۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » مرکزی
  • شناسه : 17609
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
  • ارسال توسط :
دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر شناسایی عوامل ترور شهید فخری زاده باشند
دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر شناسایی عوامل ترور شهید فخری زاده باشند

دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر شناسایی عوامل ترور شهید فخری زاده باشند

از دیدگاه غرب گرایان حل مشکلات از مسیر مذاکره و سازش می‌گذرد اما منطق آنها مذاکره نیست بلکه سازش است .

وقایع خبری- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی عوامل این ترور تلاش کنند تا انتقام خون این شهید گرفته شود.

علی اکبر کریمی شامگاه پنج شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس در خصوص بررسی ترور شهید فخری زاده و عوامل مؤثر داخلی و خارجی و بایدها و نبایدهای این واقعه اسف بار اظهار کرد: با توجه به فشارها ی وارده و تحریم‌های ظالمانه به کشور کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده در صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور نقطه قوت بود به طوری که از وی به عنوان یک دانشمند برجسته در عرصه دفاعی و هسته‌ای و به عنوان عنصر علمی کم نظیر یاد می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از این شهید بزرگوار به عنوان یک سرمایه ارزشمند نام بردند و شهادت بهترین پاداش برای این افراد است که در راه خدا جهاد می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد: در پاسخ به این پرسش که چرا شهید فخری زاده یکی از هدف‌های مهم اسرائیل و استکبار بود باید گفت در طول سال‌های گذشته توانمندی‌های ایران و جهش‌های علمی در صنایع دفاعی و موشکی مورد هدف دشمنان کشور بوده است و در سال‌های گذشته بنا بر اظهارات مقام‌های امنیتی اسرائیل ترور این دانشمند برجسته را چندین بار اعلام کردند و این مسائل پر رنگ بودن نقش این شهید والامقام را در شرایط کشور نشان می‌دهد.

کریمی عنوان کرد: در این ماه‌ها افرادی وجود داشتند که ترور این شهید اتفاق افتد و تلاش برای انجام این ترور خود مسأله ای قابل تأمل است.

وی گفت: ترور شهید فخری زاده نشان از برنامه ریزی دقیق و جدید نسبت به ترور سایر دانشمندان است و یک عملیات مدبرانه دارای برنامه ریزی و دقت اجرا را نشان می‌دهد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در گذشته ترور دانشمندان هسته‌ای توسط اسرائیل و مزدوران آن انجام می‌شد به طوری که افرادی را در داخل کشور شناسایی و آموزش می‌دادند و این افراد به عنوان مزدور عملیات تروریستی را انجام می‌دادند همان طور که ضایعه دردناک شهادت شهیدان شهریاری، علیمحمدی و احمدی روشن را توسط آنها شاهد بودیم.

کریمی تصریح کرد: در جریان اقدام به ترور شهید فخری زاده خود عوامل موساد وارد عمل شدند و کیفیت، تجهیزات به کار گرفته شده و نحوه اجرای این ترور نشان از در اختیار داشتن اشراف کامل اطلاعاتی دشمن از برنامه سفر این شهید والامقام بوده است که دقیقاً چه روزی و چه ساعتی از مسیر دماوند عبور می‌کند. دشمن حتی از روش ترور خودکار استفاده کرد که در ترورهای گذشته استفاده از وسیله تیراندازی خودکار بدون عامل انسانی بی سابقه بوده است.

وی گفت: شلیک‌های اولیه توسط تیربار و سپس انفجار دستگاهی از راه دور خسارات و آسیب‌هایی به شهید فخری زاده و همراهانشان وارد کرده و در نهایت تیراندازی تکمیلی را عناصر ترور برای وارد ساختن ضربه اساسی به شهید انجام دادند و صحنه را ترک کردند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی عوامل این ترور تلاش خواهند کرد همان طور که در پیام رهبر معظم انقلاب تصریح شده است که عاملان و آمران این جنایت باید شناسایی و انتقام خون این شهید گرفته شود.

