۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » قزوین » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 7620
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
  • ارسال توسط :
دلیل رد صلاحیت سیده حمیده زرآبادی اعلام شد: موضوع عدم التزام به اسلام
دلیل رد صلاحیت سیده حمیده زرآبادی اعلام شد: موضوع عدم التزام به اسلام

دلیل رد صلاحیت سیده حمیده زرآبادی اعلام شد: موضوع عدم التزام به اسلام

آنچه از خودم مطمئن هستم این است که من نه اختلاس‌گر بوده‌ام و نه ضد دین، نمی‌دانم چرا من را رد صلاحیت کرده‌اند

وقایع خبری به نقل از خبرآنلاین – «شورای نگهبان حرفش این است که به سلایق سیاسی افراد کاری ندارد، اما مفاسد اقتصادی، اخلاقی و ضدیت با حاکمیت را نمی‌تواند نادیده بگیرد و از آن‌ها کوتاه بیاید.» این جمله ایست که سخنگوی شورای نگهبان چند روز پیش وقتی هنوز خبری از رد صلاحیت ۹۰ نماینده مجلس منتشر نشده بود، بیان کرد.

از ردصلاحیت بخاطر وام ۱۸ درصدی تا اعتراض به تصمیم شورای نگهبان

اما وقتی نتیجه بررسی صلاحیت‌ها اعلام شد بسیاری از کاندیداهای مجلس با تعجب به موارد و استنادات رد صلاحیت‌شان نگاه می‌کردند برخی با استناد به بند ۱ ماده ۲۸ قانون اساسی یعنی عدم التزام به اسلام  و برخی دیگر با استناد به بند دوم یعنی عدم التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صلاحیت شان احراز نشده بود.

شورای نگهبان ای نبار هم بنا به رویه همیشه تاکید دارد استنادات این ردصلاحیت را در اختیار خود کاندیداها قرار خواهد داد و علنی نمی کند، اما آیا در این دور از انتخابات کاندیداهای انتخابات مجلس، خاصه نمایندگان فعلی از علت و مستندات رد صلاحیت خود خبردار شده اند؟ آیا قرار است اعتراض کنند؟ و …سوالاتی که در گفتگو با چند کاندیدای ردصلاحیت شده به بررسی آن پرداختیم.

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین و از اصلاح‌طلبان مجلس که نامش وارد لیست ردصلاحیت شده ها، گردیده است، درباره رد صلاحیتش آن هم به دلیل عدم التزام به اسلام  گفت: «در مرحله ای که صلاحیت ها در هیات اجرایی مورد بررسی قرار می گرفت، جواب استعلام چهار مرجع قانونی درباره من مثبت بود ولی امروز در نامه‌ای که برای من ارسال شده است موضوع عدم التزام به اسلام آمده است. تا امروز هم دلیل این بند از قانون برای رد صلاحیتم را نمی‌ندانم. آنچه از خودم مطمئن هستم این است که من نه اختلاس‌گر بوده‌ام و نه ضد دین، نمی‌دانم چرا من را رد صلاحیت کرده‌اند؟ لذا در تلاش هستم تا ابتدا بدانم دلایل و مستندات شورای نگهبان برای این رد صلاحیتم چیست و بعد درباره اعتراض یا عدم اعتراض تصمیم بگیرم. متاسفانه هنوز برای خودم چیزی مشخص نشده است.»