۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 32832
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۵۷
  • ارسال توسط :
دنياي پنهان نفت  منتشر و روانه بازار کتاب شد
دنياي پنهان نفت  منتشر و روانه بازار کتاب شد

دنياي پنهان نفت منتشر و روانه بازار کتاب شد

«دنياي پنهان نفت» نوشته كن سيلوِرستين است.

«دنياي پنهان نفت» نوشته كن سيلوِرستين با ترجمه پيروز اشرف منتشر شد.

در بخشي از مقدمه آمده است: «موضوع اين كتاب جست‌وجو در روابط پشت‌پرده دنياي نفت است و طي آن نقش‌ ناگفته‌ اما مهم بازيگران متنوع صحنه اقتصاد سوخت فسيلي مورد بررسي قرار مي‌گيرد. اين بازيگران به عنوان كارچاق‌كن، معامله‌گر و لابيگر معمولا مالك يا بهره‌بردار پالايشگاه‌ها يا چاه‌هاي نفت نيستند؛ با اين حال، بر مبناي دريافتي‌هاي غيرشفاف و زدوبندهاي پشت‌پرده خود جريان امور كسب و كار انرژي را روان مي‌كنند. آنها عموما تماس‌هاي سياسي سطح بالا دارند كه مي‌توانند در صورت لزوم از آن براي برخورداري از حمايت قانوني استفاده كنند. در واقع موفقيت آنها مبتني بر ارتباطات نزديك‌شان با مقامات بالاي تصميم‌گيرنده است. يك فعال نفتي سوييسي به من گفت: «شما مجبوريد با دولت‌ها و وزراي مربوط زد و بند كنيد و بايد هواي‌شان را داشته باشيد. مي‌توانيد اين رابطه را فسادآميز بناميد، اما اين بخشي از سيستم است».

«نشریه نیشن درباره این کتاب نوشته است: نگاه دقیق این افشاگری گیرا و پرشتاب متوجه واسطه‌ها و معامله‌گرانی است که وجودشان برای صنعت نفت ضروری است. کن سیلورستین همچنین به موسسات حقوقی امریکایی و لابیگران و آژانس‌های روابط عمومی می‌پردازد که در کار حفاظت از دیکتاتورهای نفتی و لاپوشانی سوابق آنها هستند».

«دنياي پنهان نفت» نوشته كن سيلوِرستين با ترجمه پيروز اشرف در ۳۲۰ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قيمت ۱۵۰ هزار تومان در فرهنگ نشر نو با همكاري نشر آسيم عرضه شده است.