کریمی عنوان کرد: در بحث جریان ترور شهید فخری زاده قطع برق در ساعات عصر مطرح بوده است که کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده بود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های امنیتی، شورای عالی امنیت و وزارت اطلاعات باید به این نکته توجه کنند که از قبل امکان و احتمال ترور این شهید والامقام که توسط صهیونیست‌ها اعلام کرده شده بود، وجود داشته و هشدارهایی به وی داده بودند و با اینکه تیم حفاظتی نیز ایشان را همراهی می‌کردند، سرعت عمل و اقدام به ترور سرعت واکنش را از تیم حفاظتی می‌گیرد و جریان ترور در مدت زمان کوتاه اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آثار این ترور در کشور عنوان کرد: امروز صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور به نقطه‌ای رسیده است که دست اندرکاران و دانشمندان جوان در این عرصه فعال اند. امثال شهید شهریاری نیز در مقطعی قبل از شهادت توسط عوامل ترور در زمینه دانش هسته‌ای شناسایی شده بودند.

کریمی عنوان کرد: شهید شهریاری رسالتی را بر دوش داشت به طوری که در برهه‌ای که راکتور تهران به اورانیوم ۲۰ درصد برای تولید مواد رادیواکتیو در بحث‌های پزشکی نیاز داشت، برنامه غنی سازی اورانیوم را انجام داد و موجب حیرت جامعه جهانی شد و به تبع افراد دیگری راه این شهید بزرگوار و شهدای هسته‌ای را ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: همان طور که با شهادت شهید طهرانی مقدم صنعت موشکی متوقف نشد صنعت دفاعی با شهادت شهید فخری زاده نیز متوقف نمی‌شود اما حضور این عزیزان در این فرآیند مؤثر بوده و باید با وجود توطئه‌های دشمنان در حفظ سرمایه‌های انسانی این صنعت دقت کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های کلی اسرائیل و آمریکا در مقابل دانشمندان مسلمان در کشورهای اسلامی سیاست حذف فیزیکی است و هر دانشمندی که کار علمی و پژوهشی که در مراکز علمی انجام می‌دهند مورد خصومت آنها است. هنگامی که صدام سقوط کرد در دو سال پس از آن صدها نفر از دانشمندان عراقی ترور شدند و این نشان از حرکت اسرائیل است.

وی گفت: پس از جریان ترور این شهید والامقام هر سازمان باید از منظر خود تصمیمی اخذ و اجرا می‌کرد، دستگاه‌های امنیتی این رسالت را بر دوش دارند که عوامل این ترور را شناسایی کنند و وزارت خارجه در صحنه بین المللی نقش عامران این ترور و نخست وزیر اسرائیل که به صراحت از ترور این شهید یاد کرد و پس از ترور با کنایه به نقش خود اعتراف کردند باید در صحنه بین المللی افشا کند.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در کنار تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی و دیپلماسی کشور، مجلس گام‌های بلندی برای واکنش نسبت به این ترور انجام داد به طوری که در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران ورود پیدا کرد و در روز ۱۲ آذرماه این قانون توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

کریمی بیان کرد: این قانون قبل از ترور شهید فخری زاده مطرح شده بود تا بتوان در شرایط جدید در صحنه بین المللی به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شرایط را برای دستگاه دیپلماسی در روابط خارجه فراهم کرد و با توجه به اینکه یکی از محورهای تعامل صحبت در خصوص مسائل صنعت هسته‌ای است، این طرح تهیه شد و دو فوریت در روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصویب و برای بررسی به کمسیون امنیت ملی مجلس ارسال شد. در این طرح مواردی از جمله شروط ۹ گانه که مقام معظم رهبری در مسائل توافق هسته‌ای اعلام کرده بودند، پیش بینی شده است تا بتوان در چارچوب مشخص اعلام کنیم و الزامی برای دولت ایجاد شود که در روابط خارجی از این ظرفیت استفاده کند.

وی افزود: مواردی که به عنوان شروط برجام پیش بینی شده بود و آنها در نقض تعهدات خود در سال‌های گذشته برجام را به یک جاده یک طرفه که ایران تنها تعهدات را انجام داده، تبدیل کردند و عملاً نفعی برای ایران عاید نشد، سعی کردیم این تعهدات را در قالب این طرح باز گرداند و به نقطه قبل از برجام باز گردیم.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از ترور شهید فخری زاده با توجه به نیاز به واکنش جدی تر، این طرح اصلاح شد.

کریمی عنوان کرد: در کشورهایی که به پارلمان هسته‌ای پیوستند پروتکل الحاقی تحت عنوان ام پی تی وجود دارد که ایران به این پروتکل الحاقی نپیوسته است اما در شرایطی که با کشورهای ۱+۵ مذاکرات داشته، پذیرفته که به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کند که در سال‌های اخیر آن را اجرا کرده است.

