۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » استان ها » ریاست جمهوری » سیاست » هرمزگان
  • شناسه : 39297
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
  • ارسال توسط :
دولت سیزدهم بر اساس بیانات رهبر معظم  انقلاب به دنبال رشد تولید است
دولت سیزدهم بر اساس بیانات رهبر معظم  انقلاب به دنبال رشد تولید است

دولت سیزدهم بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب به دنبال رشد تولید است

اما ما باید با یک دنیا امید، راه را ادامه دهیم.

رئیسی، امروز جمعه در ادامه برنامه‌های روز دوم از دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، در جمع پرشور مردم میناب، با تبریک دهه مبارک فجر به مردم متدین، انقلابی، پرتلاش و شهیدپرور این شهرستان، اظهار داشت: دهه فجر، یادآور رشادت، ایستادگی، مقاومت و سلحشوری مردمی است که برای یک تحول و شکل‌دادن به یک حرکت عظیم تمدن‌ساز به پا خاستند و در این راه، شهدا و جانبازانی تقدیم کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این حرکت، مردان و زنانی با باور، اعتقاد و تبعیت از رهبر خود، هر چه از مال، جان و زندگی داشتند، برای این انقلاب گذاشتند، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ شهید عزیز در میناب، گواه آن است که این مردم، هم در مبارزات انقلاب اسلامی، هم در دوران دفاع مقدس، خوش درخشیدند و حضور آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، پررنگ، امیدآفرین و دشمن‌شکن بوده است.  

آقای رئیسی، همچنین با بیان اینکه باور دارم مردمی که این‌گونه به انقلاب و ارزش‌های آن آگاهند و دوست و دشمن و راه و راهبر را خوب می‌شناسند، بزرگ‌ترین سرمایه را دارند که بصیرت است، گفت: کسانی که توانستند در تاریخ با بصیرت زندگی کنند، حق را بشناسند، به آن گرایش یابند و برای آن ایستادگی کنند، هم خود و هم اطرافیان‌ خویش را نجات دادند.   رئیس جمهور اظهار داشت: مردم هرمزگان به گواه تاریخ، مردمی حق‌خواه بوده‌اند؛ از ایستادگی در برابر تجاوز پرتغالی‌ها تا مبارزات انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در همه این ۴۵ سال پس از انقلاب، آنان همواره پای حق ایستاده‌اند.  

آقای رئیسی با توجه به اینکه امروز در کنار استقلال و آزادی از پیشرفت‌هایی برخورداریم و در عین حال، در برخی زمینه‌ها عقب‌ماندگی‌هایی داریم، تصریح کرد: هر جا با وجود تحریم‌ها و فشار‌ها باور داشتیم که می‌توانیم بر این موانع غلبه کنیم، پیشرفت نصیب کشور شده است و هر جا تلاش کردیم که تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم، نقطه موفقیت و پیشرفت ما بوده است، اما هر کجا که منتظر ماندیم تحریم‌ها را برطرف کنند و اخم دشمن، تبدیل به لبخند شود، دچار عقب‌ماندگی شدیم.  

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم ما مصمم و با اراده هستند، گفت: دیروز وقتی در نخستین برنامه سفر، از یک کارخانه احیا شده کشتی‌سازی بازدید کردیم که به بهانه تحریم‌ها از سال ۹۷ تقریبا راکد شده بود، دیدیم چگونه عزم و اراده بر تحریم‌ها غلبه می‌کند. کارخانه‌ای که ۴۰۰ کارگر آن به ۴۰ کارگر کاهش یافت و تقریبا تعطیل بود، با وجود تحریم‌ها و فشار‌ها احیا شده و تعداد کارگران آن به مرز ۵۰۰ تن رسیده و زمینه برای افزایش آنان تا ۱۰۰۰ تن نیز ایجاد شده است.  

