شود خدمت رسانی تسهیل و تسریع خواهد شد.

حق شناس اضافه کرد: چالش بزرگ این است در حوزه فناوری باید پذیرش مردم بیشتر شود زیرا امروز که برخی اپلیکیشن ها فعال شده اما هنوز استقبال مناسبی از سوی مردم صورت نگرفته و از روابط عمومی شهرداری انتظار داریم این بستر بخوبی معرفی شود تا مورد استفاده بیشتر شهروندان قرار گیرد.

دکتر مهدی مهدیخانی : نگاه ما این است که خدمات بدون واسطه و هزینه اضافی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بستر هوشمندسازی شهر قزوین مهیا شده است

دکتر مهدی مهدیخانی ، عضو شورای شهر قزوین در این مراسم گفت: با رویکرد منطقی و علمی اعضای شورای شهر به حوزه فنآوری و حرکت در مسیر هوشمندسازی خوشبختانه اقدامات و خدمات قابل توجهی در شهرداری اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد پروژه هایی که به طور همزمان در شهرداری قزوین به بهره برداری می رسد قابل توجه است که تکمیل کمربندی شمالی آیت الله باریک بین، توجه به ساخت و سازها در مناطق کمتر توسعه یافته، احداث تقاطع های غیر هم سطح گره گشا، راه اندازی سامانه های مالی هوشمند، خرید تجهیزات آتش نشانی، بهبود ساختارها و تفکیک زباله از مبداء، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه پساب و هوشمندسازی خدمات حمل و نقل عمومی می تواند رضایت مندی شهروندان را بدنبال داشته باشد.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: این حجم عملیات و رونمایی از ۱۰ طرح مهم در عرصه فنآوری نشان می دهد موضوع هوشمند سازی در شورای شهر و شهرداری قزوین فراموش نشده است.

دکتر مهدیخانی بیان کرد: اصرار داریم در حوزه فنآوری حتما اطلاعات شهروندان با حفظ محرمانگی و امانت حفظ شود تا مردم نیز با اطمینان کامل به مدیران شهری اعتماد  کنند.

وی گفت: هوشمندشدن شهر شرایطی را مهیا می کند تا شهروندان به صورت شبانه روزی و همه روز هفته بتوانند از خدمات شهرداری بخوبی و بدون مراجعه حضوری استفاده کنند و نگاه ما این است که خدمات بدون واسطه و هزینه اضافی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: با این خدمات می توانیم نیازهای گروههای مختلف جامعه از جمله دانشگاهیان، نخبگان و سایر شهروندان را در بستر قانونی در اختیارشان قرار دهیم تا اطلاعات را دریافت و تحلیل کنند و ما هم به مدیریت یکپارچه برسیم.

مهدیخانی تصریح کرد: شهرداری قزوین در استفاده از فنآوری روز پیشگام است و کمک می کنیم تا سایر شهرداری ها نیز به این سیستم مجهز شوند.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح ابتدا ۴۰۰ پروژه هوشمندسازی با مشورت نخبگان و دانشگاهیان و معاونت ها شناسایی شد و در ادامه کار به ۱۱۰ پروژه رسیدیم که بتوان سرویس های خدمت رسانی را استخراج کرد.

مهدیخانی یادآورشد: در نهایت به ۱۰ ابرپروژه مهم رسیدیم که ۷۰ پروژه زیرمجموعه دارد و می تواند در دسترس مردم قرار گیرد و مفید باشد.

photo_2023-06-20_18-45-49

این عضو شورای شهر بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان بهره مندی مردم از خدمات فنآورانه حدود ۲۰ درصد بود که در سال گذشته این میزان به ۲۸ درصد رسید و هنوز با ایده ها و اهداف تعریف شده فاصله داریم و از رسانه ها درخواست می کنیم در اطلاع رسانی نقش بیشتری ایفا کنند.

در ادامه تفاهم نامه همکاری شهرداری قزوین و کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین امضا شد.