۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 16007
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
  • ارسال توسط :
راه مقابله با کرونا در بیمارستان  نیست
راه مقابله با کرونا در بیمارستان  نیست

راه مقابله با کرونا در بیمارستان نیست

بستری بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌ها ممنوع شد.

معاون وزیر بهداشت: به علت مراجعه بالای بیماران کرونایی، پذیرش بیماران غیر اورژانسی چه برای عمل‌های جراحی و چه برای درمان‌های معمولی در بیمارستان‌ها ممنوع شد.

دکتر ایرج حریرچی افزود: با توجه به اوج بیماری در کشور و ابتلای بیش از ۴ هزار نفر در روز و همچنین فوت بیش از دویست نفر در روز به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه داده شده است از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و عمومی غیردولتی برای بیماران کرونایی استفاده کنند و همچنین با دستور مقام معظم رهبری صد درصد ظرفیت بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح نیز در اختیار ستاد کرونا قرار گرفت.
وی گفت: با همکاری وزیر رفاه بنا شد از بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی نیز کمک بگیریم و کلینیک‌های تنفسی به صورت ۲۴ ساعته برای بیماران سرپایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شود.

دکتر حریرچی گفت: به داروخانه‌های بیمارستان‌های دانشگاهی دستور داده شده تمام دارو‌های بیماران کرونایی را تامین کنند، مردم عزیز باید در نظر داشته باشند که ده درصد از کسانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، فوت می‌کنند و آمار‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد از کسانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند نیز فوت می‌کنند.
وی گفت: راه مقابله با کرونا در بیمارستان نیست و مردم باید با اصلاح رفتار و پیشگیری به ما کمک کنند تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.