۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 20205
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
  • ارسال توسط :
در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند
در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند

در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند

ویروس جهش یافته میزان سرایت و مرگ آوری بیشتری دارد .

وقایع خبری- سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند، گفت: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۸ هزار و ۹۴۵ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۶۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۶۲ بیمار

وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.
خانم دکتر لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۶۲ بیمار

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تا کنون ۱۰ میلیون و ۴۸ هزار و ۸۷۱ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین تحلیل ها، هم اکنون ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
خانم دکتر لاری گفت: همچنین شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: روند صعودی موارد بستری کرونا در برخی استان‌ها همزمان با مشاهده موارد ویروس جهش یافته انگلیسی زنگ خطر جدی در جهت ورود به خیز چهارم کرونا در ایران است و با توجه به اینکه ویروس جهش یافته میزان سرایت و مرگ آوری بیشتری دارد اگر اصول بهداشت کرونا رعایت نشود با وضعیتی به مراتب بدتر و پیچیده‌تر از خیز‌های قبلی کرونا در کشور مواجه می‌شویم.