وی افزود: در ماده شش این طرح الزام برای دولت پیش بینی شده که پس از دو ماه اگر طرفین خارجی یعنی کشورهای ۱+۴ تعهدات کامل خود را شامل عادی شدن روابط بانکی، رفع کامل موانع صادرات و فروش نفت و بازگشت سریع ارز حاصل از فروش صادرات انجام ندهند، ظرف دو ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شود.

کریمی عنوان کرد: در سایر موارد این قانون نیز الزامات خوبی پیش بینی شده است به طوری که پس از تصویب این قانون تولید اورانیوم ۲۰ درصد، راه اندازی ماشین‌های نسل دو م و ششم غنی سازی و مسائل راکتور آب سنگین اراک و… انجام می‌شود اگر چه دولت نسبت به این قانون واکنش مثبتی نشان نداد و مخالفت خود را نشان داد، مکلف به اجرای این قانون است و امیدواریم با اجرای این قانون اقتدار مجدد در صنعت هسته‌ای باز گردد و ظرفیت‌های هسته‌ای احیا شود و به افزایش قدرت چانه زنی و مذاکره با طرف‌های خارجی بیفزاید.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه دو دیدگاه در کشور برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم وجود دارد، عنوان کرد: از دیدگاه غرب گرایان حل مشکلات از مسیر مذاکره و سازش می‌گذرد اما منطق آنها مذاکره نیست بلکه سازش است و انتظاراتی دارند تا دست از فشارها و کارشکنی‌ها بر دارند.

کریمی افزود: دیدگاه دوم این است که برای از میان برداشتن این فشارها راهی جز مقاومت وجود ندارد و برای برخورد با این فضا باید قوی شویم و بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اقتدار کشور است که موجب امنیت شده است نه سازش و کرنش در مقابل ملت‌ها. ایشان تصریح کردند که برخورد کاملاً عقلایی با آنچه که در چهل سال گذشته اتفاق افتاده است به ما درس داده که مقتدرانه برخورد کنیم و عوامل قدرت داخلی را تقویت و توانستیم در مقابل دشمنان امتیازات بیشتری بگیریم و آنها را وادار به عقب نشینی کنیم و هر جا که ضعف از خود نشان دادیم و نیاز به مذاکره و سازش را در خودمان بروز دادیم، دشمن شرایط بد تری را بر ملت ایران تحمیل کرد.

وی تصریح کرد: همواره بر این معتقد هستیم که با مقاومت، اقتدار و تقویت کشور در حوزه اقتصادی با اجرای سایت‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان بسیاری از مسائل کشور و معیشت را حل کرد و از وابستگی‌ها به خارج کاسته شود.

به گفته وی در سال‌های اخیر در راستای بهبود اقتصاد و ارتباط با جامعه بین المللی بسیاری از اقدامات بایستی انجام می‌شد اما متأسفانه انجام نشده است و فرصت‌های بسیاری در تعاملات اقتصادی جهانی از دست دادیم که انجام آنها می‌توانست به اقتصاد پویایی در داخل و عرصه بین المللی منجر شود وو اجازه ندهد که دشمنان نسخه‌های فشار بیشتری بپیچند البته تقابل بن این دو دیدگاه وجود دارد و نمایندگی دیدگاه اول بر عهده دولت آقای روحانی و دولت وی و جریان اعتدال است.

وی عنوان کرد: مسئولین دولتی در طول هفت سال گذشته با وجود در اختیار داشتن جایگاه‌های اقتصادی نشان دادند که مشی آنها برای کشور مشی سازنده‌ای نبوده است که وضعیت مردم به این روز افتاده است به طور مثال مرغ با بی تدبیری و سهل انگاری با قیمت ۳۵ هزار تومان به دست مردم می‌رسد تقصیر فشارهای آمریکا نیست بلکه به فرآیند ما باز می‌گردد و نمی‌توان آن را مدیریت کرد. اینکه معیشت مردم را برای تعامل جدید و سازش با آمریکا گروگان بگیریم کار غیر عقلایی است و عقل و تجربه ثابت کرده استفاده از راه مقاومت مدبرانه، استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی بین المللی و اتکا بر توانمندی داخلی برای خروج از این شرایط می‌تواند راهگشا باشد.