۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » بهداشت » مصاحبه » نظام سلامت
  • شناسه : 9624
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
  • ارسال توسط :
در نبرد کرونا، بزرگترین دروغ‌گو بر روی زمین ترامپ است
در نبرد کرونا، بزرگترین دروغ‌گو بر روی زمین ترامپ است

در نبرد کرونا، بزرگترین دروغ‌گو بر روی زمین ترامپ است

ترامپ تلاش کرد تا از میزان خطر موجود در کشورش بکاهد

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود درباره آنچه به دغدغه کل جهان تبدیل شده گفت: کرونا مهمترین مسئله جهان و نه منطقه ماست.

باید خودمان را در میانه نبردی جهانی بیابیم که کشورهای جهان و تمام ملت ها با آن درگیر هستند و اولویت همه دولت هاست.  دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: در نبرد با کرونا دشمن همچنان از همه لحاظ ناشناخته است. این تهدید محدود به یک مرز نیست بلکه تمام دنیا را شامل می‌شود.

ما مقابل دشمنی قرار داریم که تهدیدهای آن بزرگ و فراگیر است؛ بنابراین باید با آن مقابله کرد و به هیچ وجه تسلیم آن نشد.  وی در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن بیان این مطلب که تمام خسارت‌های مالی، آموزشی و امثال آن جبران‌پذیر است اما خسارت های جانی جبران‌ناپذیر است، افزود: تنها گزینه در مقابله با این ویروس که به وبای جهانی تبدیل شده مقاومت است.

همه باید در قبال این مسئله مسئولیت داشته باشند؛ در لبنان نیز این مسئولیت متوجه تمام دولت است نه فقط وزارت بهداشت. تمام مردم لبنان نیز در قبال این ویروس و جلوگیری از شیوع آن مسئولیت دارند.

 سید حسن نصرالله گفت: مسئولان پزشکی و بهداشتی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند. هدف از این نبرد جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس و حفظ جان مردم است تا اینکه داروی آن کشف شود.  دبیر کل حزب‌الله لبنان اولویت کنونی را حفظ جان مردم از طریق جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توصیف کرده و گفت: معالجه مبتلایان در وهله بعدی است.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود: از طریق تدابیر و اقدامات اعلام شده می‌توان مانع از شیوع گسترده ویروس شد. چین این کار را عملی کرده است. مقابله با کرونا نیازمند اراده، صبر و مسئولیت‌پذیری است. سید حسن نصرالله با اشاره به این موضوع که بهبود مبتلایان و جلوگیری از شیوع ویروس، از لحاظ پزشکی عملی است، تاکید کرد که این امر نیازمند اراده، صبر و مسئولیت‌پذیری است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان خواستار همکاری همگان و اخلاق‌مداری در ادامه مبارزه با ویروس کرونا، تاکید کرد: نزاع و بحث جدل فایده‌ای ندارد، انتقاد مثبت خوب است اما شماتت و انتقاد منفی نشان دهنده انحطاط اخلاقی است.  وی در ادامه گفت: باید از به کاربردن زبانی که موجب کینه‌توزی و تفرقه می‌شود اجتناب کرد؛ کرونا همه را مبتلا می‌کند و مرزی نمی‌شناسد.

 سید حسن نصرالله با اشاره به این مطلب که نبرد با کرونا به طور کامل یک نبرد انسانی است، تاکید کرد که باید مبتنی بر همین منطق وارد این نبرد شد.  دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه این نکته را یادآور شد: مسلمانان و مسیحیان ایمان دارند که خداوند دستور به حفظ جان بشریت داده و این در رأس همه واجبات است. بی‌توجهی به حفظ جان خود و خانواده گناه کبیره است  سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن بیان این مطلب که حفظ جان خود و خانواده وظیفه شرعی همه است، تاکید کرد هرکس از این وظیفه تخلف کند گناه کبیره مرتکب شده است و باید نبرد با کرونا را با همین روحیه شرعی و مسئولیت‌پذیری ادامه دهیم.  

نصرالله با اشاره به تعطیلی نمازهای جماعت و جمعه توسط مراجع دینی، این نکته را یادآور شد که امروز موضوع مهم‌تر از آن پیش آمده است. وی افزود: هرکس احساس کرد که به ویروس مبتلا شده، باید با شفافیت و صادقانه حقیقت را به مسئولان پزشکی اعلام کند. قرنطینه در صورت ابتلا یک موضوع مستحبی نیست بلکه واجب است و ترک آن می‌تواند منجر به فوت خود فرد یا دیگران شود.  

نصرالله ضمن بیان این مطلب که وزارت بهداشت لبنان در تعامل با مبتلایان شفاف عمل کرده، گفت: هرآنچه در مورد پنهان‌کاری در این زمینه گفته می‌شود درست نیست. از وزارت بهداشت می‌خواهم تا به همین روند ادامه دهد و تعداد مبتلایان و فوت شدگان را به وضوح اعلام کند. دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد که انگلیس در اعلام تعداد مبتلایان شفاف نبوده و ترامپ تلاش کرد تا از میزان خطر موجود در کشورش بکاهد و در نبرد با کرونا، بزرگترین دروغ‌گوی روی کره زمین ترامپ و تیم او هستند.  نصرالله با اشاره به ادعاهای اخیر مقامات آمریکا مبنی بر کمک پزشکی به ایران در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: ترامپ ادعا می‌کند که می‌خواهد به ایران کمک کند؛ این نفاق و دو‌رویی است؛ کسی که می‌خواهد کمکی کند، باید تحریم‌های پزشکی و بهداشتی را لغو کند.  

وی افزود: این زشت است که رسانه‌های خلیجی مسئولان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را شماتت می‌کنند در حالی که آنها دلسوزانه با این ویروس مقابله کرده‌اند. دبیر کل حزب‌الله لبنان با تاکید بر این مطلب که مقابله با کرونا شبیه به یک حالت جنگی است و باید برهمین اساس با آن مقابله شود، خواستار تعطیلی تمام تجمعات از جمله نماز جماعت در مساجد شد. ن صرالله این نکته را یادآور شد که شعار امروز همه باید این باشد: نه به تجمعات و دوری از یکدیگر در تمام شهرها و روستاها. وی گفت: باید از کادر پزشکی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ تجهیزات حمایت شود.

 سید حسن نصرالله ضمن بیان این مطلب که باید هر یک از کادر پزشکی که در حین مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند شهید حساب شوند، تاکید کرد: باید برای بدترین شرایط در همه سطوح آماده شویم و تمام امکاناتمان و نیز نیروهایمان را در اختیار دولت و وزارت بهداشت قرار می دهیم تا در این نبرد از آن استفاده کند.  دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: مدیریت این نبرد با دولت است و اگر تشخصی دهد که حالت فوق‌العاده نیاز است، باید اعلام شود، بانک‌ها اولین طرفی هستند که باید به دولت و بخش پزشکی کمک کنند. 

سید حسن نصرالله در واکنش به حمله متجاوزانه شب گذشته آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در عراق گفت: حمله تجاوزکارانه آمریکا به پادگان‌ها، پایگاه‌ها و تاسیسات غیرنظامی در عراق را محکوم می‌کنیم. جنایتی که نیروهای آمریکایی مرتکب شدند از سوی عراقی‌هایی که زندگی در سایه اشغالگران را نمی‌پذیرند، پاسخ داده خواهد شد.