آقای رئیسی با طرح این پرسش که چه شد با وجود تحریم‌ها این کارخانه و هزاران کارخانه مانند آن، احیا شدند، اظهار داشت: باور انقلابی و جهادی «ما می‌توانیم» و همت نیرو‌های توانمند، کارآمد، مخلص و جهادی می‌تواند با وجود تحریم‌ها کشور را به پیش ببرد. شهدا، شهید سلیمانی، امام خمینی و رهبر بصیرت‌آفرین‌ به ما آموخته‌اند با وجود تهدیدها، تحریم‌ها و فشار‌ها، با اراده و برنامه داشتن، می‌توان کشور را ساخت و پیش برد.

رئیس جمهور در ادامه با توجه به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: من، قبل از حضور در جمع پرشور مردم میناب، از مجموعه نوآوری‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران، بازدید کردم. این نوآوری‌ها بسیار ارزشمند است و دشمن، هیچ‌گاه باور نمی‌کند به دست توانای کارشناسان ما انجام شده باشد. این کار‌های علم‌پایه و فناوری پایه در جهت ارتقای بنیه دفاعی کشور انجام شده و حقیقتاً تلاش شبانه‌روزی موجب شده است که قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، بازدارنده باشد.


آقای رئیسی با تأکید بر اینکه در گذشته با ایران اسلامی، با زبان تهدید سخن می‌گفتند و به گزینه‌های نظامی اشاره می‌کردند، گفت: امروز دیگر این سخن را نمی‌شنوید که «همه گزینه‌ها روی میز است» بلکه آنان می‌گویند ما قصد درگیری با جمهوری اسلامی نداریم.


رئیس جمهور، مهم‌ترین مؤلفه قدرت کشور را مردم و نیرو‌های مسلح دانست و اظهار داشت: ما جنگی را آغاز نخواهیم کرد، اما اگر کشور و نیروی ظالمی بخواهد برای ما قلدری کند، جمهوری اسلامی ایران، جواب محکمی به آن خواهد داد.


آقای رئیسی با تأکید بر اینکه قدرت نظامی ایران در منطقه برای هیچ کشوری، تهدید نبوده است و نیست، تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی، امنیت‌ساز است و کشور‌های منطقه می‌توانند به این قدرت، اتکا و اعتماد کنند.


رئیس جمهور، ابزار نظامی را بخشی از توان جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این قدرت را ایمان و ایستادگی در برابر دشمن، شکل می‌دهد.


آقای رئیسی، ایستادگی مردم غزه در برابر تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی را به علت قدرت ایمان دانست و تأکید کرد: مردمان غزه، مگر نیروی دریایی، هوایی و تجهیزات کافی در نیروی زمینی دارند؟ آنان، قدرت ایمان دارند. این مقاومت، پیروزی انسان‌های با شرافت در برابر اشرار و متجاوزان است. پس از ۱۱۰ روز، مردم فلسطین و غزه، پیروز هستند و شکست‌خورده این میدان، رژیم صهیونیستی و حامیان او، از جمله رژیم جنایتکار آمریکا است.


رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه چهره بسیاری از شهر‌های استان هرمزگان به برکت انقلاب اسلامی و کمک مردم، تغییر کرده است، اظهار داشت: ما همچنان به کار جهادی و تحول، نیاز داریم. دولت با کمک مردم، باید این تحول را پیش ببرد. مردم و رهبری انقلاب از ما انتظار دارند که همه نیرو‌ها و دست‌اندرکاران تلاش کنند تا مشکلات از پیش پای زندگی مردم برداشته شود.


آقای رئیسی گفت: ما در نخستین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان به علت وضع کرونایی، نتوانستیم به شهرستان‌های استان سفر کنیم، اما من تمایل داشتم که فرصت اجازه می‌داد از همه شهر‌ها بازدید داشته باشم. سفر به شهرستان‌ها و مشاهده وضع آنها، متفاوت از گزارش گرفتن در تهران است.


رئیس جمهور با بیان اینکه برخی ما را ملامت می‌کنند که چرا این سفر‌های استانی انجام می‌شود، تصریح کرد: ما این راه را برگزیدیم، زیرا برکات بسیاری در این مسیر وجود دارد. من اگر فرصت کنم، حتی به برخی روستا‌ها و بخش‌ها نیز سفر خواهم کرد، زیرا دیدن مشکلات از نزدیک، در پیگیری مسائل و تصمیم‌گیری‌ها مؤثر است.


