۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » خراسان رضوی » رسانه ها » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 37670
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
  • ارسال توسط :
در نهضت انقلاب، زنان بر مردان مقدم بودند
در نهضت انقلاب، زنان بر مردان مقدم بودند

در نهضت انقلاب، زنان بر مردان مقدم بودند

امروز زنان دنیا در کنار تروریسم حکومتی با مشکلات فراوانی روبرو هستند .

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: غرب کوشید به هویت زن ایرانی خدشه وارد کند اما زنان ایرانی با ایستادگی و مقاومت خود اجازه ندادند غرب به اهدافش برسد. 

انسیه خزعلی که در اختتامیه جشنواره بین المللی رسانه‌ خورشید در مشهد سخن می گفت، افزود: در این زمینه، مقتدای آزادگان و پیامبر استقلال و عزت برای تمام‌ مظلومان جهان، امام خمینی (ره) سکاندار عرصه‌ ای شد که به زنان پیشگامی آموخت و مکرر می‌ فرمود در نهضت انقلاب، زنان بر مردان مقدم بودند. زنان ایرانی گاه با فداکاری و بدرقه عزیزان خود به میدان نبرد، گاه با حمایت‌ های خود از جبهه‌ ها، گاه با حضور در سنگرهای دانش و گاه با فعالیت در عرصه‌ های اقتصادی نقش تاثیرگذار خود را در جامعه نشان داده‌ اند. 

وی با بیان اینکه زنان ایرانی با تاسی از حضرت زهرا (س) توانستند الگوی سومی از زنان را به جهان معرفی کنند، ادامه داد: زنان ما در برابر هجمه‌ های امپریالیسم رسانه‌ ای که تلاش نمود زیر نقاب زن و آزادی اهداف شوم خود را محقق کند، ایستادگی کردند. بانوان رسانه‌ ای ایران نیز استوار ایستادند و همچون شیرین ابوعاقله حرکتی را انجام دادند که دشمن حتی از جنازه آنان در وحشت است. 
خزعلی بیان کرد: امروز زنان دنیا در کنار تروریسم حکومتی با مشکلات فراوانی روبرو هستند که نتیجه افراط‌گرایی و بهره‌ کشی ظالمانه از جنسیت آنان در این مجامع است. بیشترین ضرر و زیان از این شعارها، متوجه زنانی است که گاه باید در سنین کودکی بدون همسر عهده‌دار فرزندانشان باشند، گاه جسم آنان طعمه هوسرانان گردد و جنبش‌ هایی مانند me too رقم زده شود و گاه مجبور شوند تفاوت‌ های فیزیولوژیک خود را به اسم تساوی نادیده گیرند و معیار پیشرفت را مشابه مردان شدن بدانند و هویت خود را لگدمال کنند و سهم مضاعفی در مدیریت خانه و مسئولیت اجتماعی به دوش کشند، در حالیکه عدالت حکم‌ می‌ کند حمایت‌ های ویژه‌ ای از زنان صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه اینجاست که نقش خانواده و لزوم حمایت از آن معلوم می‌ شود، گفت: باید ما زنان با یکدیگر شبکه‌ هایی را برای نشان دادن هویت زنان و مطالبات واقعی آنان به جهان تشکیل دهیم. مصائب و آسیب‌ هایی که زنان در مجامع بین‌ المللی تحمل می‌ کنند، ما را موظف می‌ کند همان طور که رئیس جمهوری در سازمان ملل مطرح کردند، مسئله خانواده را به یک دستور کار جهانی تبدیل کنیم و اجازه ندهیم خانواده و جنسیت مانند بسیاری دیگر از ثروت‌ های فرهنگی به تاراج برود و بازیچه سودجویان شود. 
معاون امور زنان ریاست جمهوری تاکید کرد: ما باید با حفظ و حمایت خانواده، اجازه ندهیم با مفاهیمی نظیر خانواده‌ های غیرطبیعی و چندگانه در حق بشریت جنایت شود. رهبری معتقدند زنان می‌ توانند تاریخ را با تبیین روشنگری تغییر دهند، همان کاری که حضرت زینب (س) کرد. 
خزعلی اضافه کرد: زنان نه فقط به خاطر منافع معنوی خود، بلکه برای اینکه منافع بشریت آسیب نبیند، در این مسیر روشنگری می‌ کنند. این کار از عهده زنان برمی‌ آید و از حق در برابر باطل دفاع می‌ کنند. شما زنان پیام‌ رسان و تبیین‌ گر در این زمره قرار دارید.