۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین » مسکن
  • شناسه : 31732
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۲۵
  • ارسال توسط :
در نظام مهندسی شفاف سازی کرده ایم
در نظام مهندسی شفاف سازی کرده ایم

در نظام مهندسی شفاف سازی کرده ایم

سازنده برج خلیج فارس در سایر ساخت و سازها هم تخلف داشته است.

یکی از رسالت های رسانه ها امید بخشی در جامعه است که باید مورد توجه جدی فعالان این عرصه قرار گیرد. در شرایطی که رسانه های بیگانه با بزرگ نمایی مشکلات بدنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه بی اعتماد کردن مردم به نظام و مسئولان هستند از خبرنگاران انتظار داریم از گفتن خبرهای ناامیدکننده و تلخ و بزرگ نمایی نقاط ضعف ها خودداری کنند.

دکتر امیر کلهر ، رییس سازمان نظام مهندسی درجمع خبرنگاران با بیان مطالب فوق ، رسالت و وظیفه خبرنگاران را رسالتی شگرف عنوان کرد و افزود: مطالبه گری از مسئولان بسیار مهم است و رسانه ها باید به این موضوع اهمیت دهند و با نقد دلسوزانه و کارساز به مدیران کمک کنند. 

وی گفت: ما به کمک رسانه های منصف نیاز داریم تا واقعیتها و فعالیت ها را منعکس کنیم و در خصوص آگاهی بخشی به مردم در زمینه مقررات ملی ساختمان اطلاع رسانی مناسبی داشته باشیم.

کلهر تصریح کرد: در نظام مهندسی شفاف سازی کرده ایم و رسانه ها می توانند اگر تخلفی دیدند آن را به صورت مستند و بارعایت حفظ آبروی افراد منتشر کنند.

image_2022_8_21-17_14_15_763_5xC

وی سپس به تشریح خدمات سازمان نظام مهندسی پرداخت و گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن احراز سکونت ۱۰۰ هزار متقاضی که ثبت نام کرده بودند باید توسط سازمان انجام می شد که این کار را بسرعت عملیاتی کردیم. شاید کسی فکر نمی کرد این کار در کمترین زمان و بدون حاشیه انجام شود ولی عده ای با رویکرد منفی و انتشار چند عکس از صف مردم در فضای مجازی این اقدام را زیر سوال بردند و غیر منصفانه رفتار کردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یادآورشد: دفتر مشاوره فنی در سازمان راه اندازی شده تا به مردم خدمات رایگان در حوزه های خرید و پیش خرید ملک، مشخصات فنی ساختمان ارائه کنیم.

وی بیان کرد: بتدریج به سمت ارائه مشاوره حقوقی هم خواهیم رفت و برای اولین بار با تشکیل کمیته داوری به دعاوی مالک و مستاجر، خریدار و فروشنده و مالک و ناظر کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص وضعیت سازه ای ساختمان های برج خلیج فارس در قزوین و هنزاد در محمدیه اظهارداشت: در خصوص ساختمان های نا ایمن دادستانی ورود کرده اما در خصوص برج خلیج فارس باید گفت سازه آن ایراد ندارد اما ایرادات فنی زیادی دارد از جمله ارتفاع یک طبقه بیشتر شده و باید نقشه ها به ما داده می شد و آسانسورها نا ایمن است و از تک راه پله استفاده شده و روی آن جدی هستیم که باید راه پله جدید احداث شده و نقشه ها نیز اصلاح شود.

کلهر بیان کرد: سازمان نظام مهندسی وقتی نظارت می کند موارد اعلام می شود اما در اجرا تغییرات زیادی داریم که سازنده باید پاسخگو باشد و در مورد این برج متاسفانه سازنده به تعهدات عمل نکرده و باید حتما نواقص موجود در راه پله ها، الحاقات سازه ای و آسانسور برطرف شود. سازنده برج خلیج فارس در سایر ساخت و سازها هم تخلف داشته است. باید به قانون عمل کند تا مشکلات رفع شود.

وی در خصوص ضرورت اصلاح قانون جامع نظام مهندسی گفت»: اصلاحات مورد نظر تهیه شده و در کمیسیون عمران مجلس در دست بررسی است و همه موارد قانونی دیده شده که امیدواریم با تصویب آن در مجلس بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود.

دکترکلهر درپایان در باره صدور شناسنامه فنی ساختمان هم گفت: تصمیم داریم در این شناسنامه مشخصات فنی همه استادکاران، کارگران، ناظران و مهندسان درج شود تا بتوان ارزیابی دقیقی از سازندگان در اختیار داشت.