آقای رئیسی با توجه به احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل استان هرمزگان، اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ کارخانه تعطیل در استان با پیگیری مسئولان و مردم، راه‌اندازی شده است. دیروز، بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی در سراسر استان، افتتاح شد. این کار‌ها موجب افزایش امید، کاهش بیکاری و به حرکت درآمدن چرخ تولید می‌شود.


رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب به دنبال رشد تولید است، گفت: امروز دشمن می‌خواهد ما رشد اقتصادی نداشته باشیم، اما تصمیم گرفته‌ایم که تولید و رشد اقتصادی خود را ارتقا دهیم و در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال و اقتصاد روستا، کشور را فعال کنیم؛ این گام‌ها کمک بسیاری به استقلال اقتصادی ما خواهد کرد.


آقای رئیسی با توجه به اقتصاد دریا، تصریح کرد: کشور‌هایی که در کنار دریا قرار دارند، نیمی از تولید ناخالص آنها از اقتصاد دریا است، اما در کشور ما، استان هرمزگان با وجود داشتن ۹۰۰ کیلومتر ساحل، بهره‌وری پایینی در این حوزه دارد. تحول در این موضوع به تلاش دولت و کمک مردم، نیازمند است تا بتوانیم از دریا برای تولید آبزیان و ارتقای حوزه گردشگری، استفاده کنیم.


رئیس جمهور در ادامه، با توجه به مصوبات دولت در سفر به استان هرمزگان برای شهرستان میناب، گفت: اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب، آب‌رسانی میناب به بندرعباس با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان، تکمیل سد میناب، آبیاری و زهکشی برای ۴هزار هکتار دشت میناب، تکمیل مجتمع فرهنگی و تکمیل خوابگاه دخترانه، از جمله مصوباتی بوده که برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.


آقای رئیسی با توجه به موضوع مسکن، اظهار داشت: ما در مرکز استان هرمزگان با کمبود‌هایی در حوزه زمین روبرو هستیم، اما در شهرستان‌های استان، این مشکل را نداریم. با برنامه‌ریزی انجام شده، دیروز ۱۱ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفت. قبل از سفر ما نیز ۶ هزار مسکن و دیروز هم ۱۴ هزار مسکن به متقاضیان، تحویل شد.


رئیس جمهور با بیان اینکه از سفر نخست به هرمزگان تاکنون، گام‌های خوبی در حوزه صنایع تبدیلی استان برداشته شده است، تصریح کرد: صنایع تبدیلی برای این است که محصول کشاورزی مردم از بین نرود و ارزش افزوده آن برای خود مردم باشد.


آقای رئیسی، موضوع کشاورزی را از جمله اولویت‌های دولت، برشمرد و گفت: حمایت از کشاورزان و پیگیری توسعه صنایع تبدیلی، رشد خوبی در این مدت داشته است و باید ادامه پیدا کند.


رئیس جمهور، آمار بیکاری در استان هرمزگان را کاهشی دانست و تأکید کرد: موضوع اشتغال، همچنان مورد توجه دولت است، زیرا ظرفیت این استان، بسیار بالاست و می‌تواند در جهت اشتغال‌آفرینی، مؤثر باشد.


آقای رئیسی، دهه فجر انقلاب اسلامی را نوید امید، دانست و اظهار داشت: دشمن می‌خواهد پیام یأس و ناامیدی را به جامعه القا کند. در همه کار‌ها ممکن است مشکلات و موانعی وجود داشته باشد، اما همکارانم در همه دستگاه‌های اداری استان، نباید هیچ مانعی را به رسمیت بشناسند، بلکه باید با یک حرکت تحولی و جهادی، کاری کنند که مشکلات مردم، رفع شود.

رئیس جمهور در پایان، تصریح کرد: آیه یأس خواندن و سخن یأس‌آمیز گفتن، کار سختی نیست، اما ما باید با یک دنیا امید، راه را ادامه دهیم. من به ادارات و سازمان‌های استان هرمزگان، تأکید می‌کنم که باید تلاش کنید تا بتوان به مردم متدیّن میناب، ادای دِین و خدمتگزاری کرد.