۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » پاسخ مسئولین » جامعه » سیاست » قزوین
  • شناسه : 33966
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
  • ارسال توسط :
دولت سیزدهم شروع بسیار سختی داشت
دولت سیزدهم شروع بسیار سختی داشت

دولت سیزدهم شروع بسیار سختی داشت

باید فرصت خدمت را به همه بدهیم و با مشورت دیگران راهکار مناسبی برای ادامه خدمت پیدا کنیم.

جامعه رسانه ای استان قزوین جایگاه شایسته ای دارد و در تراز رسانه های امیدآفرین و آگاه قرار دارند و انتظار داریم ضمن بیان عملکرد دولت کمک کنند در یک حرکت روبه جلو بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم. دنبال ارتباط گسترده با خبرنگاران هستیم و باید فرصت خدمت را به همه بدهیم و با مشورت دیگران راهکار مناسبی برای ادامه خدمت پیدا کنیم. رسانه ها باید از یک مسئول به راحتی سوال کنند و مدیر خود را پاسخگو بداند تا چالش ها حل شود و ظرفیت مسئولان از نقد و انتقاد منصفانه بالا برود و اگر بیان نقدها با هدف اصلاح امور باشد و اخلاق در بیان آن رعایت شود حتما تاثیر گذار خواهد بود و از آن استقبال می کنیم.

عباس کاظمی ، فرماندار قزوین صبح امروزدر نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های استان قزوین ضمن قدردانی از زحمات آنان افزود: دولت سیزدهم شروع بسیار سختی داشت چرا که با کسری بودجه، خزانه منفی، میانگین رشد اقتصادی نزدیک به صفر در دهه نود، چالش های داخلی و خارجی، نارضایتی اجتماعی، تورم و‌ مسائل دیگر رو به رو بود.

وی ادامه داد: از عمر دولت سیزدهم ۱۶ ماه می‌گذرد این در حالی است که دولت از ابتدای روی کار آمدن خود سند تحول را در اختیار افکار عمومی قرار داد که چهار رکن عدالت محوری، فساد ستیزی جهت حرکت به سوی آینده، میدان داری مردم با پیشتازی جوانان به منظور اقامه عدل و خیزش علمی برای اقتدار آفرینی و خانواده مداری در سند تحول قرار دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: این در حالی است که تجربه رشد اقتصادی ۴ درصدی پس از ۱۰ سال، جهش صادرات نفت خام، کاهش نرخ تورم، بهره وری از طرح های بزرگ آبرسانی، موافقت نامه جامع همکاری با روسیه، تامین نیاز کامل واکسن کرونا در کشور، پرداخت سود سهام عدالت در شب یلدا، افزایش صادرات، عضویت جمهوری اسلامی در پیمان شانگهای، رشد ۶۸ درصدی ترانزیت خارجی و بسیاری از موارد دیگر از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم تا کنون است.

photo_2023-01-09_14-49-23

کاظمی سپس به اعتشاشات درکشور اشاره کرد و گفت: هدف دشمن از دمیدن در تنور اغتشاشات، تیره و تار نشان دادن خدمات و دستاوردهای دولت بود اما به نتیجه نرسیدند.

فرماندار قزوین سپس یادآورشد: این جنگ ترکیبی هم برای دشمنان و هم برای ما تجربه جدیدی بود اما با همه خسارتها و آسیبها مجموعه نظام دستاورد و تجارب زیادی داشت که با درس از آن باید برای اصلاح امور اقدام کرد.

کاظمی سپس به عملکرد دستگاه های اجرایی در شهرستان قزوین اشاره کرد و به خبرنگاران گفت: استان قزوین در نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشور را کسب کرد و قطار تولید مسکن به حرکت درآمده است تا دولت به تولید چهار میلیون مسکن ‌برسد.

فرماندار قزوین در خصوص اشتغالزایی در شهرستان قزوین نیز گفت: تعهد شهرستان قزوین برای ایجاد اشتغال ۱۰ هزار و ۶۸۰ فقره شغل بود که تا به امروز ۹۱۲۳ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است. در حوزه مشاغل خانگی ۲۸ فقره تهسیلات به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت و ۵۰۱ مرود مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

کاظمی یاد آور شد: در ارتباط با گاز رسانی به روستاهای جدید اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، امروز ۲۰۱ روستا دارای نعمت گاز هستند و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ اشتراک جدید در سال جاری ثبت شده است.

وی بیان کرد: در حوزه برق رسانی هم ۴۳ کیلومتر خط توزیع برق جدید، ۵ هزار و ۳۰۰ مشترک جدید و نصب ۶ هزار و ۱۹۰ چراغ روشنایی معابر صورت گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه آب آشامیدنی “توزیع آب بیش از ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب، ساخت و تجهیز ۳ مجتمع آب رسانی با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه خطوط انتقال آب بیش از ۶۶ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب بیش از ۱۴ کیلومتر، ساخت مخزن ۷۵۰ متر مکعب و آبرسانی سیار به روستاها بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ سرویس در ۷۰ روستای دارای تنش آبی” انجام شده است.

وی اضافه کرد: در ارتباط با ذخایر آبی نیز انسداد ۱۰۹ مورد چاه غیر مجاز و برگزاری ۶ جلسه شورای حفاظت آب شهرستان صورت گرفته است.

کاظمی دربخش دیگری ازسخنان خود درباره نرخ موالید در شهرستان قزوین اعلام کرد: در ۹ ماه گذشته ۵۰۱۴ مورد ولادت در شهرستان قزوین به ثبت رسیده است اما روند رشد جمعیت در استان منفی است. در موضوع طلاق نیز شرایط مطلوب نیست و رسانه‌ها با تمرکز با مسائل اجتماعی می‌توانند به کاهش آمار طلاق کمک کنند.

photo_2023-01-09_14-48-57

در این نشست فرماندار قزوین پس از ارائه آمار و عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان قزوین به پرسش خبرنگاران پاسخ گفت.