۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » فناوری اطلاعات
  • شناسه : 30422
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۲
  • ارسال توسط :
رتباطات سیار  مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد
رتباطات سیار  مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد

رتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد

کاهش پهنای باند کشور را تکذیب می‌کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تکذیب ادعای کاهش پهنای باند اینترنت گفت: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده و ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد.
 عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با کندی اینترنت به‌دلیل کاهش پهنای باند، افزود: کاهش پهنای باند کشور را تکذیب می‌کنم. به اندازه نیاز کشور پهنای باند تأمین می‌شود. کندی و تندی اینترنت باید ملاک باشد. مراجعی در دنیا هستند که سرعت اینترنت را سنجش می‌کنند از این‌رو اسپید تست روز سه‌شنبه اعلام کرد که رتبه ایران حتی یک پله افزایش داشته و به رتبه ۷۳ رسیده است.
وی عنوان کرد: در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم و این مشکل به امروز و دیروز تعلق ندارد. سرعت میانگین ما در این حوزه حدود ۱۰ است ،در حالی که این سرعت در جهان ۶۰ است و رتبه ایران ۱۴۴ است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش تقاضای روز به روز در حوزه تلفن همراه گفت: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده است، البته ما فرکانس‌های جدید را به اپراتورها واگذار کرده‌ایم. ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت و پهنای باند مشخصی دارد.
زارع‌پور افزود: راهکار اساسی حل مشکل سرعت اینترنت، ارتباطات ثابت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری است که دیروز با ۹ اپراتور تفاهمنامه امضا کردیم و ۸/۵ میلیون پورت به آنها دادیم تا اجرا کنند. بسته حمایتی خوبی برای کسانی که در این زمینه راه‌اندازی پورت فیبر نوری فعالیت کنند، تهیه شده است و دولت تقریباً از یک سوم درآمد خود در این زمینه صرف نظر کرده تا این پروژه شتاب بگیرد و سرعت آن به گیگ برسد. وی در پایان تأکید کرد: تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود، یعنی ۹۰ برابر آنچه اکنون مردم تجربه می‌کنند. قبلاً در قم، مشهد و رشت هم تست کرده‌ایم.