۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قم
  • شناسه : 28191
  • ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
  • ارسال توسط :
دیدار رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید
دیدار رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید

دیدار رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید

باید با روحیه‌ای جهادی وارد میدان شد تا کار‌ها پیش برود و مردم ببینند در جامعه کار صورت می‌گیرد.

دیدار رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید

رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی دیدار و گفتگو کرد. 

رئیس جمهور در این دیدارها با بیان اینکه گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود گفت: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و همچنین برخی فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است و بر اساس همین تصمیم‌ها شاهد روند کاهشی تورم هستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم نباید نگران و دغدغه‌مند باشند چرا که دولت به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است.

وی به حمله سایبری دشمنان به جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان فتنه عظیمی را برای کشور تدارک دیده بودند، اما اعتماد مردم به دولت مانع از این فتنه شد.

رئیس جمهور گفت: باید با روحیه‌ای جهادی وارد میدان شد تا کار‌ها پیش برود و مردم ببینند در جامعه کار صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از عزم دولت برای کنترل و مهار کرونا خبر داد و گفت: دولت سیزدهم در حالی دولت را تحویل گرفت که روزانه ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم، اما با اقدامات صورت گرفته این روند به خوبی مهار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور وضعیت مطلوبی نسبت به دیگر کشور‌ها داریم و آمار فوتی‌ها به مراتب کم شده است.

رئیس جمهور افزود: دولت سیزدهم از ابتدای کار اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.

وی افزود: در همین چند ماه کار دولت جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به کشور‌های همسایه افزایش یافته است.

دکتر رئیسی گفت: کشور‌های همسایه طالب محصولات کشاورزی و صنعتی ایران هستند و فقط باید درست ارائه شود.

وی همچنین به وجود برخی مشکلات در استان قم اشاره کرد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام، بیکاری و مشکل مسکن از عمده‌ترین مشکلات مردم است که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم مدتی قبل انجام شد و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدار‌ها تاکید شد.

آیت الله مکارم شیرازی: مشکل گرانی به صورت ریشه‌ای حل شود
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس جمهور، ایجاد امید در جامعه را مهم‌ترین مسأله در پیشرفت کشور دانست و گفت: مردم نسبت به شما امیدوار هستند.
وی بر ضرورت حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور تاکید کرد و گفت: بعضی از شرکت‌های دولتی خود باعث گرانی هستند، البته برخی از کاسبان نااهل نیز به گرانی دامن می‌زنند.

این مرجع تقلید بر مقابله جدی با مسألۀ قاچاق و واردات بی رویه تأکید کرد و افزود: البته حل این مشکلات، زمان بر است، اما دولت ضمن توجیه مردم، برای حل آن‌ها باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد.

آیت الله مکارم شیرازی به گلایۀ شدید مردم از نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه بانک‌ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی‌کنند که باید نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد.

وی قم را متعلق به تمام جهان اسلام و تشیع دانست که به خاطر حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و حوزۀ علمیه، نیازمند به برنامه ریزی و توجه خاص است.

این مرجع تقلید بر ضرورت اتمام طرح‌ها و پروژه‌های مهم در قم همانند فرودگاه و مترو اشاره کرد و گفت: قم باید شهری آباد، منظم و آبرومند شود.

وی بر ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی جهت برخورد با برخی از مفاسد اخلاقی در قم و بر حل مشکلات کارگران برخی کارخانجات و شرکت‌ها تأکید کرد.
 آیت الله مکارم شیرازی در پایان برای موفقیت رئیس جمهور جهت حل مشکلات مردم و کشور دعا کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی: اولین کار دولت باید ساماندهی وضعیت معیشت مردم باشد
آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس جمهوری با بیان این مطلب گفت: گرانی‌ها و محرومیت‌هایی برای مردم وجود دارد که اولین کار دولت باید ساماندهی این وضعیت باشد.

وی با تاکید به توجه بیشتر دولتمردان به مردم گفت: همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند.

آیت الله نوری همدانی همچنین به نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های آنان تاکید کرد و گفت: دیر کرد یک نوع ربا و حرام است، اما در بانک‌ها اعمال می‌شود و از مردم اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسلام پول در برابر کار پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: در ربا زایش پیدا می‌کند و پول در برابر پول پرداخت می‌شود که این اصلا مورد پذیرش اسلام نیست.

وی در ادامه بر استفاده دولت سیزدهم از مدیران باتجربه تاکید کرد و گفت: اداره امور را باید مسئولین به دست بگیرند که از تجربه کافی برخوردارند تا مردم هم خیالشان راحت شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه بر گسترش هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در ساختار مملکت ما باید این فریضه واجب بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

تاکید آیت الله سبحانی بر رسیدگی دولت به مشکلات فرهنگی

دیدار رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید

آیت الله سبحانی در دیدار رئیس جمهور گفت: برای حل مشکلات فرهنگی خصوصا حجاب و عفاف باید از مدارس و دانشگاه ها اقدام کرد.

آیت الله سبحانی افزود: باید به این موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود و از مدارس و دانشگاه‌ها برای علاج آن با انتخاب روسای انقلابی و دلسوز اقدام شود. 

آیت‌الله سبحانی به مشکلاتی از جمله ساخت مونور‌یل در قم اشاره کرد و از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواست نسبت به سر و سامان دادن به این موضوع با نظر کارشناسان اقدام کند.

آیت الله جوادی آملی: همه تلاش کنند مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند

دیدار رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید

آیت الله جوادی آملی در دیدار رئیس جمهور گفت: مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است، اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد گفت: فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی‌گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچ کس اعتماد نخواهد کرد. 

وی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف افزود: ما هرگز در را به روی خود نمی‌بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشور‌ها تعامل می‌کنیم آن‌ها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار گیرد، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان تشویق شوند و دولت هم آن‌ها را هدایت و مراقبت کند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ گفت: روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

وی افزود: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند، اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر (ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می‌کند.

تاکید آیت االله علوی گرگانی بر مدیریت صحیح منابع آب

دیدار رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید

آیت الله علوی گرگانی در دیدار رئیس‌جمهور به مدیریت منابع آب در کشور اشاره کرد و گفت: آب در کشور ما به خوبی مدیریت نمی‌شود چرا که ما کمبود آب نداریم، اما مدیریت آب اشتباه است.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این مطلب افزود: اگر منابع آبی به درستی مدیریت شود هم مردم و هم کشاورزان متضرر نمی‌شوند.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: برخی کمبود‌ها و نواقص در کشور وجود دارد که باید تلاش کنید تا این مشکلات حل و رفع شود.

وی با اشاره به وجود برخی طرح‌های نیمه تمام در کشور گفت: طرح‌ها باید به انجام برسد و نباید به هیچ عنوان طرحی را نیمه‌کاره رها کرد.

این مرجع تقلید همچنین به اوضاع فرهنگی جامعه پرداخت و گفت: وضع فرهنگی جامعه نابسامان است و هر چه جلوتر می‌رویم این نابسامانی‌ها بیشتر می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی به سفر‌های استانی رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: سفر‌های استانی بسیار ارزشمند است چرا که باعث می‌شود مسئولان مشکلات را از نزدیک ببینند و لمس کنند.

وی حضور رئیس‌جمهور در میان مردم را مایه آرامش دانست و گفت: وقتی مسئولان برای دیدن مشکلات نزد مردم می‌آیند آرامش جامعه را در پی دارد و قطعا موفقیت را به همراه خواهد داشت.